Echo/foto 2 jaar na peesblesure nog nuttig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hoezoo
Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 19:04

Bedankt voor iedereen die heeft gereageerd. Maandag komt er al iemand kijken voor zadel etc. Klinieken zijn gebeld maar wacht op hun telefoontje voor een afspraak. Door alle reacties stop ik met dit. Wie nog reageerd maakt mij niet uit. Ik zal het in ieder geval niet meer lezen / reageren! Bedankt voor de informatieve reacties en jammer dat sommige een beetje afdwaalde.

ZiekieLove

Berichten: 707
Geregistreerd: 22-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:10

Ik denk dat het altijd nuttig is om een paard wat ineens ander gedrag vertoont zonder verandering van omgeving, voer training etc. na te laten kijken incl foto's maken, dan kun je in ieder geval eventuele pijn uitsluiten en dan weet je of je paard misschien toch 'gewoon' "lastig" is en kun je daar in de training aan gaan werken.
dus ik zou hem zeker na laten kijken, hoe oud is je paard? (Sorry aks ik er ergens overheen heb gelezen)

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:14

Rocamor schreef:
Hoezo Heb jij een probleem paard Volgens mij heb jij meer problemen met je paard of misschien heeft je paard wel problemen met jou.

En die laatste twee gevallen zijn er een stuk makkelijker op te lossen

_/-\o_ _/-\o_

TS, je paard is gewoon heel duidelijk. Helemaal geen ''probleempaard'' bel.de.dierenarts.en.zadelmaker.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:37

TS je hebt geen probleempaard. Je hebt een paard. En je paard is degene met een probleem. En dat probleem heeft heel weinig te maken met zijn lijf.

scrabbel

Berichten: 944
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Echo/foto 2 jaar na peesblesure nog nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:52

Als je geen idee hebt wat je het moet zoeken zou ik thermografie doen en het hele Paard doen. Komt hier niks uit dan zadel en tandarts. Dat gedaan dan een goede instructrice zoeken

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Echo/foto 2 jaar na peesblesure nog nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:50

Goed dat je een aantal klinieken hebt gebeld. Is de peesblessure van twee jaar terug nooit gescand of foto's van gemaakt? Dit is toch standaard bij een peesblessure. DA monitort iedere 6-8 weken de vooruitgang zodat je je opbouwschema kan bepalen. Als er nooit goed gekeken is naar het been, zou ik dit zeker laten doen! Als de blessure nog steeds aanwezig is is de kans groot dat je paard is gaan compenseren in zijn lijf; een andere houding aan neemt. Daarbij is de kans groot om rug/nek SI problemen en wil je weten of er geen ks ofiets dergelijks is ontstaan door een foutieve houding en lang doorrijden. Opladen en naar de kliniek is inderdaad de beste weg. Eerst alles nalopen, daarna kan je osteo, zadelmaker e.d. Laten komen. Veel sterkte en ik hoop dat je er nog op tijd bij bent!