Rowan niet lekker na verstopping vrijdag...

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ArwenLune

Rowan niet lekker na verstopping vrijdag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 16:19

Rowan was vrijdag licht verstopt. Na wat lopen en met heel veel moeite wist hij wat droge keuteltjes uit te persen, later nog wat, etc. Na een bak hele natte bietenpulp kwam het tegen het einde van de middag los en mest hij weer normaal. Gelukkig, want hij was echt beroerd, had echt krampen enzo.

Maar nu is hij nog steeds niet echt lekker. Niet ziek ofzo, hij mest en eet normaal, maar is zo... zo flauw. Schud zich niet uit na het rollen. Staat maar een beetje te staan in de bak. Heeft niet veel interesse in ons. (normaal is hij behoorlijk scherp en attentief, dus dit valt echt op)

Weet iemand of dit de nasleep van vrijdag is, en hoe ga ik ermee om? Ik heb niet de indruk dat hij zich echt niet lekker voelt, maar hij is duidelijk ook niet helemaal het heertje.

Bel ik de DA hierover? Of zouden we een vitamine-stoot kunnen proberen? Iemand ideeen?

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:45

Een paard van een vriendin had dit ook altijd na koliek. Bij haar paard duurde dat toch wel een dag of 5 voor hij weer 'happy' was. Zolang hij alleen maar flauw is en verder goed eet/mest/geen verhoging heeft zou ik het even aankijken: niet echt aan het werk zetten, maar lichte beweging geven en leuke dingen doen. Vitamine geven kan altijd.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 18:16

Ik zou het nog even aankijken Arwen. Waarschijnlijk zijn het de naweeen van de koliek of wellicht heeft hij een koutje opgelopen waardoor hij koliekerig is geworden. Beetje olie over zijn voer en een paar dagen een kiwi voeren zou kunnen helpen. Verder lekker gaan wandelen en opletten dat ie het niet koud heeft.

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

daanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:23

ja ik denk het wel mijn pony heeft dat oook gehad die is naar de dokter gegaan ik zal de dokter even bellen

Crossende Welshruiter#1
L1 6 winst :Nicolai:: Sunday L :L1 2 Winst
IK BEN REGIOKAMPIOEN GEWORDEN MET SUNDAY L

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:49

Ik vind het wel een beetje eng aangezien mijn vriendin op deze manier haar paard is verloren.

De koliek was wel over alleen paard was nog suf enzo. Helaas s'nacht weer een aanval gehad en dat heeft ie niet overleefd.

Felix heeft ook eens zo een verstopping gehad, ik heb er geen DA bij gehad maar achteraf gezien had ik dat liever wel gewild.
Niet dat het fout ging maar toch....

Waarom niet gewoon even bellen voor advies ze hoeven echt niet direct langs te komen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie