Equinyl, waar te koop??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Equinyl, waar te koop??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 16:07

Dit is Equinyl:

Afbeelding

Op deze link vind je meer informatie over Equinyl:
http://www.vita-flex.com/equinyl.htm

Volgens de dierenarts is dit een goed supplement voor mijn paard ivm haar schouder.
Ik voer het haar nu al zo'n 2 maanden, maar het vervelende is, een fles van 0.89 liter kost 75 Euro , en kan ik alleen maar kopen via mijn dierenarts.
Nu ben ik eens op het internet gaan zoeken, en in Amerika is dit spul echt VEEEEEEL goedkoper.
Ook staat er een adres in Belgiƫ bij (waar het ook te verkrijgen is), waar misschien iemand mij iets over zou kunnen vertellen?

Euromedical Supplies
Geeneindestraat 147
3560 MELDERT LIMBURG
BELGIUM

Zijn er hier meer mensen op bokt die hun paard Equinyl voeren en zo ja,
wat betalen jullie ervoor, en wat is de reden dat jullie het voeren?

Ben bang dat het er niet erg veel zijn, want met de zoekfunctie kwam ik uit op NUL, maar goed.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:09

Volgens mij verkopen ze dat ook bij de ruitersportzaak bij ons in de buurt, maar ik ben niet zeker. Die shop is in Oostmalle, niet zo heel ver van Eindhoven. Ik wil wel eens kijken voor je naar de prijs als ik er nog eens kom.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 16:25

Dat zou inderdaad fijn zijn.
Heb hier in de buurt ook al rondgekeken, maar kan het nergens vinden.
Desnoods rijd ik naar Belgiƫ, maar wil ik wel eerst weten of iemand het kent ofzo!
Maar mocht je de prijs weten... graag!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 01:02

behoudens vitamines/mineralen ben ik niet zo'n voorstander van supplementen. Misschien heb ik in de praktijk teveel kwakzalverij meegemaakt. Homeopathie is niet echt bewezen. Onze minister wil - voor mensen- de homeopathie aan banden leggen (niet dat ik het daar mee eens ben) Wat zijn de problemen met de schouder? Lachen

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 13:25

Er heeft een ontsteking in haar schoudergewricht gezeten, en de DA is na 3 dagen rontgenen en scannen tot de conclusie gekomen dat er ook sprake is van lichte slijtage.
Op zich zou ze daar geen pijn of last van moeten hebben maar door die ontsteking zou het haar wel zeer zijn gaan doen (zo heb ik het begrepen).
De ontsteking is nu geloof ik zo goed als genezen en nu kreeg ik van de dierenarts de tip om dit bij te voeren omdat het goed zou zijn voor de gewrichten.
Alles voor mijn paard haar herstel, dus voer ik haar dat bij.
Helaas doe je met zo'n fles van 75 Euro maar 4 weken, dus dat wordt een dure aangelegenheid.
Als recreatiepaard blijft ze overigens 100% geschikt, alleen de zwaardere dressuur (M en hoger) zijn ze bang voor dat ze dat niet meer aan kan. (En ik wilde M2 gaan starten)
Over 2 maanden weet ik meer, en er blijft altijd een kans dat het helemaal goed komt. Gelukkig!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:09

Dan heeft ze dus het begin stadium van artrose. Zou Primeval dan niets voor haar zijn? Ik begrijp dat veel bokkers daar goede resultaten mee zien.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 18:54

Heb dat stukje over Primeval en Cortaflex ook gevolgd en zal het eens voorleggen aan mijn DA. Heb zelf met dit soort "medicatie" geen ervaring, maar zal het zeker eens navragen!
En of ze een begin stadium van artrose heeft? Ik geloof van niet.
Als dat zo was had de DA me dat echt wel verteld (lijkt mij).
Ze is verder ook helemaal in orde alleen haar linker schouder is op het moment het probleem.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:55

Wat zit er allemaal in de Equinyl? Is er dan niets vergelijkbaars in Nederland?

*Edit* Chondroitine en Glucosamine zit ook in Equiflexion, gewoon te koop bij de paardendrogist.

Een fles van 1 Liter vloeibaar is 51.40 Euro, en als je de aanbiedingen in de gaten houdt, kun je daar ook nog behoorlijk onder zitten.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 21:10

Cassidy schreef:
Wat zit er allemaal in de Equinyl? Is er dan niets vergelijkbaars in Nederland?

*Edit* Chondroitine en Glucosamine zit ook in Equiflexion, gewoon te koop bij de paardendrogist.

Een fles van 1 Liter vloeibaar is 51.40 Euro, en als je de aanbiedingen in de gaten houdt, kun je daar ook nog behoorlijk onder zitten.


Scheelt inderdaad wel een hoop geld, maar zou het dezelfde werking hebben? In Amerika kost Equinyl 1/3 dat wat het hier kost!
Dus gaat er nog iemand nr Amerika?? Of woont er iemand die je kent?
Kan ik het daar naartoe laten opsturen en die het daar weer naar mij laten sturen
Wel wat omslachtig he?? Haha!
Zal eens bij de paardendrogist kijken Casidy! Bedankt voor de tip!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:12

Website van de paardendrogist: www.paardendrogist.nl.

En in Amerika kosten idd voedingsupplementen en medicijnen een fractie van wat het hier kost. Het probleem is dat je alleen niet alles zomaar vanuit Amerika kunt laten overkomen, sommige dingen mogen gewoonweg niet (zoals Bute)

En ik zou voor Equiflexion vloeibaar gaan, is goedkoper en wordt makkelijker opgenomen.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:57

Zou goed trainen dan niet net zo belangrijk zijn, zo niet nog belangrijker dan enig supplement? Ik zou eerder een fysio/trainer raadplegen dat 75 per maand uitgeven wat nog bewezen moet worden of het wel helpt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:00

Het is wetenschappelijk bewezen dat toegiften van Chondroitine en Glucosamine bevorderlijk werken voor de gewrichten.

En leg mij eens uit wat een fysiotherapeut kan doen bij beginnende artrose?

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 22:20

Suzan1 schreef:
Zou goed trainen dan niet net zo belangrijk zijn, zo niet nog belangrijker dan enig supplement? Ik zou eerder een fysio/trainer raadplegen dat 75 per maand uitgeven wat nog bewezen moet worden of het wel helpt.



Snap niet zo goed wat je hier mee wil zeggen?!?
Mijn paard gaat echt niet ineens zuiver lopen omdat ik haar anders zou trainen of omdat er een fysiotherapeut mee aan de slag gaat.
En dat kost ook handenvol geld overigens.
Maar goed.
Zal ik nog eens iets leuks vertellen? Verdrietig
Ze is afgelopen september helemaal nagekeken door een gerenomeerde Osteopaat, en ze was zo soepel als maar zijn kon. Niets mis met mijn paard op een paar hele kleine dingen na.
Kosten me 200 Euro! En waarvoor??? Een maand later staat ze kreupel
Nee, laat mij maar lekker Glucosamine etc. voeren, heel veel andere mensen boeken er ook goede resultaten mee als ik dat zo op bokt lees.
Nou ja, het is waarschijnlijk goed bedoelt, maar zo komt het dus even niet over.
Als het zo makkelijk zou zijn Haha!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:39

door gewrichten op de verkeerde manier te belasten gaan ze slijten. Dat is een algemeen bekend gegeven. Door anders te gaan trainen - ik zeg niet dat je het fout doet- kun je meer bereiken dan wat dan ook. In samenwerking met een fysio of een goede trainer zou je oefeningen kunnen doen die gunstig zijn voor de schouders. Op basis van welke onderzoeken wordt het gunstige effect van dat supplement gestaafd? Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:32

Suzan1 schreef:
Op basis van welke onderzoeken wordt het gunstige effect van dat supplement gestaafd? Lachen


Heb een lezing gevolgd in Utrecht, over de positieve invloeden van glucosamine en chondroitine op het kraakbeen in de gewrichten en op de gewrichtsvloeistof. Verder valt er op het internet genoeg informatie te vinden over de positieve werking van beide stoffen bij mens en dier:

http://www.easysource.com/synflex/syn_c ... =5CH4811TV

http://www.starshoe.net/glucosamine_cho ... ne_ned.htm

http://www.cortaflex.nl/paarden/welcome.html

http://www.homeopaard.nl/adviezen.php?p ... gewrichten

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 13:30

Suzan1 schreef:
door gewrichten op de verkeerde manier te belasten gaan ze slijten. Dat is een algemeen bekend gegeven. Door anders te gaan trainen - ik zeg niet dat je het fout doet- kun je meer bereiken dan wat dan ook. In samenwerking met een fysio of een goede trainer zou je oefeningen kunnen doen die gunstig zijn voor de schouders. Op basis van welke onderzoeken wordt het gunstige effect van dat supplement gestaafd? Lachen


Op zich zouden er inderdaad oefeningen moeten zijn die haar schouder op een andere manier belasten. Maar als ik er verder mee wil komen in de sport (en dat is wel de bedoeling). Dan zal ze toch SB, Travers enz moeten kunnen. Dit zijn nou juist zeer belastende oefeningen voor de schouder.

Cassidy bedankt voor de links!!