is dit een soort schimmel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 13:36

het paard had dit een week geleden niet...

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:55

ik blijf toch bij regenschurft,dan zou je hem/haar eens moeten wassen (of de eigenaar) met betadine shampoo of tea tree shampoo en ze zou droog moeten staan,en een extra vitamine stoot.maar ja als de eigenaar niet mee werkt houd t ook op.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:02

Er loopt nu nog een topic over een paard met iets vreemds. 'We' dachten ook aan regenschurft. Ik heb d'r een hoop info over getypt, dus zie hier:

[MD] Vreemd iets, plakkerig...

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 18:32

ik bekijk het zo zoals deze eigenaar erover denkt zal deze geen acties ondernemen, en worden de andere paarden ook besmet. de pony van mijn vriendin stata erbij...

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:42

Dus of de eigenaar acties laten ondernemen, of verhuizen met je paard...
Ik denk dat het makkelijk te behandelen is, mits er op tijd gereageerd wordt. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans op genezing.

Als de eigenaar er echt niets aan wil doen, kun je kijken of goed schoonmaken, en sudocreme/vaseline werkt. Sudocreme werkt tegen heel veel huidaandoeningen (is verkrijgbaar bij de drogist), en is ook vettig, dus houdt de huid min of meer droog, ook als het regent.
Vaseline houd de huid vooral droog, en geeft de huid een kansje om te herstellen.
(zelf zou ik voor sudocreme gaan)
Maar zeker niet gaan smeren zonder toestemming van de eigenaar, en ook pas als die echt weigerd een DA te halen...
Zelf dokteren is een risico!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 09:04

Clitia schreef:
Dus of de eigenaar acties laten ondernemen, of verhuizen met je paard...
Ik denk dat het makkelijk te behandelen is, mits er op tijd gereageerd wordt. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans op genezing.

Als de eigenaar er echt niets aan wil doen, kun je kijken of goed schoonmaken, en sudocreme/vaseline werkt. Sudocreme werkt tegen heel veel huidaandoeningen (is verkrijgbaar bij de drogist), en is ook vettig, dus houdt de huid min of meer droog, ook als het regent.
Vaseline houd de huid vooral droog, en geeft de huid een kansje om te herstellen.
(zelf zou ik voor sudocreme gaan)
Maar zeker niet gaan smeren zonder toestemming van de eigenaar, en ook pas als die echt weigerd een DA te halen...
Zelf dokteren is een risico!



de eigenaar is een DA dat is het toppunt, dta meisje kan niet zo ineens met haar 2 paarden verhuizen

Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:14

ik zou het zo snel mogelijk behandelen. Nu is het best wel snel weg als je het gaat behandelen maar als je er mee wacht krijgt het paard op meer plekken schimmel en is het moeilijker weg te krijgen, en de andere paarden kunnen het over krijgen. Als het regenschurft is wordt het minder als het vriest of als de zon schijnt. Als het regent of vochtig/warm weer is wordt het erger