Bulten op de plek van de singel!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brentje

Berichten: 148
Geregistreerd: 19-02-03
Woonplaats: Bovenkarspel

Bulten op de plek van de singel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 12:37

hey hallo allemaal,

bij ons op stal staat er een paard met 2 gigantisch bulten op de plek waar je singel ligt. Een tijdje terug heeft ze met een ander zadel gereden ,en haar instructrise heeft het paard FLINK aan gesingeld. De dag erna was het 2 keer zo dik, en heel warm. Ik de dierenarts gebeld en die zei dat het drukplekken waren Scheve mond . Ik ging hier van uit ,maar drukplekken worden niet groter!!! Boos! dag 3 was het nog dikker en heel warm. Dus ik weer de dierenarts bellen, maar het was weekend dus moet je naar een dierenpost ( huisartsenpost voor ons). Toen een dierenarts gebeld die dienst had en die zei w8 het ff af tot maandag ( na het weekend ) Verward Later kwamen we er achter dat het paard heel erg met zijn hoofd ging tikken ??? wat het allemaal is geweest weten we niet. Alleen het rare is dat een ander paard op stal het nu ook heeft ( ook een merrie ) en dat meissie heeft niet gesprongen en wel gereden maar niet strak aangesingeld,zoals bij dat andere paard is gebeurt. WIE weet wat dit kan zijn ,na mijn weten is het nu minder en is er geen dierenarts bij geweest. .

Groetjes brenda

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:12

Ik zou snel een DA erbij halen. Ik heb er geen verstand van, maar als het verspreid is er duidelijk iets mis!
Misschien ander voer? Ander wasmiddel van de singels gebruikt? Check zulke dingen eff!

Suc6

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:25

Hey,

Mijn pony is ook een merrie en heeft precies het zelfde als die van jou. Ik heb er ook een dierenarts bij gehaalt en zei dat het ook een soort drukking van de singel was en dat ik het 2 a 3 keer per dag met een speciale gel moet insmeren.Toen ik er net achter kwam hingen de bulten helemaal ne hangen ze niet maar ze zitten er nog wel.Ik denk zelf dat het komt door het liggen en dat ze zich zelf heeft aangetikt dan wel een aantal keer achter elkaar ik neem aan dat zoiets niet van een keer aantikken kan komen. Maar dat is ook maar mijn teorie ik weet het ook niet zeker. De dieren arts zij ook dat ik minimaal 2 weken geen singel om mocht doen en als het dan nog niet over was ik er net zolang geen singel omheen mag doen tot dat het helemaal weg is. Nou ik hoop voor je dat het bij jou paard snel over is.

xxx Suppie!!!