Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EvelienKiss

Berichten: 942
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 15:22

RianneH, ik heb deze geprobeerd maar ze gaven bij mijn paard schuurplekken . En ze vallen niet over de kroonrand, bij mijn paard wel noodzakelijk.

Bowo
Berichten: 2824
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 15:28

Ik heb die onderste volgens mij ook liggen (of anders iets wat er heel erg op lijkt). Waren op zich fijne dingen qua pasvorm ed, maar werd in de zomer te warm en ging smetten op de naden.

In de winter had die van er sowieso geen last van. Dit jaar lijkt hij tot nu zomers ook zo goed als er vanaf te zijn *klopt heel hard af*. Heel incidenteel een korstje van nog geen mm, maar even wat hydrocortiderm erop en dan blijft het rustig. Ik hoop dat hij er dan toch vanaf lijkt te zijn.

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 15:39

RianneH schreef:
Graag, ik wil ze wel proberen denk ik. Bevielen ze jou niet of niet meer nodig?


Mijn paard heeft al jaren geen vasulites meer en ze kreeg van alle andere beschermers dikke benen. Alleen de whinnys werkte bij haar.

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 15:59

Hmm, bij de minne moeten ze toch ook wel over de kroonrand vallen, maar zou ze ook kunnen gebruiken om de whinny’s te beschermen..

Iccc
Berichten: 1400
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 16:20

Tancreda4 schreef:
De onderste heb ik volgens mij nog liggen. Die weg mogen. Ik kan even voor je kijken of ik ze nog heb.

Ik behandelde de plek elke x dagen met cortavance spray en verder 24/7 de whinny sokken.


Deze spray heb ik ook idd nu, was je tevreden met de spray? Zag je snel resultaat?

Ik kan morgen de sokken ophalen om te proberen lang leven bokt zo blij met het aanbod!

En als het bevalt ga ik ze zeker bestellen had je moeite met de bestelling rianneH?

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 20:31

Als je problemen hebt met VLC europe wil ik ze anders wel voor je bestellen? Ik kan gewoon een set van 4 bestellen op de site ;) stuur me maar een PBtje als ik iets voor je kan betekenen

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 23:25

Oh heel graag, ik heb de quarter horse nodig, daar kan ik alleen de set van selecteren.

Afbeelding
Afbeelding

Iccc
Berichten: 1400
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 07:59

Ik zou ook graag willen mee bestellen dan, ik ga vanavond passen dan weet ik of de maat goed is.

Als jullie al besteld hebben geen probleem dan hoor ik graag de instructies

Iemand nog een paar Cashel Crusader Leg Guard liggen die ik kan overnemen? Zou ze graag willen proberen nog voordat het natte seizoem begont gelukkig blijft onze wei nog voorlopig wel even modder vrij.

Iccc
Berichten: 1400
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:23

Nou ik heb de sokken dankzij een bokker! Super blij ermee zodat ik het even kon testen.

Ze loopt nou al even mee in de wei incl sprintjes en het zit nog steeds op ze plek. Morgen even kijken voor een evt kap erover

Afbeelding

Dus ik doe heel graag mee met de bestelling indien dat kan!

Flubberboot

Berichten: 2910
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:27

Die sokken zien er wel fijn uit zeg!! Is het een beetje stevige stof?

Iccc
Berichten: 1400
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:38

Jaa heel stevig. En het aantrekken vond ik toch best makkelijk gaan. Ik ben erg benieuwd vanavond laat word die nog een keer gecheckt of het nog goed zit dus ben benieuwd wat ik morgen aantref maar ben nu al erg positief.

Als het nu ook nog een positieve wending krijgt met de plekjes dan ben ik gelukkig

Iccc
Berichten: 1400
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:58

Iemand heeft mij kunnen helpen dus onze sokken zijn inmiddels besteld benieuwd hoelang het duurd

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:59

Mppff ik krijg idd een foutmelding als ik de set van 4 in m’n winkelmandje wil gooien, ook als ik het met een andere maat probeerAfbeelding
Sorry dames, ik had nog niet eerder ze ook daadwerkelijk in m’n mandje gegooid

_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 19:22

IVAANAA__ schreef:
Nee klopt daar dacht ik ook aan, en er staat niet bij dat die lemieux echt uv werend zijn.


Ik heb deze van Lemieux en doe ze inderdaad losser, dan zakken ze tot net boven de kroonrand. Bij mijn paard is het goed onder controle met alleen deze beschermer

RianneH

Berichten: 28244
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 21:53

Pallatin schreef:
Mppff ik krijg idd een foutmelding als ik de set van 4 in m’n winkelmandje wil gooien, ook als ik het met een andere maat probeer[ [url=m/uXb4Lp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sorry dames, ik had nog niet eerder ze ook daadwerkelijk in m’n mandje gegooid


Bedankt voor het proberen! Dan ga ik ze morgen even bellen, hopelijk werkt dat..

Ik dacht ook, misschien interessant om te zien hoe het been van mijn paard er nu uit ziet?

Ze draagt 24/7 een sok en is alleen tijdens de eerste diagnose behandeld met hydrocortisone en ab zalf. De huid is gevoelig en vrij dun, maar vanwege haar leeftijd (28 jaar nu) bewust gekozen om niet met prednison te behandelen.
Merk dat met de sok bij haar het been wel kaal blijft, weet niet of dat komt door wrijving, of gewoon omdat er de hele tijd iets omheen zit. Maar geen korsten of jeuk, dat is heel fijn.


Afbeelding

Afbeelding

EvelienKiss

Berichten: 942
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 10:36

Dat ziet er heel netjes uit! Bij mijn paard blijft het been ook kaal (kaler dan die van jou). Ik denk niet dat het komt door de sok, want op sommige stukken groeit er toch haar.

Iccc
Berichten: 1400
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:03

Ik wil niet optimistisch zijn maar zit is na een dag sok.. ik hoop dat dit vorderd.
De sok was wel iets afgezakt dus heb er nu een kap omheen en dit werkt top.
De Lemieux flyboots zijn onderweg en voor warme dagen een andere flyboot.

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Afbeelding

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:17

RianneH schreef:
Pallatin schreef:
Mppff ik krijg idd een foutmelding als ik de set van 4 in m’n winkelmandje wil gooien, ook als ik het met een andere maat probeer[ [url=m/uXb4Lp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sorry dames, ik had nog niet eerder ze ook daadwerkelijk in m’n mandje gegooid


Bedankt voor het proberen! Dan ga ik ze morgen even bellen, hopelijk werkt dat..

Ik dacht ook, misschien interessant om te zien hoe het been van mijn paard er nu uit ziet?

Ze draagt 24/7 een sok en is alleen tijdens de eerste diagnose behandeld met hydrocortisone en ab zalf. De huid is gevoelig en vrij dun, maar vanwege haar leeftijd (28 jaar nu) bewust gekozen om niet met prednison te behandelen.
Merk dat met de sok bij haar het been wel kaal blijft, weet niet of dat komt door wrijving, of gewoon omdat er de hele tijd iets omheen zit. Maar geen korsten of jeuk, dat is heel fijn.


[ [url=m/HkKQLc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YkjWLU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er super uit!! Ik denk niet dat het kale door de sok komt? Buurpaard had ook 1 aangetast voorbeen en dat is door de eigenaar nooit behandeld (dus geen sokken of bescherming oid) en dat been was ook kaler met dunne huid. Dat been was ook altijd dik en de huid ging bij het minst geringste stuk, heel zielig…
Superfijn dat je paard het er zo goed mee doet!

@Ivanaa; lijkt de goede kant op te gaan! Als het echt warm weer is zou je ipv flyboots ook nog tape kunnen proberen (zoals op de site van whinny socks wordt uitgelegd)?

Iccc
Berichten: 1400
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:20

@pallatin

Ja dat heb ik geprobeerd maar dan zakt het voor mij idee toch nog iets. Maar ik hoop nu gewoon op weinig warm weer. En wil ze graag ook nog goed droog houden aangezien ik nog maar 1 sok heb en op de bestelling van de rest nog wacht

EvelienKiss

Berichten: 942
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:44

Ivaanaa, als je het niet erg vindt om heen en weer te rijden, mag je ook best meerdere van mij lenen (als je niet kunt wachten op de levering).

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:53

Ik kan me herinneren dat haargroei wel gewoon terug kwam ondanks de sok maar idd eerst wel dunner. En met een permanent, ze heeft ook na het stoppen met de sokken nog heel lange tijd een permanent gehad op het been, golvende haargroei haha.

Iccc
Berichten: 1400
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 22:10

EvelienKiss schreef:
Ivaanaa, als je het niet erg vindt om heen en weer te rijden, mag je ook best meerdere van mij lenen (als je niet kunt wachten op de levering).


Agh wat lief! Voorlopig red ik het nog ermee! En anders gaat ze evt een nachtje in een bandages en was ik ze thuis snel. Maar mocht er echt nood zijn hoor je van mij

Iccc
Berichten: 1400
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:06

Hier weer even een update

Nu een week bezig met de sokken en 2 keer per dag hydrocortiderm smeren.
Ik ben om!


Afbeelding

Links hoe we starten en rechts vanmorgen.

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 11:04

Wat fijn dat het verbeterd!! Die sokken zijn echt top!

Mijn merrie had ook wat rare rode plekjes op het witte stuk van het been. Ik denk irritatie van het mestwater, maar ik neem geen risico, dus ook hier na t wassen met hibiscrub voorlopig weer even een sok aan.

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 11:23

Pallatin schreef:
Mppff ik krijg idd een foutmelding als ik de set van 4 in m’n winkelmandje wil gooien, ook als ik het met een andere maat probeer[ [url=m/uXb4Lp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sorry dames, ik had nog niet eerder ze ook daadwerkelijk in m’n mandje gegooid


Ook ik kom mij hier melden helaas. Sinds kort heeft mijn paard ook extreme uitslag en dikke witte benen. Naar aanleiding van dit topic wilde ik onder meer de whinney’s bestellen. Vanochtend heb ik met Frankrijk over de sokken gebeld. Ze zijn daar uitverkocht en wachten op een levering uit de VS. Die moet nog worden verstuurd dus dat kan nog minstens een week duren helaas.