Iemand die Erik Laarakker(s) ? kent?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ei
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 22:37

p.s.
die lieve hond is waarschijnlijk zo lelijk omdat hij/zij dag in dag uit die onzin aan moet horen

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 07:59

ga toch eerst naar een goede kliniek! Ik heb goede ervaringen met Emmeloord, nemen de tijd voor je paard, zijn er serieus mee bezig en geen spookrekeningen. Als de reguliere dierenarts er niet uit komt kan je altijd nog het alternatieve circuit in.
Heel veel succes met je paardje.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 13:23

p.s. Schriel in Ruinen is een hobbiest die het licht heeft gezien, deze man is GEEN dierenarts dus wees voorzichtig met Schriel! Dat geldt dus ook voor Taconis en Jonas(Q oute Eleonoor)

Even ter volledigheid Schriel heeft zijn praktijk wegens gezondheidsredenen opgeheven.
DAt ie een hobieist is zou ik niet zo stellig beweren .Hij heeft menigeen geholpen ,zonder schrikbarend duur te zijn.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 08:38

ik heb zelf goede ervaringen met taconis. hij zal nooit iets voorschrijven wat niet nodig is en de behandeling rekken voor het geld doet hij ook niet.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 10:35

Taconis verricht strafbare zaken. Hij spuit zaken in de paarden, zelfs in de gewrichten, zonder enige opleiding daarvoor. Alleen dierenartsen mogen deze handelingen verrichten en Taconis is een omhooggevallen idioot met een leuke cursus en heeft het licht gezien. Als je goed om je heen vraagt zal je opvallen dat alle paarden die hij behandeld heeft hetzelfde mankeren volgens hem. Wel makkelijk, altijd dezelfde diagnose te stellen. En voor hem geldt, het is niet te controleren of zijn behandelingen daadwerkelijk helpen en ik heb van genoeg mensen gehoord dat het wel even hielp maar uiteindelijk de problemen weer terug kwam.
Wil men Taconis bij hun paarden hebben, prima, jullie eigen verantwoordelijkheid. We zijn allemaal slim genoeg om de verantwoordelijkheid te dragen t.o.v. je eigen paard en daarmee achter te staan voor de behandelingen die je je paard laat doorstaan. Er zijn meerdere van die kwakzalvers in Nederland die mooie dingen voorschrijven (zoals blisteren wat verboden zou moeten worden gezien het leed wat zo'n behandeling veroorzaakt bij paarden) en het is aan jezelf of je daarmee in zee gaat of niet.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 10:44

Wat is "blisteren"?

Nog een kleine aanvulling, vaak ga je pas in het alternatieve circuit kijken als de reguliere dierenartsen je niet verder kunnen helpen. Als mijn paard wel eens iets heeft krijg ik van de "reguliere" dierenarts ook vaak genoeg het antwoord, het kan dit zijn het kan dat zijn. Bij mensen wordt ook vaak genoeg de verkeerde diagnose gesteld, terwijl wij nog kunnen praten.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:31

tja taconis heeft mijn paarden erg goed geholpen. dat het niet bij iedereen werkt hou je altijd. dat is met da-en ook!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:50

Effe iets rechtzetten; je hebt alleen lelijke mensen, geen lelijke honden! Erik heeft wel een opleiding gehad als dierenarts. Of hij goed is weet ik niet maar hij staat wel hoog aangeschreven in Nederland. En wat in Bit staat klopt niet altijd. Net zoals dat artikel een paar maanden terug over wobbelaars; daar hebben de meeste mensen hier niets aan, je paard wordt er niet beter van. Ik heb namelijk navraag gedaan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:58

*LOL*
Nou, je hebt knappe honden en minder knappe honden!
Die van hem is wel heel erg minder knap hoor!
Hij is wel erg lief en braaf! Lovers

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:58

Wat blisteren precies is weet ik niet. Wat ik heb begrepen is dat een soort goedje op de huid van het paard wordt gesmeerd wat ervoor zou zorgen dat het 'kwade' spul in het lichaam eruit trekt. Dit geeft brandblaren op de huid (blisters) wat heel erg pijnlijk is voor paarden. Kan je voorstellen dat je bewust de huid 'verbrand' om kwade stoffen uit het lichaam te halen???? De kans dat de huis volledig hersteld schijnt niet 100% te zijn en littekens komen voor. Tevens is het herstel proces ook erg pijnlijk, denk maar aan brandwonden patienten. Het komt helaas nog steeds voor in Nederland dat dit wordt toegepast. In Friesland heeft iemand gezeten die dit toepast(te).

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 12:05

Ik had nog nooit van "blisteren" gehoord, klinkt voor mij meer als dierenmishandeling.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 12:35

Dat doen ze in Pakistan ook nog en in Egypte, dat probeert Brooke hospital uit te bannen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 16:25

die persoon uit Friesland heb een een avond lang erover horen preken Frusty hij was overtuigd van het goede van deze behandeling......

Terug thuis een "klant"gebeld en die vertelde me dat het zeer ingrijpend was geweest voor het dier n dat het eigenlijk wel onder blisteren thuis hoorde.!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 23:34

Blisteren werd vroeger wel gedaan en is inderdaad het verbranden van de huid met een of ander spulletje, paarden houden er eigenlijk altijd littekens aan over. Als je een paard ziet met witte haren op de pijpen, geloof dan niet direct het verhaal van de peesbeschermers die schuurden ofzo, de kans is groot dat ie geblisterd is.
Er zijn in nederland tegenwoordig meer kwakzalvers dan goede artsen geloof ik en elke kwakzalver heeft een mooier verhaal dan de andere.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:02

voor elke vee-arts of alternatieve zal wel gelden dan ze zowel goede als slechte resultaten hebben gehad.

Gerrie: Schriel is in die zin een hobby-ist, dat hij zich geen vee-arts mag noemen. En alla, er zijn mensen die baat hebben bij zijn methodes, maar er zijn er ook die daarna bij mijn vriend komen, omdat het kraken niet geholpen heeft en ze vervolgens het paard maar eens willen laten masseren. Ik wil hiermee Schriel niet afkraken, want ik ken hem niet, alleen vanuit de verhalen van anderen en mijn vriend. De anderen ken ik ook alleen maar van verhalen en van artikelen in de Bit (Taconis) en ik blijf erbij dat iedereen wel een keer een paard heeft "genezen" en dat ook iedereen wel eens iets verkeerds heeft gedaan...

waar ik persoonlijk een hekel aan heb is iemand die elk paard kraakt, of elk paard deze of deze druppels geeft....alsof elk paard hetzelde in elkaar zit en hetzelfde probleem heeft...

belangrijk is gewoon hoe iemand naar jou luistert en naar je paard kijkt. De hoeveelheid tijd die ze daarvoor nemen is een leuk indicatie, maar niet als ze de visite onnodig rekken natuurlijk!

Heel veel succes met je keuze! (en met je paardje natuurlijk!)

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:35

je kan zeggen over die man wat je wil! maar hij doet het wel!!het paard van me vriend is er in behandeling, hij heeft ze laatste behandeling pas gehad en heeft nu nog een aantal medicijnen, zijn paard is helemaal naar de klote gereden voordat hij hem had en erik schrok er behoorlijk van!dat paard had zoveel last van ze rug, en had altijd ontzettend veel stress met het rijden, moet je dat paard nu terug zien?je kent m niet mee terug, normaal stond die altij hoog in de lucht met ze hoofd en mocht niemnad er aan komen en nu, nu komt hij aan je snuffelen of je nog wat lekkers hebt, dat paard is zo verandert!!
meerdere mensen op stal waar mijn vriend staat zijn er met paarden geweest, waarvan 2 door de dierenartsen al opgegeven waren, maar nu zijn we helemaal beter!!
EN NOG EVEN IETS OVER DE KOSTEN!VOORAL DE MEDICIJNEN ZIJN DUUR, MAAR DE BEHANDELINGKOSTEN VALLEN MEE, ONGEVEER 100 EURO PER BEHANDELING, EN DAN IS HIJ OOK MINIMAAL EEN UUR BEZIG, EN ALS HET NODIG ZOU ZIJN DESNOODS DE REST VAN DE DAG, DIE MAN DOET HET VOOR HET PAARD, ZEKER NIET VOOR HET GELD. EN HET WERKT!REKEN MAAR EENS UIT WAT HET KOST ALS JE DIERENARTS EEN UUR MET JE PAARD BEZIG IS!!DAN BEN JE NOG MEER KWIJT HOOR!!
EN DIE MAN MAAKT PAARDEN BETER DIE DOOR DIERENARTSEN OPGEGEVEN WORDEN!
dat jullie er niet in geloven is jullie mening, ik weet ook nog steeds niet wat ik er van moet denken, maar ik weet wel dat het werkt!en tuurlijk zijn er ook paarden waar het niet bij werkt, maar dat is bij alles!
het verschil tussen erik en een dierenarts is, is dat een dierenarts naar een paard kijkt alsof het een machine is waar iets aan gerepareerd moet worden, en erik kijk naar het gehele paard, lichamelijk en geestelijk, een paard kan zich ook rot voelen!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 15:55

sorry, maar dit is een topic dat meer dan een jaar oud is?!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:34

sorry, ik heb niet goed gekeken, ik dacht dat er 2002 stond

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:55

okee Haha!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 17:14

Hier gaat idd een slot op, dit is wel een heel oud topic om nog op te reageren.