Pony met schimmel of schurft?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ploeps

Pony met schimmel of schurft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 20:29

Hoi allemaal.. ik weet nu niet wat helpt.. ik heb een verzorgpony die ik al 1½ jaar verzorg en wedstrijdjes mee rij.. maar ze barst nu van de jeuk sinds een paar weken.. ze heeft ook allemaal kale plekken... de veearts is al 3x geweest en bij de 3de keer kwam hij er eindelijk uit dat ze waarschijnlijk schimmel heeft.. Verward maar het zou ook kunnen dat ze schurfd heeft... wat moeten we hier nou tegen doen..? we hebben haar al gewassen met bacterieschampo, ze heeft een prikje gehad tegen bacterieën en een middeltje.. maar het is nu nog steeds niet over.. Verdrietig hebben jullie misschien een idee? Verdrietig Verward
Groetjes Tiska...

Profiel vernieuwd..!! Lachen

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:04

Denk dat je toch de vee-arts maar weer moet bellen dan... Misschien schrijft ie bv wel prednison voor aan je paard wat de jeuk moet verminderen en verder behandelen met Imaverol misschien? Vind het wel apart dat een vee-arts het niet kan vinden. Hij kan ook stukjes weefsel (dus huid en schilfers) in het laboratorium laten onderzoeken om zekerheid te krijgen of het nu een schimmel of een bacterie is. De behandeling is volgens mij namelijk nogal verschillend. Maar daar zou hij eigenlijk zelf op moeten komen vind ik, hij is vee-arts...ik niet... Al doe ik wel een paardenopleiding en weet ik wel hoe ik bepaalde dingen evt. kan herkennen en kan inschatten of een vee-arts nodig is. Zo heeft 1 van mijn paarden nu regen-exceem. Bel ik geen vee-arts voor, gewoon zorgen dat ze schoon en droog blijft zodat de plekken kunnen helen. Dit paardje heeft een verminderde weerstand en dan heb je meer kans op schimmels en bacterien die vervelend gaan doen. Ze zijn bij elk paard aanwezig, maar als het dier een goede weerstand heeft is er niks aan de hand....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:17

klinkt echt als schurft.... wassen met SEBACIL en in het ergste geval pony kaal scheren dan kun je het ,het beste behandelen

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:07

Dat klinkt inderdaad als schimmel en schurft.

Je kunt het beste de DA laten komen om hem te laten bekijken wat het nu precies is en in welke mate.
Hij zal je waarschijnlijk dan iets als inderdaad Sebacil of zo voorschrijven.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie