Wiens paard heeft al medicijnen gehad in 2004

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Wiens paard heeft al medicijnen gehad in 2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 21:03

Wiens paard heeft al medicijnen van de dierenarts gehad in 2004 en zo ja, zijn die ook geregistreerd in het paspoort? Was even nieuwsgierig, ik moet volgende week nieuwe medicijnen hebben voor m'n shetje (nog steeds zonder I&R).


Marije_jiplover

Berichten: 25301
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:14

Duvel heeft al wel wat binnen, want hij heeft met kerst een ontsteking van de voorste luchtwegen gehad en die is behandeld met Sputolysin. Maar aangezien het nog 2003 was toen hij aan de kuur begonnen is, heeft de dierenarts ook niet gevraagd naar het paspoort en wij zijn er ook niet over begonnen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:25

Die van mij heeft medicijnen gehad ivm droes, de dierenarts heeft niets in het paspoort gezet.

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:03

Die van mij. Maar omdat Oberon niet bestemd is voor de slacht hoeft het er ook niet in. Er is door de DA trouwens helemaal niet eens naar gevraagd.

Mick en Aidan, mijn grote liefdes!!

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:56

Die van mij heeft equipalazone (weet niet of ik het goed schrijf) gehad. De dierenarts vroeg wel naar het paspoort, maar ik heb hem nog niet. Hij vertelde me alleen dat het nu verplicht is en dat hun de medicijnen er in moeten zetten. Ze zeiden ook dat de klanten die ze gehad hadden en waar ze er naar vroegen weinig mensen er nog van af wisten.
Heb nu een mail gestuurd naar de kwpn voor het paspoort maar nog steeds niets teruggehad. Ze hebben zeker geen haast ofzo.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:00

Toevallig was ik vorige week bij mijn DA om een uitslag op te halen. Heb haar meteen gevraagd naar die vermelding 'wel/niet voor menselijke consumptie' in het paspoort en hoe ik aan een inlegvel daarvoor voor het paspoort van mijn paard moest komen (via stamboek of DA). Zij zei dat ze nog bij niemand iets in het paspoort heeft geschreven, omdat er nog veel onduidelijkheid over is. Haar collega's zitten met hetzelfde. Het is dus nog steeds afwachten, en voorlopig blijkbaar gewoon behandelen met de medicijnen die de DA het meest raadzaam vindt.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:05

Kan je trouwens ook bij je dierenarts een paspoort aanvragen?. Voor recreatieruiters is het nog niet verplicht om een chip te hebben dat is pas in 2006 als ik het goed heb.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:34

Ook die van mij heeft al Antibiotica gehad. En quadrisol.. (pijnstiller) Is ook al geeent dit jaar.
Verder niets van in het paspoort gezet
Wel van de enting natuurlijk Knipoog

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:42

Jaike heeft al 3x antibiotica en 1x een onstekingsremmer gehad, er is niets in het paspoort gezet

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:50

mirtje27 schreef:
Kan je trouwens ook bij je dierenarts een paspoort aanvragen?. Voor recreatieruiters is het nog niet verplicht om een chip te hebben dat is pas in 2006 als ik het goed heb.


Elk paard wat op de weg komt moet toch in bezit zijn van paspoort en chip??!

Marije_jiplover

Berichten: 25301
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:26

Nee, alleen paarden die vervoerd worden, buitenrijden geldt daar niet onder. Vervoeren is mbv van een vervoermiddel, dus een trailer of vrachtwagen oid.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 16:05

Karin schreef:
...... Het is dus nog steeds afwachten, en voorlopig blijkbaar gewoon behandelen met de medicijnen die de DA het meest raadzaam vindt.


Ik vind het wel goed zo, laten ze vooral RUSTIG aan doen Haha! .

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:30

Je moet toch bij je stamboek een paspoort aanvragen?. Vraag me af waarom het kwpn niet reageren.
Hoe moet ik anders een paspoort aanvragen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:31

mirtje27 schreef:
Voor recreatieruiters is het nog niet verplicht om een chip te hebben dat is pas in 2006 als ik het goed heb.


Moeten wij nu ook al gechipt worden??? Haha! Clown

*sorry of-topic*

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:12

Nou wie weet gaan ze dat ook nog invoeren. Ik bedoel natuurlijk de paarden maar dat begreep je denk ik wel.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:32

Karin schreef:
Toevallig was ik vorige week bij mijn DA om een uitslag op te halen. Heb haar meteen gevraagd naar die vermelding 'wel/niet voor menselijke consumptie' in het paspoort en hoe ik aan een inlegvel daarvoor voor het paspoort van mijn paard moest komen (via stamboek of DA). Zij zei dat ze nog bij niemand iets in het paspoort heeft geschreven, omdat er nog veel onduidelijkheid over is. Haar collega's zitten met hetzelfde. Het is dus nog steeds afwachten, en voorlopig blijkbaar gewoon behandelen met de medicijnen die de DA het meest raadzaam vindt.


Ik was gisteren bij de veearts en heb het gevraagd. Die hadden ook nog bij niemand er wat ingeschreven en raden mij ook aan nog even rustig af te wachten

Medicijnen hebben ze nog geen van drieën gehad in 2004. Alleen Ontario en cheeka zijn vrijdag geënt.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:16

mirtje27 schreef:
Nou wie weet gaan ze dat ook nog invoeren. Ik bedoel natuurlijk de paarden maar dat begreep je denk ik wel.


Ja, dat had ik wel door Haha!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:41

Naast de entingen in de 1e week van januari hebben ze niets gehad.
*afkloppuh*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:42

Helemaal nog niets. Alleen Uma moet nog een wormenspuit hebben.

sherelle

Berichten: 24
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:41

Mijn verzorgpony heeft al wel medicijnen binnengekregen in 2004.... Scheve mond weet niet hoe dat met registreren gaat.... Verward verzorg haar nog nie zow lang duzz


[Edit Karin] kleur & onderstreept verwijderd i.v.m. leesbaarheid [/edit]

Kijk goed....dan zie je het...denk dan na....dan weet je het!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, DieL_Zor, Dunkeedoo, GoogleAdsense, Iris_Casper, Lenexa, R0SE, Tamara1991, Utixo, YandexBot en 87 bezoekers