kriebelende oorschelpen

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gast654

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 14:20

Pablo heeft heel vaak kriebels aan zijn oren. Hij vindt het ook heerlijk om daar gekriebled te worden en om hem bijna te laten slapen hoef je alleen maar zijn oorschelpjes wat te masseren en dan ontspant hij helemaal.
Maar het kriebelt wel flink volgens mij want soms gaat hij ook zelf met zijn oren schuren (op de knoop van het halstertouw tijdens het poetsen of na het rijden tegen mijn schouder). En dan zie je soms hele kleine puntjes met bloed. Zo groot als spelden prikjes.
Hij heeft wel schilfertjes en soms bakzand en modder op zijn huid in zijn oorschelpen maar niet meer als andere paarden die geen kriebels hebben. Zijn oren verder naar binnen zijn volgens mij heel schoon want je ziet geen smeer zitten. Ik ga wel eens met een babyoliedoekje door zijn oorschelpjes en die blijven heel erg schoon.
Wat zou ik er aan kunnen doen en hoe zou het kunnen komen? Hij heeft het altijd dus het zal niet door mugjes komen denk ik. Hij heeft vrij harige oren maar soms knip ik ze weer bij en ik merk geen verschil in kriebel dan. Het lijkt mij dat het echt van de schilfertjes op de huid komt.

'They're funny things, Accidents. You never have them 'til you're having them.'- Eeyore

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 18:40

Wij hebben dat ook eens gehad bij alle paarden op stal en de oorzaak waren hele kleine beestjes.
We moesten 1 x behandelen met een soort lotion en het was over. Aangezien jij denkt dat het niet door beestjes komt zou ik het aan de dierenarts vragen en eventueel voorstellen om een paar van die schilfertjes te komen brengen voor onderzoek, misschien is het een schimmelinfectie Verward

Wat niet is kan nog komen...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie