singeldwang ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:42

ik ook...
ik moet er van de week trouwens nog bellen Lachen
om te vertellen hoe het nu gaat

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:46

wie die kraker bedoel je??

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:08

pjmhorse schreef:
trouwens, zo erg trekt mijn paard helemaal niet met haar rug, valt best nog mee, moet je eens aan haar buik zitten en om heel eerlijk te zijn heb ik het niet zo op krakers....(oplichters) zul je bedoelen.


Ook uit het andere topic komt naar voren dat je paard niet helemaal in orde is, en volgens mij is dat een understatement...
Volgens mij moet je hem van boven tot onder laten nakijken, en als je ouders het niet willen betalen snap ik niet dat je dat paard in de eerste instantie gekregen hebt. Ik heb echt medelijden met je paardje...

En het is een beetje kortzichtig om te zeggen dat krakers 'oplichters' zijn.

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:12

je kan beter in een ander topic kijken dat andere is niet van mij, en voor wat mijn paard betreft is ze onlangs klinisch helemaal onderzocht en in orde verklaard, waarom zij zo raar doet met aansingelen is ons allemaal geheel onduidelijk

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:14

met dit paard hoef je gelukkig geen medelijden te hebben,
ik heb er 3 en ze zijn alle drie in topconditie, ik betaal ze zelf werk hard voor mijn centen, doordeweeks maar ook snachts een tweede baan in het weekend, mijn paarden komen echt niets tekort.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:44

mijn klaske heeft ook bat gehad hoor, bij een manuele therapeut. ze loopt als de beste.. en toch hapt ze met t singelen en is ze bang voor t pad.. ach.. t is en blijft een muts... soms

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:41

pjmhorse schreef:
dit verhaal ken ik, mijn paard heeft precies hetzelfde, zodra je maar naar haar buik wijst trapt ze je de hele stal door, leg je een zadel op haar rug gaat ze ermee liggen, en ga je rijden is er geen land mee te bezeilen. steigeren bokken, zelfs in de stal. levensgevaarlijk wordt er tegen me gezegd, terwijl het altijd het liefste en rustigste paard van allemaal is geweest.


Dit klinkt gewoon als een paard dat ontzettend veel pijn heeft. Ook in elkaar kruipen bij borstelen op de rug is niet normaal (onze paarden kun je rusitig rosborstelen over de rug heen zonder dan ze het vervelend vinden). Als je geen vertrouwen hebt in een kraker is misschien een fysiotherapeut wat voor je paard. Ik weet niet waar je woont, maar hier in Drenthe zit iemand die ik je echt aan kan raden. Het kan zeker geen kwaad, zo duur is ze niet, en dat hoef je jezelf achteraf niet voor het hoofd te slaan als blijkt dat ze wel ontzettend veel pijn had.

shuhi
Berichten: 41
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: omgeving wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:10

wel eens gedacht aan spieren en energiebanen die knel kunnen komen tezitten, bij het paard?
paarden tonen hier door vaak dit gedrag.
wat ook kan helpen is een singel met elastiek erin. deze singels hebben een speciale naam maar daar kom ik niet zo snel op.
misschien zijn er bokkers hier die het wel weten hoe zo een singel heet?

FAiRY_LOvE
Berichten: 27
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:25

(hallo allemaal. ik ben hier nieuw en dit is mijn eerste echte forumbericht)
3 jaar geleden had ik ook een paardje... was ooit een keer geschrokken van iets in zijn stal, hij rende toen de stal uit en bleef met het zadel vast hangen achter het schot...
sindsdien deed hij altijd raar met opzadelen, ik dacht altijd dat ie het gewoon eng vond en bang was dat het nog eens zou gaan gebeuren...
ook als ik hem over zijn rug aaide trok hij zijn rug steeds iets in... oen merkte ik dat het niet goed zat en heb de dierenarts gebeld, die heeft toen gezegd dat ik beter een kraker of fysio kon bellen voor mijn paard omdat hij niet wist hoe het zat (een kraker en fysio kijken naar andere dingen dan een dierenarts)...
ik heb toen een fysio gebeld (van een kraker had ik nooit ehct gehoord en wist niet wat ik ervan moest denken, alleen de naam al)... later moest er toch een kraker bij komen omdat er een aantal wervels scheef getrokken waren...
hij vond het ook niet fijn om geaait te worden over zijn rug en buik...
en als ik hem opzadelde ging hij altijd liggen. het deed hem gewoon vreselijk zeer, sinds dt hij achter de deur is blijven hangen is hij trouwens wel bang voor doorgangen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:00

Mijn vroegere instructeur had ook een paard met singeldrang in de els lopen.
Hij legde het zadel erop, liet eht paard over de hoefslag stappen en singelde dan aan. Dan had het paard nergens last van.
Maargoed, das natuurlijk geen oplossing...

Weet je heel zeker dat jij zachtjes aansingelt?
Doet ze het bij anderen ook?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:42

bedoel je bij die van pjmhorse?
die hoef je niet eens an te singelen en dan gaat ze al bijna liggen, dan kom je nog niet eens tegen de buik hoor echt niet...
we doen m eerst altijd los, dan erop en dan weer wat strakker maar er kunnen dus altijd 2 handen tussen de singel en de buik...
dus dit is echt wel zachtjes Lachen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:52

Ik bedoelde bij de topicstarter Knipoog

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:11

okee Lachen Knipoog

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:23

cow_horse, bedankt dat je wat duidelijkheid in de zaak schept.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 20:36

Hoi,

Ja, ik singel echt zachtjes aan ! Eerst op het eerste of tweede gaatje, dan ga ik wat anders doen, dan weer eens een gaatje etc. En voordat ik het laatst aansingel laat ik hem eerst nog wat lopen.
Best voorzichtig toch ?

Groetjes,

Maris

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:55

is het niet zo dat op de plaats waar de singel zit, ook de buikspieren van een paard beginnen? vlak erachter?
met een klein foefje kan je je paard zijn buikspieren laten optrekken,.maak met je vingers een streep van tussen de voorbenen door naar tussen de achterbenen, je kunt dan zien of je paard zijn buikspier optrekt.

het was ergens goed voor, al weet ik nu echt niet meer wat dat was. Verward
die bult achter de singel is naar mijn weten een plaat, een soort kussen gevuld met vocht, is heel onschuldig, maar kan wel degelijk problemen veroozaken als het ergens tegenaan drukt.
je ziet het wel bij drachtige merries, en soms paarden die stalbenen hebben.

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:30

Ik heb dat ook met mijn verzorgpaard!
Als ik het zadel op zn rug leg gaat hij bijten en trappen. Hetzelfde geld als ik hem aansingel. Duncan heeft gewoon singeldwang!

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:54

Singel met elastiek werkt echt heel goed!!!! Als ze het dan nog doet zou je misschien toch eens naar de rug kunnen laten kijken.

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:22

mijn merrie heeft ook singeldwang.. als ik het zadel er alleen al op leg reageert ze al vrij pissig.. ik ben bezig met een cursus paardenmassage. toen bleek dat heel haar rug gewoon gigantisch vast zat en dit dus pijn veroorzaakt als het zadel erop gaat en er aangesingeld wordt. ze is nu vorige week behandeld en moet woensdag voor de 2e keer. hierna nog een week op rust denk ik en ben heeeeel benieuwd of het dan beter gaat!

loesje2004
Berichten: 200
Geregistreerd: 17-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:38

Hoi ,

Het is misschien eens goed om een osteopaat te laten kijken , mijn paard had daar een blokkade zitten waardoor ze met aansingelen heftig reageerde .
Bij haar is het nu helemaal weg , misschien een tip.

Groetjes loes

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 08:38

Mijn merrie doet het ook. Altijd iederekeer weer opnieuw. Ze heeft 100 % nergens last van ze vindt het gewoon niet fijn. Ze staat meestal te knarstanden en ze wbijt zichzelf altijd in haar borst. Meestal als ik haar nam noem houdt ze wel op. Er is me wel eens verteld dat heel veel merries het doen ---> merriekwaal

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:48

Die van mij bijt in halstertouw en metaen ring waar ie aan vaststaat, vind het iig absoluut niet leuk. Ik leg voorzichtig denkje en zadel erop en heb al een heeeeerlijk christ bontsingel en trek na het singelen altijd de voorbenen ff naar voren zodat de huid onder de singel wordt gladgetrokken.........

Jeannet

Berichten: 601
Geregistreerd: 15-09-04
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 17:38

Heej kom er laat mee!:p maar mijn verzorgpaardje die wordt ook boos tijdens opzadelen en aansingelen.. hij gaat dan SCHIJN happen! maar niet bijten!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:48

Zoals Jeannet al zegt schijnhapt mijn paardje (verzorgpaardje van Jeannet) dus ook bij het aansingelen.

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:57

Hey!
Mijn merrie deed het ook erg hoor. Telkens ik onder haar buik kwam werd ze enorm boos. Aansingelen was dan ook een complete ramp, ook al had ik een elastieke singel. Ik ben toen stilaan begonnen met zachtjes met mn hand over de plek te wrijven waar de singel komt, en dan met de borstel enzo, om haar gewoon te maken aan aanrakingen daar. En voor de rest heel stilletjes aansingelen, gaatje per gaatje en telkens als ze niet bijt haar uitbundig belonen. Nu begint het echt heeel goed te gaan , en bij elk gaatje dat ik aantrek krijgt ze een klopje op haar hals en zeg ik hoe braaf ze wel is Haha! . En ja, het lijkt echt of ze tevreden kijkt dan Bloos .