wond in de mond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

wond in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 20:12

Ik ben sinds enige tijd bezig met het inrijden van mijn arabiertje. Vandaag er weer op gezeten en gewandeld. Maar mijn instructrice bemerkte dat ze een wond in haar mond heeft, niet op de plaats van het bit, veel verder naar voren. Het ziet er ook ontstoken uit, is rood en wat dikker.
Kan dit door het bit komen, ik heb een dubbelgebroken trens..maar denk dat het bit nooit zo ver in de mond komt of toch wel?

Tweede vraag is, wat kan ik er aan doen om het sneller te laten helen, of heelt dit wel redelijk snel. Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt en vraag daarom hulp.


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:14

kan hij/zij niet aan het wisselen zijn?

Goedgekeurd onderschrift :)

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 20:25

De wond is in het midden van haar mond, een 8 cm lager dan de plaats waar het bit ligt.

luxx

Berichten: 3503
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:29

wang, tong, tandvlees?

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 20:46

De wond zit op het tandvlees onder de tong....

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:06

het kan ook heel goed zijn dat er een splinter van het hooi of stro zit!
als je zelf regelmatig opstrooit heb je ook wel eens zo'n nare splinter onder je huid. kan heelvervelend zijn.
je zou wat kamillethee in een spuit kunnen doen (zonder injectienaald he Knipoog ) en dan over de wond spuiten dat verzacht het.
en als je echt niet weet wat het is kun je beter de DA bellen.
overigens lijkt het me sterk dat ze daar een wond heeft van het bit tenzij je het bit te laag hebt hangen en ze dr tong over het bit gooit. als je je teugels aanneemt buigt het bit samen en kan de punt irriteren maar zoals jij beschrijft dat het 8 cm lager zit lijkt het me hoogstonwaarschijnlijk.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 21:15

Ik zat in eerste instantie zelf ook al te denken aan zoiets als een splinter. Hoop het in ieder geval ook, want anders heb ik haar in mijn ogen wel erg mishandeld... Verdrietig
Ik ga vanavond even op splinterjacht, ze heeft enkele weken hooi gegeten met een grote hoeveelheid distels. Gelukkig is dat hooi inmiddels op en krijgt ze weer goed hooi... OK dan!

Duhelo

Berichten: 28505
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:12

en heb je de oorzaak al gevonden?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 10:16

Nou nee, ik heb niets kunnen vinden. Maar heb het idee dat de wond al iets minder ontstoken is dan eerst...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:32

het speeksel in een mond laat een wond sneller genezen. tenminste bij mensen maar lijkt me bij dieren idem.
kijk maar eens naar de mensen die bijvoorbeeld een tongpiercing hebben.. is ook zo genezen terwijl een navelpiercing ong 6 weken duurt.
het kan zijn dat er een stuk stro of een distel haar gestoken heeft.. dan zit er niets meer maar kan het wel even ontsteken..

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, GoogleAdsense en 48 bezoekers