Paard met rare plekken op hals/borst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneloes___M

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-02-11

Paard met rare plekken op hals/borst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 17:54

Hoi,

Mijn verzorgpaard heeft sinds 2/3 weken rare blutjes/plekjes op haar vacht. Paard lijkt hier geen last van te hebben. Plekken verergeren niet, maar worden ook niet kleiner. Plekjes zijn gewassen met betadine. De plekjes beginnen als en soort kleine bultjes waarna ze open gaan en er gele soort korreltjes komen te zitten. Paard heeft dit nog nooit eerder gehad. Paard is vaak wel gevoelig voor insectenbeten/eiwitbultjes. Iemand enig idee wat dit kan zijn??

Afbeelding

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Paard met rare plekken op hals/borst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:15

Ik vind het een beetje op Cheyletiella lijken. Dat lijkt ook op een soort roos en er is weinig jeuk. Cheyletiella is trouwens een Mijt. Heb het met school gehad.
Vind het ook weer wat weg hebben van luizen. Maar dan hebben ze wel echt jeuk.

Anneloes___M

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 18:19

marijacindy schreef:
Ik vind het een beetje op Cheyletiella lijken. Dat lijkt ook op een soort roos en er is weinig jeuk. Cheyletiella is trouwens een Mijt. Heb het met school gehad.
Vind het ook weer wat weg hebben van luizen. Maar dan hebben ze wel echt jeuk.

Bedankt voor je reactie! Nee ze heeft er echt geen jeuk aan, had idd al wel aan luizen gedacht. Ze heeft het echt specifiek in haar hals en op haar borst, waardoor ik ook en beetje aan regenschurft moest denken omdat ze erg snel bezweet is op haar hals/borst en ook lang nat blijft. Alleen had ik gelezen dat regenschurft ook rozige plekjes achter laat en dat heeft ze niet.

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:22

Anneloes___M schreef:
marijacindy schreef:
Ik vind het een beetje op Cheyletiella lijken. Dat lijkt ook op een soort roos en er is weinig jeuk. Cheyletiella is trouwens een Mijt. Heb het met school gehad.
Vind het ook weer wat weg hebben van luizen. Maar dan hebben ze wel echt jeuk.

Bedankt voor je reactie! Nee ze heeft er echt geen jeuk aan, had idd al wel aan luizen gedacht. Ze heeft het echt specifiek in haar hals en op haar borst, waardoor ik ook en beetje aan regenschurft moest denken omdat ze erg snel bezweet is op haar hals/borst en ook lang nat blijft. Alleen had ik gelezen dat regenschurft ook rozige plekjes achter laat en dat heeft ze niet.


Ben hier trouwens niet echt bekend mee hoor, we hebben het er maar eventjes over gehad in de les. Maar ik dacht dat ik het beter wel kon zeggen terwijl het iets anders is dan dat ik mijn mond houd en dit het misschien wel is :)

Anneloes___M

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-02-11

Re: Paard met rare plekken op hals/borst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 18:34

Als ik het zo google lijkt het er wel verdacht veel op inderdaad!

Anneloes___M

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-02-11

Re: Paard met rare plekken op hals/borst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 15:46

Iemand anders nog ideeën?

judith__

Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: onbekend

Re: Paard met rare plekken op hals/borst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:50

ik vind het wel wat weg hebben van een beginnende schimmel.
mijn paard had het ook. begon met bultjes (alsof hij gestoken was) en daarna inderdaad schilvers korrelachtig en dan kaal. waarna het indroogd en hersteld

Anneloes___M

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 20:23

judith__ schreef:
ik vind het wel wat weg hebben van een beginnende schimmel.
mijn paard had het ook. begon met bultjes (alsof hij gestoken was) en daarna inderdaad schilvers korrelachtig en dan kaal. waarna het indroogd en hersteld

Bedankt voor je reactie!

Alani
Berichten: 1729
Geregistreerd: 14-06-05
Woonplaats: Dalfsen

Re: Paard met rare plekken op hals/borst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:17

Ik verwacht beslist geen schimmel. Dat zijn vrijwel altijd ronde plekken en t begint op t hoofd en in de hals. Het zou me verbazen als een geen mijten zijn. Wassen met sebacil of neocedol. Is via je Da te verkrijgen.