Dikke bult, wat is dit?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ladyspot

Dikke bult, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 11:43

Hoi,

Mijn haflinger heeft een dikke bult ziten net boven haar hoef, aan haar linkerbeen. Echt net boven haar hoef en zit aan de zijkant. Weet niet hoe ik dit echt uit moet leggen. Als ik bij haar andere benen voel aan de zijkant net boven de hoef zitten daar echt hele kleine bultjes (om het maar even ze te zeggen en is dus normaal, 1 bultje) maar aan een kant dus helemaal dik. Zit dus aan de zijkant, bijna achterkant van been/hoef maar nog net niet. Ze heeft er geen last van, doet er geen zeer en ze loopt ook niet kreupel of zo. Weet iemand wat dit kan zijn?

groetjes Wendy

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:49

Is het hard ? of bedoel je een zachte bult ?
Als het zacht is, zou het kunnen dat ze met haar andere hoef op de kroonrand heeft getrapt. Maar waar ik zelf aan denk, omdat 1 van mijn paarden het ook heeft, in zeer ernstige mate, is verbening van de hoefkraakbeenderen.

In the real world as in dreams, nothing is quite what it seems. (the book of counted sorrows)

Jeep Cherokee 2.8CRD grijs kenteken te koop : http://www.bokt.nl/markt/ad/430015/jeep ... s-kenteken

Ladyspot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 19:59

Het is hard, is dat heel erg en hoe erg kan dat worden?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:08

poeh, snel een veearts erbij halen Verward veel succes

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:50

ALS het verbening van de hoefkraakbeenderen is, wat eigenlijk weinig voorkomt bij halflingers- maar wel als die chronisch jarenlang te zwaar (overgewicht) zijn of vaak en intensief op de harde weg lopen (eerder bij grote, zware rassen zoals belgsiche trekpaarden, shires, grote kwpn-ers) dan resulteert dat vaak in kortere gangen, kijk even op :
http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/hoe ... agina.html

waarom vraag je het je hoefsmid niet, de volgende keer, die moet kunnen zeggen of dit het is (beetje moeilijk van achter de computer)
mocht je foto's van verbening willen zien, pb me even (met je prive-emailadres), dan stuur ik je wat foto's van mijn paard.

In the real world as in dreams, nothing is quite what it seems. (the book of counted sorrows)

Jeep Cherokee 2.8CRD grijs kenteken te koop : http://www.bokt.nl/markt/ad/430015/jeep ... s-kenteken

Ladyspot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 23:34

Ik heb ook foto's van die site geken en dat ziet er wel een beetje zo uit. Wat hebben jullie aan de verbening van de hoefkraakbeenderen gedaan en valt er iets aan te doen?

Ik heb een PB gestuurd

groetjes Wendy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie