Hoe slecht zijn dikke benen door eiwit?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gast654

Hoe slecht zijn dikke benen door eiwit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 14:01

Ik geef mijn paard sinds vorige week donderdag luzerne mix van Hartog. Hij krijgt nu 2 kg per dag (ivm hoestproblemen wil ik dit graag proberen ipv nat hooi) om op te bouwen en sinds eergisteren heeft hij vooral achter dikke benen. Na het rijden is het weer mooi dun.

Weet iemand hoe slecht dat is voor hem en of het mogelijk is om te voorkomen want ik wil nog wel even de luzerne proberen eigenlijk.

Alvast bedankt!

'They're funny things, Accidents. You never have them 'til you're having them.'- Eeyore

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:42

Ik weet niet hoe slecht het is, ik weet wel dat je paard er last van heb, ik neem aan dat jij wel eens opgezette handen heb gehad, heeft hij dan ook alleen dan erger. Te veel eiwitten kunnen leiden tot verschillende dingen. Ga je je paard alleenmaar lucerne voeren en geen hooi meer, het kan wel maar persoonlijk ben ik er geen voorstander van, hebben ze bij mij op stal ook gedaan maar heel veel paarden kregen dikke benen, opgezette buiken en slechte eetlust. Sommige werden ook zeer dof en andere kregen een hele vette huid.
mijn advies is toch gewoon het natte hooi geven of dat hooi in plastic dat hebben wij nou op stal dat is echt geweldig, mooi droog en stofvrij hooi, en nee geen kuilgras. succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:42

Kan het zo zijn dat ze van dat spul dikke achterbenen krijgen… Ik denk zelf dat het gewoon stalbenen zijn, aangezien ze na het rijden weer mooi dun zijn?

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:51

Mijn paard kreeg het van de lucerne ze had er daarvoor nooit last van en zo waren er nog een behoorlijk aantal bij mij op stal.

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:56

Mijn paard krijgt ook dikke benen en een opgezette buik van (te veel) lucerne. Ook die van mij moet stofvrij ruwvoer hebben en ik heb dus ook geprobeerd om alleen lucerne als ruwvoer te verstrekken en dat was dus geen succes.
Ik voer nu voordroog. Het is veel droger dan kuil, eigenlijk lijkt het net hooi, zo droog is het. Met als enige verschil dat ze totaal geen last heeft van haar stofallergie. Nog een voordeel van voordroog is dat je paard er langer mee doet dan met lucerne, daar geef je nl relatief weinig van, met als gevolg dat je paard zich snel gaat vervelen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:29

Je moet wel oppassen voor eiwitvergiftiging. Als er teveel eiwitten in het bloed zitten en jij laat je paard te hard werken dan kan hij helemaal stijf worden. Bij teveel eiwitten heeft je paard wel veel beweging nodig, maar geen hard werk (dus veel stappen).

Boyke & Hummer :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie