Schimmel?!?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 19:27

Ik ken een pony die een soort blaasjes en bultjes op zijn neus heeft. Op de witte gedeeltes zitten allemaal korsten (net als bij zonnebrand) en op de donkere gedeeltes dus die bultjes. Een ander paard wat erbij loopt heeft het nu ook. Er wordt nu speciale olie op gedaan en dan helpt heel goed. Weet iemand wat dit is? Ik zat zelf aan een soort van schimmel te denken...


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:33

Aan schimmel zou ik niet zo gauwdenken. Dan verwacht je gewoon kale plekken, roodgekleurd en uiteindelijk vanuit het midden helend, dan krijg je dus een rode ring (vandaar ringworm, zoals schimmel ook wel wordt genoemd).
Persoonlijk zou ik eerder aan een allergie denken. En of dat nou komt van de zon(die er haast niet meer is) of van iets waar ie met zijn snoet in heeft gezeten, dat laat ik in het midden )kom je vaak heel moeilijk achter!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:33

kan ook een vorm van herpes zijn.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 20:55

Staan er op de wei misschien brandnetels, distels of berenklauw? Kan ook daar van zijn.
gr. marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 17:53

Ja, die staan er wel (berenklauw niet) maar die stonden er andere jaren ookal en toen was er niets aan de hand. Er is wel een meisje op ponykamp geweest met haar pony en daarna is het begonnen. We denken dat het waarschijnlijk daar vandaan komt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, aalstreep, Camino_S, Cheytjuh, laura22, LiannePuthzy, lina1998, Moon_light94, prugelpiet, Rubi_, SUSANNEx, Zeepsop en 120 bezoekers