klein opzadelprobleempje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

klein opzadelprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 22:03

Het is denk ik niet heel medisch maar mijn paard hapt enorm naar me als ik met het zadel voor haar rug sta Ik leg het zadel en sjabrak altijd rustig en voorzichtig op haar rug Scheve mond Het is denk ik een nare ervaring want k heb er nog niet heel lang, 3/4 maandjes ofzo en k doe ut van af het begin al zo, hoe krijg ik dit uit haar hoofd???

Mijn paardje heeft ook angst voor onze spuitplaats. Ze is niet bang voor water want je kunt haar gwoon nat spuiten enzo. Weet iemand wel hoe je haar normaal de spuitplaats op krijgt??? Haha!

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:05

past het zadel goed?
een paard op de manege doet dit ook, alstijd bijten als je de singel vastdoet, en echt bijten uit nijd, dat is doordat er eens een stukje vel heeft vastgezeten
gewoon negeren is denk ik het beste
wel eens zadel laten nakijken Lachen

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 22:17

ja, heb ik laten doen, zelfs een pad onder het sjabrakje gelegd Maar over dat manege gedoetje heb je gelijk, ze komt nl. van de manegepaarden en daarvoor van een paarden handelaar Scheve mond
Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:19

Ja, dan zal ik gewoon doorgaan met hoe je het nu doet. Heel voorzichtig en rustig het zadel erop leggen. Dan komt het wel goed denk ik.

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:39

Ga een rechts opzadelen, misschien doet ze het dan niet meer.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:47

doet ze het als je het zadel erop legt of als je de singel vastmaakt?
bij de singel zal het niet helpen door langs de andere kant op te zadelen, bij het zadel zelf misschien wel
en miischien voor je het zadel erop legt de spieren es masseren, en er een spelleke van maken
ga in de piste, en neem een sjabrak mee, legt het erop en beloon met een snoepej, doe weer weg en laat ze beetje vrij, en daarna op bouwn dat ze een snoepje krijgt als ze niet bijt, dan zadel, en dan singel vast, en zo opbouwen, misschien helpt het Knipoog

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:07

rescue remedyvan Bach geven voor je haar opzadelt of naar de spuitplaats brengt. Evt. dag van te voren beginnen (6 druppels met bronwater verdunde rescue op een suikerklontje of stukje brood.