Dikke koker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Dikke koker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 13:06

Ja dat kan er ook wel bij toch???

Mijn paard heeft dus boxrust, hij staat nu twee weken op stal en sinds gister heeft hij een hele opgezette overvulde koker!!

Heeft iemand daar ervaring mee???

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:13

Ik heb geen ervaring met een dikke koker bij een paard, maar wel met een dikke uier bij boxrust. Mijn merrie was geopereerd aan het voorbeen en moest dus ook langdurig rust houden. Na een anderhalve week stond ze ineens met een oedeem (vochtophoping) vanaf de uier tot aan de voorbenen! De da heeft met vochtafdrijvers gespoten, maar dat hielp dus helemaal niets. Ik heb vrije radicalenvanger bij de paardendrogist besteld en binnen een paar dagen was het helemaal weg. Je kunt het proberen bij jouw paard, wel even advies vragen bij de paardendrogist.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 13:56

Dank!! Ja ik heb net nogmaals met de dierenarts gebeld en die zei ook dat het van de boxrust kan komen...ik zag al allemaal vreselijke infecties voor me....Ik moet het even aanzien en kijken of hij wel kan blijven plassen en anders toch ietsie pietsie gaan stappen...

Maar ja ik ben er niet de hele dag bij om te kijken of hij plast...

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:06

wat wel wil helpen is het afspuiten, misschien dat het wat slinkt .

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:18

Je kan hem ook wat vochtafdrijvends geven zoals bijv. appelazijn - werkt zuiverend en helpt afvalstoffen af te voeren (ca 60 ml per dag), peterselie of selderij. De appelazijn kan je gewoon bij de reform nemen: de natuurzuivere kost ca 2 euro voor 750 ml.
Stinkt het niet? Of zit er veel vet? Toen mijn paard weinig mocht doen, maakte hij meer vet aan (dat zwarte spul). Dat moest ik toen af en toe weghalen: gewoon met zacht keukenrolpapier en evt. met lauwwarm water wassen. Verder niets erop doen anders kan het nog dikker worden door de reactie.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 10:34

Ja klopt ik had ook het idee dat hij meer vet aanmaakte. Maar durfde er nu niet aan te gaan frutten. Ik heb t gister met sneeuw gekoeld Haha! maar het is nog echt megadik. Plassen lukt gelukkig wel. Dat appelazijn is ook een goede tip, dat heb ik nog wel ergens staan..

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:21

Vraag even aan de dierenarts of je het schoon mag maken en hoe. Mijn DA vond het toen beter om het wel schoon te maken, maar dan zonder middeltjes. Het werd er wel rustiger van.