Gewond paard!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:37

ha chantalletje
het klinkt hier wel heel erg zeg Verward
viel allemaal best mee! Haha! en als er één snel de veearts belt is ik het wel dacht ik zo Haha! Haha! (veearts wil geeneens komen als ik bel omdat hij vaak voor niets komt Clown ) dus valt allemaal reuse mee! Knipoog

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:39

ik zag net dat het bij jou op stal Ankie1 en ik dacht al....... waarom belt ze Ankie1 dan niet gewoon, of Spook, dan komt alles goed..... OK dan!

Ik herrinner me nog een gevalletje slokdarmverstopping, een jaartje of 7 geleden... Schijnheilig

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:42

DANK U OK dan! DANK U OK dan!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:02

in dit geval wist de eigenaar van stal niet goed wat ie moest doen.
hij heeft het mij gevraagd omdat ik daar ook aanwezig was en ik heb een ehbo cursus gevolgd. ik ga dr vanuit dat een staleigenaar het heft in handen neemt en iig de dierenarts belt als er wat aan de hand is.
een schaafwond is natuurlijk niet iets om actie over te ondernemen.
daarnaast: smeer liever helemaal niets op de wond. kans dat het gehecht moet worden en dat daar door niet meer kan is groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:35

Hangt heel erg van de situatie af. Ik heb in principe natuurlijk helemaal niets te maken met kleine wondjes op andermans paarden. Het word een ander verhaal als ik zou zien dat een paard een hele lelijke wond oploopt, die misschien wel zo snel mogelijk gehecht moet worden. In dat geval zou ik direct de eigenaar bellen en indien niet bereikbaar de dierenarts en de situatie aan hem/haar voorleggen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:03

bij ons op stal hangt een lijst met alle telefoonnummers (gewoon + gsm)van de eigenaars en erachter welke veearts ze hebben en welke hoefsmid, dat kan erg handig zijn, vooral als er iets is en de boer en boerin zijn er toevallig allebei eventjes niet

Maar normaal gesproken melden we alles eerst aan de boer/boerin (staleigenaren) en die bepalen dan wie er in welke volgorde gebeld gaat worden.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:29

Sjuimpje schreef:
Een zwaar gewond paard moet natuurlijk geholpen worden,
maar ik zou het ook niet op prijs stellen als iemand een mokplekje, ontstoken oog of schaafwondje behandelt zonder dat ik hiervoor toestemming heb gegeven.
Neem bijvoorbeeld Ozep, als je bij hem zalf op een mokplekje smeert staat hij de volgende dag met een gigantisch dik been...
Verder zijn er mensen die menen op elk schrammetje acederm of bijv, teatree te moeten spuiten, ik wil dat absoluut niet hebben. Niet op mijn paarden tenminste.


Nee tuurlijk! Maar dit is wel heel extreem toch? Bij een gewond paard stel ik me voor dat ik met de nodige ervaring kan vaststellen of een paard echt gewond is. Een mokplekje, rauwe mondhoek of drukplekje vind ik wel wat anders. Een hulpeloos, gewond paard zou ik echt proberen te helpen.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:57

Een hulpeloos, gewond paard zou ik echt proberen te helpen.[/quote]

VOOR ALLE DUIDELIJKHEID........ DIT WAS GEEN ERNSTIG HULPELOOS GEWOND PAARD!! een WONDJE van hooguit 3 cm........ Verward Verward

en het lijkt mij heel logische dat elke normale bokker hier op bokt een gewond paard ten alle tijde zal helpen!

de groeten van de Stal Eigenaar Haha!

Aylala
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:57

Hallo,
Nou dan zal ik als de "betreffende" eigenaar, waar dit hele verhaal over gaat ook maar even reageren.
Ondanks dat de wond wel meeviel, en ik niet diret te bereiken was, ben ik in ieder geval blij dat de mensen die op dat moment aanwezig waren de dierenarts geregeld hebben. Beter mee verlegen dan ongelegen, of hoe zeg je zoiets ook alweer..... Verward Knipoog
Als het dier in een situatie komt die levensbedrijgend is, dan wordt er in ieder geval snel actie ondernomen, en daar ben je dan (denk ik) als eigenaar ook wel blij mee, en dat vindt ik het belangrijkste.
En verder is het inderdaad een kwestie dat de staleigenaar weet waarmee die bezig is en ten alle tijden het recht heeft om een dierenarts belt voor een pension klant.
Alles is iniedergeval helemaal goed gekomen..... Haha!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:40

Ik zou de eigenaar informeren
wordt er niets mee gedaan geef ik een grote bek dat het niet normaal is en als er dan nog niet iets gedaan word ben ik de dierenbescherming!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:49

Ok
er was dus niks aan de hand
Bakkie eerst lezen voortaan Haha!