grommend geluid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

grommend geluid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 19:40

Vandaag heb ik mijn paard voor het eerst in weken weer Engels dressuur gereden. Normaal gesproken wordt ze western gereden.

Tijdens het rijden maakte ze een raar grommend geluid.
Niet als ik met langere teugel reed, maar wel als ik haar wat meer oppakte. Het ging ook een beetje op de maat van de passend, bij het uitademen. Het klonk het meest als grommen.. Iemand anders maakte er een soort gromrochel van Verward

Liet je haar weer los (hals lang), was er niets aan de hand. Ze is verder goed te pas, niet ziek, niet ziek geweest o.i.d.

Lanna heeft een lichte beschadiging aan haar rechterstemband (geen cornage) maar dit is het niet. Dat geluid klinkt meer als een hijgje en heb ik al maanden niet meer gehoord. Dat doet ze alleen als ze in de stress is of geen conditie heeft. Kortom het lijkt me geen effect van de cornage...

Herkent iemand dit?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 18:04

Nou even een update. Je weet nooit of iemand dit probleem ooit tegenkomt. Ik heb 's avonds de veearts nog gebeld en het geluid zo goed mogelijk voorgedaan.

Hij stelde me gerust... als je een geluid zo goed kunt horen komt het niet uit de longen o.i.d.

Hij dacht zelf dat het klonk of er een propje slijm bij de luchtpijp in de buurt zat. Als B'elanna meer afgebogen moest lopen, kwam de lucht met meer druk erlangs en dit kon dat geluid veroorzaken. Aan ziekte dacht hij absoluut niet...ze heeft immers geen koorts, is goed te pas, eet goed e.d.

Hij heeft gelijk gehad! Het geluid was de volgende dag weg!

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:56