Peesblessure? (achterbeen) of iets anders ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Peesblessure? (achterbeen) of iets anders ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 03:42

Tja...een aantal van jullie zullen het wellicht al weten dat Salty iets mankeert, maar ik ben wel benieuwd naar de mensen die het onderstaande bekend voorkomt.
Het gaat om het linker achterbeen. 2 weken geleden was deze, vermoedelijk na een trap tegen de stalmuur dik. Na een paar dagen rust en koelen was enkel de kogel nog dik waarvan de de bobbel op de voorkant (te zien op de foto's) hard aanvoelde.
DA erbij gehaald en kreeg coolinggel voorgeschreven. Inmiddels voelt deze bobbel zacht aan, maar het is nog lang niet goed. Scheve mond
Salty loopt niet kreupel, maar ze loopt ook niet helemaal goed met dit been, een beetje stijfjes. Ze belast het been wel weer beter dan een week geleden.

Komt iemand dit bekend voor ? En even voor de goede orde... ik wil deze week weer een DA erbij roepen Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:40

Ik denk niet meteen aan een peesblessure. Eerder aan een kneusing ofzo. Peesblessures aan de voorkant van het been zijn er niet zo vaak, en meestal komen peesblessures ook niet door een klap.
Maar toch lijkt het me niet lekker als ie er nu nog last van heeft. Echt nog een tijdje rustig aan doen en eventueel er weer een DA bij halen om te controleren voordat je weer gaat beginnen met rijden.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:07

ja mijn paarje heeft prescies het zelfde!!!
Zij heeft erge voernijd en trapt dr benen helemaal kapot!
Ze zijn ook dik en voelen erg warm aan precies zo als jij beschrijft!

Ik weet niet of er bij Salty ook vocht in zit want dat zat er bij mijn paardje wel in en kon daar alleen maar tromba complex op smeren
en dat vermindere het wel een beetje.....

Toen dat nog niet over was en het toen al 3 maanden aan de gang was en elke week de dokter kwam ben ik naar Emmeloord gegaan...
Omdat we ook niet verder kwamen omdat ze drachtig was Scheve mond

Daar zijde ze dat het verknelde sesambeentjes waren en toen is ze daar
aan geopereerd omdat ze het gewicht van de baby anders niet kon verdragen (dus had weinig keus)

Daarna ging het stukke beter met haar, tot nu want nu heeft ze weer precies het zelfde (zucht)

Ze kan alleen niet weer geopereerd worden want ze is nu al bijna 9 maanden drachtig. En ben nu dus ook ten eide raad.....

Ik zou je DA vragen of dat het ook kan zijn en anders misschien toch verder gaan onderzoeken in bijvoorbeeld Emmeloord of Utrecht!?!?

Nou in ieder geval veel sterke!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 01:04

Vandaag de DA gebeld en die heeft me aangeraden om nog 1 tot 2 weken af te wachten. De laatste weken is ze namelijk wel vooruit gegaan.
Mocht er geen vooruitgang worden geboekt, of als ze kreupel gaat lopen, kan ik een afspraak maken met de kliniek voor verder onderzoek.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:03

ik denk niet dat het een peesblessure is, peesblessures komen bijna altijd aan de voorbenen voor en zelden aan de achterbenen, ik denk meer aan een kneuzing, vergelijk het met als jij een flinke klap tegen je been krijgt dat heb je ook een flinke bult...
kijk het nog even aan, zet hem eventueel 's nachts in de stalbandages achter en anders weer even de DA bellen!suc6 ermee!

manzano

Berichten: 23903
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:55

Heb verder geen advies, want weet er weinig van, maar ik hoop voor je dat het snel weer over is!!! Echt balen zeg... Succes

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:48

de da is net voor mij ook weer geweest en die heeft de zelfde klachten als salty en het is een ontsteking, misschien bij jou paardje ook......

iedergeval veel beterschap en suc6

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 22:26

Heb nog een derde DA gebeld en die zei dat het ook heel goed een kneuzing van de strekpees zou kunnen zijn.
Nog even afwachten en anders toch maar foto's laten maken!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DieL_Zor, egnie, nadcha, Trendiction en 129 bezoekers