*zucht* opgezette klieren, wat nu weer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

*zucht* opgezette klieren, wat nu weer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 15:57

Kwam ik vandaag op stal en het eerste wat ik zie: Darmorah met opgezette klieren achter haar oren, iemand enig idee? Ik heb d'r gelijk getempt: geen koorts, eetlust is prima in orde (had ook niet anders verwacht Knipoog ) en looplust ook, de paarden hebben gisteren hun wormenkuur gehad, kan dat zo'n reactie veroorzaken? Ik wacht het nog even af tot morgen en anders mag de dierenarts weer komen.
Ze is btw ook weer voor de eerste keer hengstig dit jaar.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:46

Hou rekening mee dat het weer erg veranderd is de afgelopen dagen vorige week was het nog erg koud en nu is het opeens erg warm.
Vaak gaan dan de klieren opzetten en zijn ze wat van slag. Zolang de temp goed is en zijn eetlust ook zou ik geen zorgen maken. Het zal vast met 2 dagen beter gaan.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:03

Ik zou idd ook nog even wachten met het inschakelen van de DA, tenminste zolang de situatie niet verslechterd. Over een paar dagen zijn de bulten vast afgezakt. Wel goed in de gaten houden uiteraard.
Succes iig.

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:58

Ruikt haar adem vreemd? Ontstekingsgeur kun je vaak herkennen. Ook bij oorspeekselklierontstekingen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 19:09

RosiePosie schreef:
Ruikt haar adem vreemd? Ontstekingsgeur kun je vaak herkennen. Ook bij oorspeekselklierontstekingen.


Nee, ze is gewoon zoals ze altijd is, oogjes glanzen mooi, vacht ook, ik wacht het gewoon even af.