peesblesure en high laser therapy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:39

Equinedn schreef:
Weefsel wat verantwoord wordt getraind vertoont ook geen bindweefsel. Gat in pees. Knip een elastiekje half in en trek er aan. Gegarandeerd hij scheurt. Gat in pees is ingroei van vaatjes voor herstel.

Zoals ik zei: informeer eens bij je collega's die er al mee werken.

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 22:33

Haha zo best veel berichten ondertussen!
Over het wel niet werken, er zijn veel onderzoeken geweest en veel positieve reacties van mensen die het zelf ervaren hebben.

Ik denk dat of je het er nou mee eens bent of niet zo gauw het je eigen paard is wil je (tenminste ik) er alles aan doen om je paard weer zo goed mogelijk te zien opknappen. En in de keuzes die we daarin maken hoeven we het niet eens te zijn maar onthouden wel dat iedereen (of tenminste het overgrote deel) het met eer en geweten doet!

Mijn paard word ondertussen nog steeds behandeld. Er heeft nooit een zwelling gezeten dus daar kan ik niets over zeggen. Wel is het na de behandeling ietsje warmer wat dan ook weer wegtrekt in de dag. Er gebeurd dus wel iets.
Over een paar weken word er weer een scan gemaakt dus ik ben benieuwd!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:31

Spannend hoor. Wij hebben deze week hopelijk de laatste scan en groen licht om hem weer helemaal op te pakken. Zitten nu op 10 min draven en dat gaat heel goed.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:05

tijger schreef:
Over het wel niet werken, er zijn veel onderzoeken geweest...

Dat heb je verkeerd.
Naar de werking van high level laser is er net heel weinig onderzoek gedaan.
Zeker bij paarden is dat onderzoek zo goed als onbestaand.

Naar low level laser is er wat meer onderzoek geweest,
maar voor zover dat onderzoek een beetje behoorlijk werd uitgevoerd,
was de conclusie telkens dat low level laser niet beter was dan placebo.

tijger schreef:
...en veel positieve reacties van mensen die het zelf ervaren hebben.

Mensen die hier positieve reacties laten horen zijn gelukkig omdat hun paard goed hersteld is,
maar als puntje bij paaltje komt weet niemand of die laser daarbij ook maar enige rol heeft gespeeld.
Het is perfect mogelijk dat de blessure ook zonder laser goed was hersteld.

En tenslotte moet je toch een beetje opletten met alle cheerleaders hier op Bokt.
Volgens Janderegelaar kan HLP zo wat alles genezen, maar wat Jan ook zegt,
dat is alleen maar een persoonlijke mening, en van geen kanten wetenschappelijk bewezen.

Janderegelaar heeft er trouwens alle belang bij om HLP zoveel mogelijk te promoten.
Hij verkoopt namelijk zelf laserapparaten aan prijzen tussen 4.100 en 8.900 euro (prijswijzigingen voorbehouden :D ).
Dat mag natuurlijk, maar dat betekent wel dat er behoorlijke commerciële belangen spelen,
en dat Jan in dit topic gewoon een verkoper is, die zijn waar probeert aan de man te brengen.

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 18:50

Susanh; spannend! Laat je even weten hoe het gegaan is?

Bigben; tsja weet je ook al is het een placebo effect, als ik voor mezelf maar het gevoel heb dat ik er alles aan doe. Dat is ook heel veel waard. Met cheerleaders, zoals je ze zo leuk noemt, moet je altijd uitkijken en je moet altijd je eigen gevoel en gezonde verstand ergens in blijven volgen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:59

Ja hoor!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:45

BigBen schreef:
tijger schreef:
Over het wel niet werken, er zijn veel onderzoeken geweest...

Dat heb je verkeerd.
Naar de werking van high level laser is er net heel weinig onderzoek gedaan.
Zeker bij paarden is dat onderzoek zo goed als onbestaand.

Naar low level laser is er wat meer onderzoek geweest,
maar voor zover dat onderzoek een beetje behoorlijk werd uitgevoerd,
was de conclusie telkens dat low level laser niet beter was dan placebo.

tijger schreef:
...en veel positieve reacties van mensen die het zelf ervaren hebben.

Mensen die hier positieve reacties laten horen zijn gelukkig omdat hun paard goed hersteld is,
maar als puntje bij paaltje komt weet niemand of die laser daarbij ook maar enige rol heeft gespeeld.
Het is perfect mogelijk dat de blessure ook zonder laser goed was hersteld.

En tenslotte moet je toch een beetje opletten met alle cheerleaders hier op Bokt.
Volgens Janderegelaar kan HLP zo wat alles genezen, maar wat Jan ook zegt,
dat is alleen maar een persoonlijke mening, en van geen kanten wetenschappelijk bewezen.

Janderegelaar heeft er trouwens alle belang bij om HLP zoveel mogelijk te promoten.
Hij verkoopt namelijk zelf laserapparaten aan prijzen tussen 4.100 en 8.900 euro (prijswijzigingen voorbehouden :D ).
Dat mag natuurlijk, maar dat betekent wel dat er behoorlijke commerciële belangen spelen,
en dat Jan in dit topic gewoon een verkoper is, die zijn waar probeert aan de man te brengen.

Het is ook geen geheim dat ik lasers verkoop en ik maak er ook geen geheim van. Steeds meer fysiotherapeuten, dierenfysiotherapeuten en dierenartsen schakelen over op High Power Laser en als het apparaat niet doet wat ik beweer mogen ze hem terug geven. Eerlijker kan niet.

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 22:42

Het word inderdaad steeds bekender en dat is fijn. Helemaal als je alle positieve reacties leest.

Jasmijn1989

Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: peesblesure en high laser therapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:09

Wij hebben een apparaat gekocht van Janderegelaa. Zijn er super blij en gebruiken het ook echt voor alles!
Mensen en paarden.
Na een dubbele operatie aan mijn vinger heb ik zelf gevoeld wat een effect het geeft en dat was super!
Het werkt fantastisch bij paarden die mok hebben, je kunt smeren en wassen wat je wilt, maar de laser helpt echt. Paard met een steeds terugkerend wondje in de mond, het plekje gaat dicht en blijft dicht! Wat eerder nooit zo was. enz.

Je moet goed weten hoe je het moet gebruiken (hoe lang en hoe sterk) maar ik ben er super blij mee!

Equinedn
Berichten: 54
Geregistreerd: 27-06-15

Re: peesblesure en high laser therapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:39

Nog even en hij ligt bij AH. Ik kan iedereen alleen maar succes wensen, maar als ik alle verhalen op bokt lees, is de bijdrage tot volledige belasting nog nihil en dan hebben we het nog niet eens over onderliggende pathologie die ten grondslag licht aan het ontstaan van het probleem.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:16

Equinedn schreef:
Nog even en hij ligt bij AH. Ik kan iedereen alleen maar succes wensen, maar als ik alle verhalen op bokt lees, is de bijdrage tot volledige belasting nog nihil en dan hebben we het nog niet eens over onderliggende pathologie die ten grondslag licht aan het ontstaan van het probleem.

Nou nee, haar moeder heeft hetzelfde beroep als jij. Daarom hebben ze hem.

Kom anders in november even langs op de dag van de fysio in Barneveld of doe je niet meer aan bijscholing?

Jasmijn1989

Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: peesblesure en high laser therapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:44

Ik ben iig blij dat ik een fysio heb die wel openstaat voor nieuwe ideeën. Zonder mensen die durven te proberen komen we nooit vooruit :)

Equinedn
Berichten: 54
Geregistreerd: 27-06-15

Re: peesblesure en high laser therapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:41

Onzinnige opmerking. Je gaat toch ook niet met vierkante wielen rijden omdat iemand dat zegt? Wees blij dat er mensen zijn die kritisch zijn en nier klakkeloos lets overnemen. Dit heeft al veel ellende voorkomen.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:24

janderegelaa schreef:
Het is ook geen geheim dat ik lasers verkoop en ik maak er ook geen geheim van.

Wel, je maakt er geen geheim van, dat is nogal dubbel.

Er staat een link in je onderschrift, wie de link volgt komt op een website,
en op één van de pagina's van de site worden lasers te koop aangeboden.
Op die manier kun je inderdaad te weten komen dat Janderegelaar lasers verkoopt.
Dus in die zin klopt het misschien, je maakt er geen geheim van,
maar jij weet net zo goed als ik, de gemiddelde Bokker doet al die moeite niet.

En hoeft die moeite ook niet te doen,
want in een topic als dit hoor jij eigenlijk duidelijk te zeggen,
kijk, ik heb een mening over lasers, maar ik verkoop die spullen wel.
Ik heb er dus commercieel belang bij, hou daar rekening mee als je mijn commentaren leest.


Zo'n soort disclaimer, dat was in mijn ogen pas écht proper en netjes geweest.

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Re: peesblesure en high laser therapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:01

Ik zou alleen laser therapie door een paarden arts laten doen. Deze heeft ook alleen de mogelijkheid de pees te scannen elke .... Weken om te kijken of er vooruitgang zit in het revalideren.
Dat iedereen maar een laser apparaat kan aanschaffen en in het wilde weg kan gaan laseren vind ik beetje kwalijke zaak.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:06

janderegelaa schreef:
Steeds meer fysiotherapeuten, dierenfysiotherapeuten en dierenartsen schakelen over op High Power Laser en als het apparaat niet doet wat ik beweer mogen ze hem terug geven. Eerlijker kan niet.

Als het apparaat niet doet wat jij beweert, mogen ze het teruggeven ?
Kijk, dit is een lijstje met alle aandoeningen waarbij een high level laser volgens jouw site "werkt",
maw waarbij de laser genezing kan bevorderen of bewerkstelligen :

janderegelaa schreef:
Whiplash,
Hoofdpijn
Peesontsteking (tendinitis)
Verrekking en verstuiking
Tenniselleboog en golferselleboog
RSI / KANS
Carpaal tunnel syndroom (CTS)
Ziekte van de Quervain (peesschedeontsteking bij de duim)
Overbelastingsklachten
Lage rugklachten
Bulging disc en hernia
Slijmbeursontsteking (bursitis)
Gewrichtsontsteking (osteoarthritis)
Iiliotibialis syndroom
Jumpers knie / springersknie
Meniscus klachten
Hielspoor / Fascitis Plantaris
Abcessen
Anaalklierontstekingen
Arthrose
Blaasontsteking
Chronische gingivitis
Stomatitis complex
Fracturen
Geinfecteerde wonden
Hotspots Leggers
Lumbosacrale instabiliteit
Maagdarmklachten
Niesziekte
Oorontsteking
Othematomen
Peesbeschadiging
Spierbeschadiging
Tandvleesontsteking
Trombose vena cava wonden
Nabehandeling bij operaties
Wond- en littekenbehandeling
Slecht helende wonden zoals beschadigde mondhoeken
Huidproblemen
Pees, ligament en gewrichtsblessures
Spierblessures en verhoogde spierspanning
Bevordering van herstel na een orthopedische operatie
Rug en nekklachten
Perifere zenuwbeschadigingen


Wat valt op ?
Dat zo'n laser écht voor alles helpt.

Spier- en peesblessures, niettegenstaande spieren en pezen twee totaal verschillende constructies zijn.
Blaasontsteking, terwijl dat meestal een bacteriële of eventueel een virale besmetting is.
Artrose, waar het om slijtage of beschadiging van het kraakbeen gaat.
Niesziekte, een puur viraal probleem.

Weet je hoe dat heet, zo'n middel dat voor alles goed is,
en alle ziektes kan bestrijden ?
Snake oil.

Afbeelding

Anoniem

Re: peesblesure en high laser therapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:17

Hoe lang mag je zo'n laser gebruiken voor je hem weer in kunt leveren bij het uitblijven van resultaat? Want dan is de inzet van zo'n laser misschien wel interessant, want zeker bij fracturen zul je toch een maanden moeten behandelen voor het paard weer helemaal 'heel' en dus belastbaar is. Heb je daar als verkoper dan ook per aandoening een probeertijd voor staan, en mag je bij een botbreuk of een chronische huidaandoening dan ook gratis een paar maanden de laser gebruiken om te kijken of het probleem verdwijnt?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:36

Popstra schreef:
Ik zou alleen laser therapie door een paarden arts laten doen. Deze heeft ook alleen de mogelijkheid de pees te scannen elke .... Weken om te kijken of er vooruitgang zit in het revalideren.
Dat iedereen maar een laser apparaat kan aanschaffen en in het wilde weg kan gaan laseren vind ik beetje kwalijke zaak.

Dat mag ook niet. Humaan moet je BIG geregistreerd zijn en veterinair moet je onder de wet op de diergeneeskunde vallen. Dat is dus dierenarts of een paraveterinair of dierenfysiotherapeut in opdracht van de dierenarts.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:45

BigBen schreef:
Weet je hoe dat heet, zo'n middel dat voor alles goed is,
en alle ziektes kan bestrijden ?
Snake oil.

[ Afbeelding ]


Ik vind dit een beetje een zwaktebod. Het enige dat je er mee aangeeft is dat je werkelijk geen flauw benul hebt wat High Power Laser nu eigenlijk doet. En vooral hoe dat gebeurd.

Ik wil met alle plezier bij je langskomen en het aan je laten zien. En je kunt een willekeurige behandelaar van mijn site bellen en vragen wat hun ervaringen zijn. Ik weet niet wat jouw achtergrond is maar als je in dezelfde beroepsgroep zit dan kunnen ze je heel veel vertellen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:53

xyzutu2 schreef:
Hoe lang mag je zo'n laser gebruiken voor je hem weer in kunt leveren bij het uitblijven van resultaat? Want dan is de inzet van zo'n laser misschien wel interessant, want zeker bij fracturen zul je toch een maanden moeten behandelen voor het paard weer helemaal 'heel' en dus belastbaar is. Heb je daar als verkoper dan ook per aandoening een probeertijd voor staan, en mag je bij een botbreuk of een chronische huidaandoening dan ook gratis een paar maanden de laser gebruiken om te kijken of het probleem verdwijnt?

Je leest niet goed. Er staat teruggeven, niet gratis proberen.

Of je überhaupt een paardenbeen zou moeten laseren dat gebroken is...normaal is dat euthanasie of het moet een hele dure zijn.

Mensen gebeurd al wel. Daar heeft vorig jaar een mooi stuk over in de krant gestaan van een prof wielrenner die ze in no time genezen hebben van een gebroken elleboog. En dat hebben ze o.a. met een Low Level Laser gedaan. Daarna won hij Parijs-Roubaix.

http://www.ad.nl/wielrennen/via-lasertherapie-in-reusel-naar-winst-in-parijs-roubaix~a842472f/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:50

Ik zou een update geven over onze scan van vanmorgen. Ik ben superblij en heel erg opgelucht (want het was toch wel spannend ondanks dat wij wel zagen dat het goed ging) *\o/* want we mogen weer helemaal gaan opbouwen. Wat er aan beschadiging zat is helemaal opgevuld. Ik geloof toch echt wel dat naast het strakke schema dat we hebben gevolgd, de laser er ook een aandeel in gehad heeft dat het zo vlot is gegaan. Al kun je dat nooit met zekerheid zeggen, we weten immers niet hoe snel het hersteld zou zijn zonder behandeling met laser.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:08

SusanH schreef:
Ik zou een update geven over onze scan van vanmorgen. Ik ben superblij en heel erg opgelucht (want het was toch wel spannend ondanks dat wij wel zagen dat het goed ging) *\o/* want we mogen weer helemaal gaan opbouwen. Wat er aan beschadiging zat is helemaal opgevuld. Ik geloof toch echt wel dat naast het strakke schema dat we hebben gevolgd, de laser er ook een aandeel in gehad heeft dat het zo vlot is gegaan. Al kun je dat nooit met zekerheid zeggen, we weten immers niet hoe snel het hersteld zou zijn zonder behandeling met laser.

Gefeliciteerd! Dat is wel het beeld dat we over het algemeen zien. Hoe lang hebben jullie er nu over gedaan vanaf de eerste laserbehandeling?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:31

Begin juni. Er is 2 keer per week gelaserd, voor ongeveer 2 maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:44

janderegelaa schreef:
Steeds meer fysiotherapeuten, dierenfysiotherapeuten en dierenartsen schakelen over op High Power Laser en als het apparaat niet doet wat ik beweer mogen ze hem terug geven. Eerlijker kan niet.


Dan heb ik te snel gelezen; je krijgt dus niet je geld terug als het niet werkt maar mag hem teruggeven?
Hoe werkt dat dan in het voorbeeld van de peesblessure die 2 maanden behandeld moest worden om weer 100% belastbaar te worden; dan mag je die blessure dus maandenlang behandelen, vervolgens het apparaat teruggeven als blijkt dat de laser het herstel niet versneld heeft en dan krijg je (een deel van) je geld terug?
Ik ben wel benieuwd naar de financiele kant van dat plaatje, zeker omdat je hier als verkoper stelt dat je hem terug mag geven als hij niet werkt. Ik vermoedde dat je in ruil daarvoor ook je geld terugkreeg, maar dat werkt blijkbaar niet zo.

Jasmijn1989

Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: peesblesure en high laser therapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:53

Fijn Susan!