Hoesten bij opwinding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Hoesten bij opwinding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 14:06

Mijn shetje hoest een paar keer (droge hoest) wanneer ze ineens hard gegaloppeerd heeft en wat opgewonden is. Dit gebeurt alleen wanneer ze samen met mijn paard rond rent (lekker gek doen met veel galop en bokken). En ook niet eens elke keer. Ze hoest dus niet wanneer ze gelongeerd wordt (ook niet bij de galop).

Verslikt ze zich soms? Of heeft ze de longen wat vies wat bij een snelle inspanning los komt? En kan het kwaad?

Ze oogt verder erg gezond, zit goed in de vacht en is zeker niet te dik!

Iemand een idee Verward

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:09

Misschien dat als ze ineens heel hard gaat rennen dat ze dan adem tekort komt en daarvan gaat hoesten. Als ze het alleen doet als ze ineens zich heel hard moet inspannen dan komt het daardoor. En als het alleen in de galop is en alleen als ze zich inspant dan hoef je je verder geen zorgen te maken.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 01:29

Ik dacht (hoopte) zelf ook zoiets, maar het gekke is dat ze aan de longe nooit hoest ook al galoppeert ze dan langer dan bij het gek doen. Het lijkt dus niet echt met inspanning te maken te hebben maar meer met de opwinding.

Ik laat de DA er maar niet voor komen, je kan je ook teveel zorgen maken. Thanks voor de reactie!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:12

Bij mij was dit ook het geval en dat was een beginnende verkoudheid. Ik gaf hem er wat voor en het was zo over. Bij ons waren er toen op stal ook meerdere paarden verkouden vandaar. soort klein griepje

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:51

Mijn oudje heeft precies hetzelfde geen zorgen maken idd. wel gewoon in de gaten houden.