Extreem aan het verharen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aremi

Berichten: 59
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:11

Gewoon lekker poetsen, scheelt hem een hoop jeuk! Onze fjord is ook al goed bezig,
het komt gewoon door die idioot zachte winter die we gehad hebben.
Ik zou me er echt niet druk over maken!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:17

zo'n berg haar haal ik ook uit mijn shet na 10 min rossen, maar dan wel in april/mei. hij is ook pas in juli echt uit zijn vacht, hij is wel al wat ouder. Er zijn wel meer paarden die ik ken die nu al volop aan het verharen zijn. als je shet nog buiten staat dag en nacht, zou ik niet teveel poetsen, omdat het snachts nog behoorlijk kan vriezen. Als hij op stal staat zou ik het er gewoon uitrossen.

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:04

die van ons verharen ook zo erg (de een wel wat minder dan de ander)

we vergeten alleen dat het de natuur van de paarden is dat ze tegen de winter enorm verharen , alleen een echte winter hebben we nog niet echt gehad, de temperaturen zijn hoog voor de tijd van het jaar, dus verharen ze ook eerder. Ze zullen dit jaar ook eerder in hun zomervachtjes zitten.
wat goed helpt is lijnzaadolie (of verse lijnzaad) over het voer doen, dat helpt bij het wisselen van hun "dekentje" en de gezondheid van hun huid en vacht, tenminste dat is onze ervaring.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:08

Sjonniej"]
Je moet eens proberen om met een grote zaag met grote tanden eraan daarmee over je pony heen te gaan...klinkt heel raar maar het werkt heel erg goed, hiermee haal je superveel haren ermee uit!! Wij deden het ook altijd voordat we ze schoren.
[/quote]

[quote="Saar schreef:
Ik denk dat dat hetzelfde effect heeft als zo'n zweetmes met ribbeltjes Knipoog


En een zweetmes met ribbeltjes lijkt me wat veiliger dan een zaag....Lips are sealed

Ik gebruik gewoon een puimsteen poetsblok.

Miffie

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:50

mijn hafje verliest ook zo gigantisch veel haar en ik gebruik de ijzeren roskam daarvoor. Dat help ook enorm al kan je elke dag weer opnieuw beginnen. Verward

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 12:28

pjmhorse schreef:
wat goed helpt is lijnzaadolie (of verse lijnzaad) over het voer doen

Verse lijnzaad is wel giftig hoor Scheve mond

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:42

Hi,

Jeetje daar kun je een deken van laten maken...

Odessa1 heeft op 21 februari (dacht ik tenminste) het topic "help het paard wordt kaal" voor mij geplaatst. Mijn paard begon extreem te verharen en net als jij ben ik behoorlijk van de ontzettende hoeveelheid haar die eraf kwam geschrokken, plus dat ze er ook nog grote kale plekken aan overhield.
Maar volgens de DA was het niet zorgwekkend. Door de behoorlijke temperatuurwisselingen komen de paarden heel erg vroeg en ook erg extreem in de rui. Bij ons op de manege zijn er inmiddels behoorlijk wat paarden die verschrikkelijk aan het verharen zijn.

Groetjes en sterkte,