Artrose bij 25 jarige pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:48

Foto's lijken me in dit stadium ook zinloos. Ik zou er een goede DA bijhalen en vragen of je met inspuiten met hyaluronzuur iets kan doen of dat supplementen kunnen helpen. Of gewoon wat je het best doet om je pony het leven comfortabel te maken. Aan de longe loopt hij idd niet zuiver, maar dat wil niet zeggen dat hij pijn heeft op het moment dat hij zelf kan beslissen wat hij doet. Ik denk dat die pony nog een heerlijke tijd kan hebben op de wei, mits zo goed mogelijke verzorging en niets van vragen wat hem forceert.
Een dier laten lijden om hem zo lang mogelijk in leven te houden is niet goed (maar dat lijkt me hier helemaal niet aan de orde), maar ieder dier dat niet meer perfect is meteen laten inslapen is dan weer het andere uiterste.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:02

Afdeling feiten: de officiële diagnose artrose wordt met een röntgenfoto gesteld. Ik houd er niet van om een kreupel paard in de trailer te zetten, maar "er zijn mobiele röntgenapparaten". (DA's die het halve land door reizen.)
Bedenk wel: het enige wat een foto vertelt is 'het enkele feit dat' het artrose is. (De mate van pijn zie je niet. DA's delen de schade in in 4 klassen, klasse 1 is weinig schade, maar soms loopt een dier steenkreupel op klasse 1 en een ander dier heeft op de foto klasse 4 maar is nooit kreupel.)

Na een röntgenfoto kun je vaststellen of het idd artrose is, daar de geëigende maatregelen voor nemen en na een week of 12 evalueren. (We hebben een nieuw klimaat: tegenwoordig is het in oktober en november bijna even warm als in september en de echte winter duurt 2 weken.) - Je hebt dus nog tijd zat.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Artrose bij 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:22

Als ik de OP goed begrijp is de diagnose van artrose vroeger al gesteld. Je kan natuurlijk terug foto's maken, maar of dat veel zin heeft?

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:33

ruitje schreef:
Ik vind het raar dat mensen meerdere malen zeggen ' hij loopt niet goed maar hij hoeft niet te presteren en hij is geen 4' . Heeft een 25 jarige minder pijn en ongemak dan een 4 jarige? Dat wij als mens kunnen verklaren dat het logisch is dat hij zo loopt heeft niks te maken met wat het paard in het hier en nu voelt?


Niks aan toe te voegen. Pijn is toch pijn?

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:35

Even de kreupelheid daar gelaten:
Een ouder paard 24/7 buiten zetten moet kunnen maar dan wel onder de juiste omstandigheden:
Fatsoenlijke ondergrond, ruim gras ook in de winter(ivm beweging), onbeperkt goed hooi kunnen bijgeven, droog kunnen liggen en staan. Goed bijvoeren, eventueel meerdere keren per dag en zo nodig een goede deken, goede kuddesamenstelling.

Niet alle 24/7 stallen kunnen daar aan voldoen en dan kan het zijn dat je paard beter af is met deels op stal. Hoewel ik echt voorstander ben van onbeperkt naar buiten.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Artrose bij 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 11:28

Nou, bij nader inzien en minder paniek in mijn hoofd :+ is het inderdaad nutteloos om hem op de foto te zetten want daar komt sowieso iets uit. Ik zocht meningen van mensen die er totaal buiten staan en niet emotioneel betrokken zijn.
Hij hoeft inderdaad geen werk meer te verrichten, hij gaat af en toe mee wandelen aan de hand en dat vind ie super! Hij kan nog goed mee met de kudde en is vrolijk.
Ik ga wel kijken met de dierenarts of we hem met iets kunnen ondersteunen.
Bedankt voor alle reacties, ik ben meer gerustgesteld nu.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Artrose bij 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:43

Mensen draaien van achter hun pc graag woorden om. Ja, ik vind het meevallen, want ik zie veel ergere dingen. Ook bij jonge paarden en dat wordt prima geaccepteerd.
Mensen overdrijven heel erg dat dit paard veel pijn toont in die enkele seconden film.
Ik ken maar weinig ( zeer goede !!! ) veeartsen die hier moeilijk over gaan doen als een paardje zo rondloopt op deze leeftijd met artrose.
Als dit een reden is om in te slapen voor mensen, denk ik dat we wel veel meer paarden mogen laten inslapen. Dan kunnen we de helft die zich met een topic meldt bij medisch of hoeven en beweging wel dit advies geven, misschien wel meer.

En nogmaals, ik heb er wel vaker voor gestaan en als het niet kan, beslissen wij vrij snel tot inslapen, bij jong en oud.

Maar TS, je ziet je paard elke dag en inslapen is zo gebeurt. Nogmaals zou ik ook een goede hoefsmid naar de hoeven laten kijken, want die zie ik zo niet. En dan bijv een fysio om je paard eens helemaal langs te lopen.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:55

Pantykous schreef:
ruitje schreef:
Ik vind het raar dat mensen meerdere malen zeggen ' hij loopt niet goed maar hij hoeft niet te presteren en hij is geen 4' . Heeft een 25 jarige minder pijn en ongemak dan een 4 jarige? Dat wij als mens kunnen verklaren dat het logisch is dat hij zo loopt heeft niks te maken met wat het paard in het hier en nu voelt?


Niks aan toe te voegen. Pijn is toch pijn?


Pijn is pijn ja maar je hebt pijn in verschillende gradaties. Dat maakt de kwestie zo lastig. Ik zie hier geen paard dat kapot gaat van de pijn.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:09

Pantykous schreef:
ruitje schreef:
Ik vind het raar dat mensen meerdere malen zeggen ' hij loopt niet goed maar hij hoeft niet te presteren en hij is geen 4' . Heeft een 25 jarige minder pijn en ongemak dan een 4 jarige? Dat wij als mens kunnen verklaren dat het logisch is dat hij zo loopt heeft niks te maken met wat het paard in het hier en nu voelt?


Niks aan toe te voegen. Pijn is toch pijn?


Het is uiteraard niet zo dat een 25-jarige minder pijn voelt dan een 4-jarige. Wat wel een verschil is dat een paard dat niet moet werken en op de wei zijn zin kan doen de pijnlijke bewegingen kan vermijden, in tegenstelling tot een paard dat bereden wordt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Artrose bij 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:59

Mijn 19jarige wilde ook niet graag meer lopen, maar we waren nog bezig met de blessure en opbouwen. Omdat hij zich nog goed redde in ons koppel, heb ik die tijd ook genomen. Hij liep de laatste periode goed, dus het werd spannend toen ze naar een kudde verhuisden. Hij had veel steun van de andere 3, maar het werd wel netjes even uitgemaakt hoe en wat. Hij kon goed wegkomen en ze lopen van voor naar achter. Ook de 24jr merrie beweegt zich goed over het gehele stuk.

Zou er eentje nu achterblijven of echt niet kunnen/willen, zou ik er heel anders in staan. Mijn merrie is duidelijk ouder aan het worden nu, maar dat weet een paard zelf ook wel en de paarden er omheen net zo. Bij paarden hoort het ook bij het leven en zolang ze functioneren, gaat dat prima. Gaat het mis in de groep, is dat voor mij veel eerder een teken dan wat wij als mens vinden.

Ooit deed mijn zeer sociale ruin van 19, toen 4 erg lelijk tegen een paard. Dat paard bleek achteraf wat te mankeren en is overleden. Gaat niet altijd zo, maar zeker in een kudde kun je ook goed kijken naar wat acceptabel is.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:00

...en als mens met zo'n 30 jaar artrose ervaring: "er is pijn en pijn".
Ik slik geen pijnstillers voor artrose, bij relatief weinig beweging zal ik in het begin door de beginpijn heen moeten, maar ik kan verder prima bewegen (zij het dat sommige gewrichten ietsje minder ver buigen) en heb een heerlijk leven.

Dus ALS de pijn puur artrose is, is het toch iets anders dan wanneer de pony kreupel zou zijn door bijvoorbeeld een hoefzweer etc.etc.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Artrose bij 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:12

Ik heb zelf artrose en een fysio praktijk zocht mensen voor een onderzoek. Ik bewoog teveel, dus kwam niet in aanmerking om mee te doen.

Overigens slik ik ook niet snel iets. Meeste mag ik niet en ik wil het ook niet. Ben laatst aan mn knie geopereerd en dame tegenover me had zelfde, maar slikte wel veel zooi. Zij had erg veel pijn na de operatie. Ik helemaal niet eigenlijk.

Toen ik 27jr geleden voor het eerst aan die knie werd geopereerd was ik 16 en lag ik plat. Na een week geopereerd en toen nog 3 weken ziekenhuis. Daarna een half jaar revalideren. Dat is zooooooo antiek. Ben de laatste jaren vaker geopereerd en nu word je meteen uit bed gegooid. Bewegen, bewegen, bewegen.

Onze merrie had 3jr terug een grote wond. Die is dicht geniet, maar zou niet houden. Paar dagen later kwam veearts en was verbaasd hoe mooi het was. Ze beweegt 24/7 en been is slank gebleven, dus is geen druk op gekomen. Zie je niks meer van.
Een oud litteken van het vliegtuig was nu kapot en haar been was dik en warm. Was gebeurt voor we kwamen. Hebben het schoongemaakt en ze is gewoon aan de hand mee geweest. Been blijft super netjes slank en wond geneest.
Als ik haar op stal zet heeft ze sowieso dikke benen en komt er alleen maar meer druk op. En al dat ontstekingsvocht is helemaal niet goed.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Artrose bij 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:16

TS hoe weet je dat hij artrose heeft? Is hij eerder wel op de foto geweest? Wat ik zie op de filmpjes is een paard wat vast zit in zijn lijf en duidelijk kreupel loopt. Om hem nu op te laden en naar een kliniek te brengen, is overdreven. Maar een DA zou ik er zeker bij halen om een gedegen kreupelheidsonderzoek te doen. Want beetje stijf zijn van artrose mag, maar je pony loopt wel kreupel. Voor hetzelfde geld is het niet de artrose waar hij last van heeft maar is het een andere complicatie. Het heeft dan weinig zin om er allemaal poeders in te gooien voor artrose.

Goed dat je er dus een DA bij haalt! Daarmee kan je overleggen of foto’s maken zinvol is of om hem op pijnstiller te zetten en kijken hoe hij dan loopt.

Veel succes!

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Artrose bij 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:10

Niet op foto zetten omdat daar toch iets uitkomt vind ik niet bepaald slim klinken maar wellicht bedoel je het niet zo.
Ik zou ook zeker niet willekeurig op foto gaan zetten maar doormiddel van uitverdoven zodat je weet waar hij niet goed op loopt.
Ik heb de ervaring met die van mij die liep ook niet rad op 1 voorbeen en toen ze ging uitverdoven liep hij op zn andere been dus echt kreupel.
Week later andere been laten nakijken en precies hetzelfde verhaal en bleek dus flink artrose op beide kogels te hebben en best een ver stadium terwijl hij daarvoor nooit kreupel was.
Ik heb hem wel daardoor gericht kunnen laten behandelen met hyaluronzuur en heb er geen moment spijt van gehad.

Waar heeft hij artose TS?
Interesse omdat je hem longeert?

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:12

Janneke2 schreef:
...en als mens met zo'n 30 jaar artrose ervaring: "er is pijn en pijn".
Ik slik geen pijnstillers voor artrose, bij relatief weinig beweging zal ik in het begin door de beginpijn heen moeten, maar ik kan verder prima bewegen (zij het dat sommige gewrichten ietsje minder ver buigen) en heb een heerlijk leven.

Dus ALS de pijn puur artrose is, is het toch iets anders dan wanneer de pony kreupel zou zijn door bijvoorbeeld een hoefzweer etc.etc.


Of artritis maar dat is gissen.

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:15

waarschijnlijk is het meer: niet op de foto zetten omdat er dan iets gevonden wordt wat alsnog niet zegt wat de belastbaarheid is van haar paard.
Daar is het klinische beeld een veel betere indicatie voor.

Ik zit nu met een hernia, daar zeggen ze tegenwoordig ook van: MRI maken we vaak niet meer. We vinden hernia's bij mensen die nergens last van hebben en we vinden niets bij mensen die aangeven veel pijn te hebben (en alles daartussen). Het klinische beeld heb je mee te dealen, niet met een foto of scan.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Artrose bij 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:35

Maar je hebt ook te maken met de veearts die oordeelt en het wel of niet nodig vindt om foto's, scans etc te maken.
Niemand kon wat vinden bij mn nu 19jr ruin, zelfs grotere kliniek niet. Toen liet ik een goede fysio komen en zij zag meteen wat ik bedoelde. Het was ook een vaag beeld, maar ik reed hem al zolang en het was erg duidelijk te voelen.
Zij heeft exact aangegeven wat gescand moest worden en toen hadden we ook direct antwoorden. Wat je daar dan mee doet is aan jezelf.

PolO13, dat is erg raar. Ik had een hernia en heb vrij vlot een Mri gehad in het ziekenhuis. Omdat de wachtlijsten zo lang waren, ben ik naar een kliniek gegaan en daar echt heel snel geopereerd. Alles daarvoor en alle pijnstillers hebben niks geholpen, maar de operatie wel meteen.

Nu liep ik bij fysio en die voelde zelfs een beginnende hernia eentje lager en dat gaat goed, omdat er geen uitval is etc.

Overigens zegt beeld heel vaak niks. Rontgen van mijn knie gaf alleen los stukje bot aan. Toen Mri, was ook niet meer dan dat. Samen met chirurg voor kijkoperatie gekozen en kwam hoop ellende tegen waar de klachten vandaan kwamen.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:43

pol013 schreef:
waarschijnlijk is het meer: niet op de foto zetten omdat er dan iets gevonden wordt wat alsnog niet zegt wat de belastbaarheid is van haar paard.
Daar is het klinische beeld een veel betere indicatie voor.

Ik zit nu met een hernia, daar zeggen ze tegenwoordig ook van: MRI maken we vaak niet meer. We vinden hernia's bij mensen die nergens last van hebben en we vinden niets bij mensen die aangeven veel pijn te hebben (en alles daartussen). Het klinische beeld heb je mee te dealen, niet met een foto of scan.


Ik zou wel willen weten waarom mijn paard kreupel loopt, jong of oud. Een kreupelheidsonderzoek laten uitvoeren is een kleine moeite, en wat kosten een paar foto’s nu? Mijn DA schoot ze op locatie voor 18 euro per stuk. Dan weet je wel gelijk een boel meer. En ja er zal vast artrose zitten, maar het zou me niet verbazen als er meer zit en dan weet je beter hoe je moet handelen.

Afgaan op een klinisch beeld vind ik erg gewaagd hier, vooral omdat het paardje overduidelijk kreupel loopt en niet graag draaft. Daarnaast is het zo lastig inschatten hoeveel pijn een paard toont.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:56

superpony schreef:
Dat het in Nederland geaccepteerd is om paarden op te sluiten in kleine donkere stallen, alleen buiten te zetten, slecht te voeren etc, is een veel groter probleem dan andersom.


O, wat is dit toch weer cliche zeg.... Zo'n hekel aan dat iedereen 24/7 buiten door de strot geduwd krijgen terwijl iedereen weet dat dat niet voor ieder paard geldt.

Nattigheid en koude is bewezen slecht voor artrose. Als het paard van TS de vorige winter slecht doorkwam en en daarvoor altijd beter deed met snachts op stal, dan zou ik hem lekker warm houden en snachts op stal zetten.
Het is een bejaard paard. Daar moet je rekening mee houden. Voor de pijn zou je een onderhoudsdosis duivelsklauw kunnen proberen in de winter. Misschien houd je hem dan nog een wintertje en misschien nog wel een paar op de been.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:17

Nee hoor, is niet cliche. Blijf niet je eigen tekortkomingen goed praten door anderen af te zeiken. Daar word ik nou moe van.

Ik heb paarden en zie er erg veel elke dag. Die van ons is ook 24. Kou is slecht voor artrose, maar een paard dat beweegt heeft het helemaal niet zo koud. Een paard dat stil staat kan zichzelf veel moeilijker warm houden. Ja, dan moet je wat extra's doen.
En paarden die wel 24/7 buiten staan, moeten beschutting hebben en eten.

Het gaat ook niet om een mening, maar pure theorie.

En als je het hele topic leest, ik heb zelf artrose en weet heel goed hoe het voelt. Nogmaals; een fysio praktijk wilde onderzoek doen, maar ik kwam niet in aanmerking, omdat ik teveel beweeg. Slik ook vrijwel geen pijnstillers.
En nee, ik loop niet dik ingepakt rond. Gisteravond nog rondje gereden in een t-shirt.

Het is gewoon onzin dat alleen ene stal warm kan houden of die lange rust nodig is. TS heeft een schuilstal, dus paard kan schuilen en rusten. Maar paarden hoeven echt niet 10-12 uur te rusten. Mijn merrie komt dan echt stokstijf van stal. Dan had ik haar nu al weg kunnen brengen.

Edit: pony van ts is in September 2016 24/7 naar buiten gegaan. Toen wat moeite gehad. Nu dus al bijna een jaar gewend en mogelijkheden om te schuilen en te rusten. Dat is gewoon prima. Paardje is niet te mager en als hij goed kan rondlopen in de groep, redt hij zich prima.

TS, laat je veearts gewoon komen en plaats wat hij/zij zegt erover. Dan een keer een fysio behandeling en de hoefjes eens goed bekijken.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 19:44

Babootje schreef:
superpony schreef:
Dat het in Nederland geaccepteerd is om paarden op te sluiten in kleine donkere stallen, alleen buiten te zetten, slecht te voeren etc, is een veel groter probleem dan andersom.


O, wat is dit toch weer cliche zeg.... Zo'n hekel aan dat iedereen 24/7 buiten door de strot geduwd krijgen terwijl iedereen weet dat dat niet voor ieder paard geldt.

Nattigheid en koude is bewezen slecht voor artrose. Als het paard van TS de vorige winter slecht doorkwam en en daarvoor altijd beter deed met snachts op stal, dan zou ik hem lekker warm houden en snachts op stal zetten.
Het is een bejaard paard. Daar moet je rekening mee houden. Voor de pijn zou je een onderhoudsdosis duivelsklauw kunnen proberen in de winter. Misschien houd je hem dan nog een wintertje en misschien nog wel een paar op de been.


Hier moet ik even invallen, op de stalling kwam hij niet enkel de nachten op stal. Hij kwam van mei tot november 4u (!!) buiten, op een postzegel zonder vriendjes. Tijdens de rest van het jaar bleef hij de hele dag op stal staan.
Vandaar onze keuze voor 24/7 buiten, maar omdat hij vorige winter zo is ingevallen heb ik nu een stalletje kunnen regelen, waar ik alles zelf moet/kan regelen. Dit is een stal van 6x6m, maar ik maakte mij vooral zorgen dat hij niet te veel pijn ging krijgen met de kou en nattigheid.

Voor de rest: ik vertrek van morgen tem dinsdag op vakantie. Daarna ga ik de veearts laten komen voor een algemene check up en eventueel foto's/kreupelheidsonderzoek

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:00

Hier een haflinger van 27 met artrose. Mijn pony loopt gelukkig nog een stuk beter, ik rijd haar nog regelmatig, lekker crossen door de bossen :D Hier ook 24/7 buiten, met grote inloopstal. Dekens in de winter en met guur, regenachtig weer. Ik geef mijn haf Joint Renew Glucosamine pillen (drama hier met poedertjes..), 3 pillen per dag, en daar doet ze het echt heel erg goed op! Enn mijn DA zegt ook altijd: Rust roest. Dus blijf lekker wandelen, alleen maar goed!

Anoniem

Re: Artrose bij 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:07

Ik denk dat het toch wel verstandig is om hem te laten checken. Waarom? Je zei dat je pony linksvoor kreupel was, maar ik vind hem rechtsvoor nu slechter. Als een paard aan 2 benen kreupel is, is het soms moeilijk te zien. Ik zou wel willen weten hoe het met het rechtervoorbeen zit.

Fijne vakantie Luca :)

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:14

superpony schreef:
Mensen draaien van achter hun pc graag woorden om. Ja, ik vind het meevallen, want ik zie veel ergere dingen.oh maar als je ergere dingen ziet is dit natuurlijk prima. Ook bij jonge paarden en dat wordt prima geaccepteerd. Lekker belangrijk, ik heb het over dit dier
Mensen overdrijven heel erg dat dit paard veel pijn toont in die enkele seconden film.
Ik ken maar weinig ( zeer goede !!! ) veeartsen die hier moeilijk over gaan doen als een paardje zo rondloopt op deze leeftijd met artrose.Ik ken er heel veel die dat wel zouden doen
Als dit een reden is om in te slapen voor mensen, denk ik dat we wel veel meer paarden mogen laten inslapen. KloptDan kunnen we de helft die zich met een topic meldt bij medisch of hoeven en beweging wel dit advies geven, misschien wel meer. Ik had het eigenlijk over dit dier, maar ik ga daar ook maar eens kijken.

En nogmaals, ik heb er wel vaker voor gestaan en als het niet kan, beslissen wij vrij snel tot inslapen, bij jong en oud.

Maar TS, je ziet je paard elke dag en inslapen is zo gebeurt. Nogmaals zou ik ook een goede hoefsmid naar de hoeven laten kijken, want die zie ik zo niet. En dan bijv een fysio om je paard eens helemaal langs te lopen.


Ik word helemaal naar van jouw manier van reageren, omdat jij toevallig artrose hebt weet jij of dit dier pijn heeft? Mens, houd eens op met je mening te presenteren als een feit. Je slaat de hele discussie dood.

Ts: Fijne vakantie en fijn dat het topic je geholpen heeft!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Artrose bij 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:33

Ruitje ik ben je mens niet en je reageert zelf onbeschoft. Makkelijk he vanachter een schermpje?!

Het interesseert me ook werkelijk geen bal wat jij van mij of mijn reacties vindt. Dit is een discussie forum.

En ik heb artose, maar mijn paard en diverse paarden van klanten ook. Dat heet dan ervaring die je in vele jaren op doet buiten internet.

En wij laten ook meteen een paard inslapen als dat moet. Afgelopen Januari nog eentje van bijna 7.

Ts fijne vakantie en succes. Ik haal mn stipje weg voor ik dingen zeg die niet mogen, maar je mag altijd nog pb'en.