Beetje verkouden hoe en wat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Beetje verkouden hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 14:27

Otto heeft een lichte snot neus, en hoest af en toe.
Verkoudheid, aangezien hij maandag erg lang heeft buiten gestaan in de wind met een natte vacht...

Hij staat altijd op stal als buiten zonder deken. Hij heeft dus wel een redelijk vacht. Er is ook geen regen/waterdichte deken aanwezig enkel fleece (en een hele dikke wollen) zweetdeken.

Hij hoest niet veel, maar als hij hoest komt het van redelijk diep lijkt wel. Zijn snot neus is niet een alamerende kleur, maar wel een loponeusje.

Verder oogt hij helemaal gezond, voelt niet koud aan, is opgewekt en fris, geen verdere ziekte verschijnselen.

Nu krijgt hij fenegriek/feneknof (weet niet welke precies, maar voor de luchtwegen) en elke dag een hele emmer thee en wat slobber.

Maar buiten zetten lijkt me nu niet echt verstandig, omdat hij dan gaat rollen en weer met een natte vacht buiten staat (geen deken aanwezig die hij dan aan kan hebben).
Nu wordt er gestapt met hem (aan de hand) Maar moet er dan een dekentje op? Of gewoon bloot (Heeft wel wintervahctje).

En nog meer tips en hoe en watjes bij een lichte verkoudheid??

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:34

ik kreeg toen eens de tip om h.m.p.-horse te halen,daarmee is mijn paard erg goed opgeknapt.
ik zou hem nu met die sneeuw binnen houden en die vieze wind,doe ik met mickey ook Lachen
heeft die normaal geen deken op?dan zou ik er nu ook geen oplegen.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:48

nee gewoon zonder deken zetten, als je hem nu instopt gat hij g aan zweten, enz.
misschien gewoon loslaten,en dan weer binnen zetten?