Pony staat al een week met koorts op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13797
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:10

Gewoon de medicatie door geven zoals je DA zegt.
vertrouw hem.
500 gram dekens is best warm. Mijn paarden staan geschoren onder 300 grams heel de dag buiten. Hebben het niet koud.

Kim_W

Berichten: 584
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Pony staat al een week met koorts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:37

Goed dat je al een dunnere deken hebt opgegooid. Goed in de gaten houden of hij het niet te warm/koud krijgt.

Ik zou even de da bellen om te zeggen dat het op is en dan vragen hoe je nu verder moet. Dat kunnen wij zo niet beslissen.

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 13:39

Chasey schreef:
Ik durf geen antwoord te geven of je meer moet vragen, dat moet je echt overleggen met de dierenarts. Ik zou in deze situatie lever te vaak een dierenarts laten komen dan 1 keer te weinig.

Ik moest destijd mijn paard zelf antibiotica spuiten toedienen. Hoe het heette weet ik niet meer. Een week lang kreeg hij die spuiten. En daarnaast had hij ventipulmin.
Ik wil je geen angst aanjagen hoor. Maar jou verhaal klikt een beetje als wat mijn Haflinger toen had.
En dat was echt een aanslag geweest op zijn lichaam. Hij was echt heel erg ziek! Dacht dat ik hem toen kwijt zou raken. Hij krabbelde er weer boven op. Maar dat duurde erg lang en nooit meer zo als hij was.


Ik ben nu dus ook heel erg bang voor de gevolgen hiervoor..

Ze staat nu 200grams binnen. Vanmiddag even buiten luchten en vanavond nog een keertje.
Ik ga ook even een afspraak maken met de da voor een bloedonderzoek, kan de da hieruit een precieze diagnose geven of is het dan nog steeds gissen naar een virusinfectie?

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 13:40

Kim_W schreef:
Goed dat je al een dunnere deken hebt opgegooid. Goed in de gaten houden of hij het niet te warm/koud krijgt.

Ik zou even de da bellen om te zeggen dat het op is en dan vragen hoe je nu verder moet. Dat kunnen wij zo niet beslissen.


Ga ik gelijk doen!

Dankjewel voor al jullie tips!

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Pony staat al een week met koorts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 17:34

Zo morgenmiddag afspraak met de dierenarts voor een bloedonderzoek!
Ben heel benieuwd!

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Pony staat al een week met koorts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:37

Wat zei de da?

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Pony staat al een week met koorts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:55

hoe gaat het met een minder warme deken en wat zei de DA?

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 20:37

Gaat een stukje beter weer! Ze staat inmiddels met 38,5. Da vond dat de klieren er goed uit zien, niks te voelen, longen klonken ook goed. Ze trekt wel iets haar buik op.. dat is raar zei hij. Ze hoest nog steeds, wel een bries erachteraan. Wel minder snot! Er is bloed afgenomen en daar hoor ik morgen de uitslag van. Er wordt nu oa naar organen enz gekeken. Ze voelt zich nog steeds goed! Dat is het gekke, ze eet goed en drinkt ook goed.
Laatst bijgewerkt door LindeDjune op 19-01-17 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Pony staat al een week met koorts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 20:38

Om deze snottebel gaat het!

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 20:44

Afbeelding

Hier staat ze al een kleine week met koorts.

ruin_lover

Berichten: 209
Geregistreerd: 03-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 07:50

lindeee_ schreef:
ruin_lover schreef:
Mijn tinker is vorig jaar zeker 4 weken ziek geweest met snot en hoesten met in het begin ook hoge koorts. Ik had ook een koortsremmer om de koorts omlaag te brengen als deze erg hoog was,heb jij die niet gehad? Verder zo veel mogelijk buiten houden,frisse lucht is dan goed voor ze. Het kan helaas wel even duren voor het beter word,ik vond t ook lang duren..


Ja, die heeft ze 2x gehad met een prik. Fijn om te horen, heeft de dierenarts verteld wat het precies was? Mijn da zei dat een een virusinfectie is.




Ja waarschijnlijk ook een virus infectie inderdaad maar het was wel flink besmettelijk want er waren meerdere paarden ziek geworden op stal.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Pony staat al een week met koorts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 07:58

Heb je al uitslag? Ik denk dat het droes is. Alle klachten passen in dat plaatje.

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 20:38

37.9 denet *\o/*

Moet nog wel even het bloedonderzoek afwachten dus niet te vroeg juichen, maar we zijn aan de betere hand!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Pony staat al een week met koorts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:49

Dat de koorts zakt is al wel fijn.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Pony staat al een week met koorts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:55

fijn dat het iets beter gaat!Maar staat ze met een deken op terwijl ze koorts heeft?

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:02

Geerke, de pony is geschoren, stond onder 500 gram en nu onder 200 gram. Dat lijkt me goed.

Lindeee_, temperatuur je met deken op of heb je hem dan al even af? Ik heb het met mijn vorige paard gehad toen er droes op stal heerste. Ik temperatuurde haar, dikke koorts. Toen nog eens 10 minuten nadat ik haar deken af had gedaan: niks koorts.

Super trouwens dat het de goede kant op gaat, bij die van mij was trouwens 's avonds de temperatuur altijd hoger dan 's ochtends, dus ik ben benieuwd hoe het morgenochtend is.

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 22:06

Jet schreef:
Geerke, de pony is geschoren, stond onder 500 gram en nu onder 200 gram. Dat lijkt me goed.

Lindeee_, temperatuur je met deken op of heb je hem dan al even af? Ik heb het met mijn vorige paard gehad toen er droes op stal heerste. Ik temperatuurde haar, dikke koorts. Toen nog eens 10 minuten nadat ik haar deken af had gedaan: niks koorts.

Super trouwens dat het de goede kant op gaat, bij die van mij was trouwens 's avonds de temperatuur altijd hoger dan 's ochtends, dus ik ben benieuwd hoe het morgenochtend is.


Ik temperatuur altijd met deken.

Goed nieuws! Gisteravond stond ze met 38.6, vanmorgen met 37,9 *\o/*
Hoesten is een heel stuk minder, wel dikke slierten snot als ze proest. Maar dat is goed toch?
Dat het helemaal los komt?

Vandaag een uur gewandeld buiten, heerlijk vond ze het!

Nu even afwachten naar het bloedonderzoek en hoe deze week verloopt.

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Pony staat al een week met koorts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 07:42

Heb je al iets over het bloedonderzoek gehoord?