ouder paard, cpl, artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: ouder paard, cpl, artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 08:23

Filmen als ze rondloopt is prima, maar daar ga ik enkel stap-scharrelfilmpjes mee krijgen. Die spaarzame momenten dat ze eens een drafje doet ben ik ofwel te ver weg (want dan komt ze naar mij toe meestal) of ben ik te laat om mijn telefoon te nemen.
Dus ALS ik ze wil filmen in draf zal ik ze sowieso moeten opdrijven.
Nuja, soit, de manier waarop ik filmpjes maak in draf is nu niet persé het onderwerp van het topic. Ik kijk het rustig aan wat ze doet en hoe ze zich gedraagt en ik zie wel wnnr ze drafmomentjes gaat aanbieden / terug iets wil doen kwa werk. Paard is duidelijk genoeg op dat vlak.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: ouder paard, cpl, artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:24

En in stap is er niks te zien volgens jou?

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: ouder paard, cpl, artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 08:31

Mensen met een beter oog dan ik gaan er waarschijnlijk wel het een en het ander op zien.
Wat IK nu zie is dat ze vlot doorstapt, beide passen even lang maakt en ongeveer een halve tot anderhalve voet overstapt. In korte bochten maakt ze wel kleinere pasjes (van die typische huppelpasjes dat ze nog ondertreedt maar ze naast elkaar schuift) en dat is wel moeilijker. Ook in de heuveltjes is ze iets voorzichtiger.
Maar daar geef ik gerust van toe dat ik verder weinig van de beweging van het paard kan opmaken, ik zie wanneer er eentje overduidelijk kreupel is, ik zie het ook als ze niet regelmatig zijn, maar in het laatste geval kan ik meestal niet goed uitmaken op wélk been ze precies onregelmatig is.

Maar als er graag stapfilmpjes (weidefilmpjes) gezien worden dan wil ik die uiteraard met plezier maken :) , dan probeer ik deze iets stabieler te filmen :D