vreemde bultjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

vreemde bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 21:51

Mijn paard heeft allemaal kleine bultjes> het is gèèn schimmel of schurft. Het begon met een paar bultjes, maar hij zit er nu inmiddels helemaal onder..
2 weken geleden ben ik bij de DA geweest: die zei dat het infecties waren, waarschijnlijk een allergische reactie ergens op. De DA krapte aan de bultjes en haalde daarmee zn vacht eraf: onder de vacht was de huid helemaal rood en geïrriteerd. Hij heeft toen een antibiotica spuit gehad en ik moest hem 1x per week met Betadine shampoo wassen en 2x daags met Vetaderm insmeren.
Overal waar bultjes hebben gezeten is hij nu kaal.

Het leek beter te gaan> er kwamen wel af en toe bultjes bij, maar de huid onder de bultjes was mooi grijs.
Afgelopen zaterdag schrok ik me rot: Hij zat ineens helemaal onder de bultjes (buik, schouder en rug) en het jeukte hem enorm.. zodra ik de deken eraf haalde, begon hij meteen aan de bultjes te bijten..
Zondag was het nog erger: nu had hij het ook op zn hals.. Zaterdag en zondag was hij ook erg lusteloos.
Gister waren de bultjes op zijn hals verminderd, maar vandaag was het weer erger. Ze zaten nu ècht overal: ook op zn kont en voorbenen..

DA is vandaag weer langs geweest en wist niet wat hij zag.. Hij had geen flauw idee wat het was Hij heeft weer een spuit gehad en krijgt nu een kuurtje: 3 weken elke ochtend een schep Preduisolon over zn voer.

Nou maar hopen dat het helpt.
Heeft iemand ook maar enig idee wat dit zou kunnen zijn??? Of heeft iemand een soortgelijk iets meegemaakt???

ezzie996

Berichten: 61
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:21

hoi,
Mijn paard heeft allemaal bultjes op zijn achterbeen ik hoop niet dat het erger word maar ik moet het ook wassen met betadine shampoo en ik kreeg een tip dat ik er levertraanzalf op moest smeren.

groetjes esther

Hevonen

Berichten: 5611
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:43

Heb je een foto?

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 18:26

Nee.. Maar het wordt al een stuk beter: de bultjes zijn minder geworden, de openplekken zijn mooi aan het helen en hij heeft (op het moment) geen jeuk meer ! Dat is dus een héle verbetering
Blijkbaar slaat het goedjes van de DA goed aan! Hopen dat het zo blijft *LOL*
Ik weet alleen nog steeds niet wàt het is en dat zou ik wel graag willen weten. Ik maak er wel even een foto van