paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:29

Het gevoel van rust kan ik best begrijpen hoor.

Ik heb een hondje gehad en ik was echt knettergek op haar.
Op een gegeven moment werd ze ziek en kreeg ze medicijnen.
Te goed om toen in te slapen. Maar ik wist wel dat het in de nabije toekomst ging gebeuren.
Morgen, volgende week of over een half jaar, dat wist ik niet. Wel dat het onvermijdelijk was.
En onbewust heb ik me daar erg veel zorgen over gemaakt. Opgehikt tegen die dag.
En dat merkte ik pas toen ze er niet meer was. Ik mis(te) haar enorm, maar er viel ook een gevoel van rust over me heen.

Misschien ervaar jij nu zoiets vergelijkbaars.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:36

Sterkte! Gaat nog wel even zeer doen. Maar je hebt voor je dier het beste gedaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 16:39

Bruintje dat klopt. Dat heeft hier ook heel veel stress opgeleverd. Bijna anderhalf jaar heb ik daar tegenaan gehikt. En dat is nu weg.

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:07

Karuna, dat gezeik van die verzekering over dat inslapen zag ik inderdaad ook in mijn papieren toen ik begin van het jaar zag dat ze weer eens waren overgegaan. Paard al jaaaaaren verzekerd. Omdat ie ouder wordt, ging verzekeringsgeld omhoog, de uitkering omlaag EN ik moest eerst toestemming vragen of ik het beest inderdaad mocht laten hemelen.

Toen was het bij mij echt: dikke doei!

Balen dat jij er nog wel zoveel ellende van hebt. Hopelijk komen ze tot inkeer!

Welk gevoel overheerst bij je beslissing om je Dinky te verkopen? Opluchting dat de stap gezet is of toch verdriet?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 19:10

Neutraal eigenlijk maar ook rustig. Heb er lang over gedacht en vrijdag toen ik daar alleen met hem aan het tutten was wist ik het zeker. Geen leuke beslissing, ja ik ben verdrietig maar ik ben er niet overstuur van. Het is ok zo :j -O- ook al geeft het een knoop in mijn maag.

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:12

Dan heb je een goede beslissing genomen, als het goed zo was.

Hopelijk snel de rest van de stress ook kwijt, kun je weer leuke dingen opnemen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 19:14

Denk het ook heb er natuurlijk al een jaar over kunnen nadenken, al was de advertentie zien wel even flink heftig. |( leuke dingen doen doe ik nu al steeds. Moet toch hoofd verzetten.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:35

Zo te lezen ben je goed bezig, hoe moeilijk ook. En wat er hier ook al geschreven werd: je zorgen maken om iets of iemand kost zoveel energie, als dat zich op een of andere manier heeft opgelost geeft dat vaak zoveel rust en ruimte.

Stoer hoor, dat je toch deze keuze ook weer maakt, ook al gaat het je aan het hart.

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:14

Hoe gaat het nu met je Karuna? En met je kleine man of is ie inmiddels iemand anders' grote liefde nu?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 11:44

Dinky is nog niet verkocht. En ik hobbel door. Gaat op en neer eigenlijk emotioneel. Wel blijf ik bij mijn beslissingen dat die de enige juiste zijn geweest. Vermoeidheid komt er langzaam aan uit. Nu pas bv om half 11 bed uit. Alleen slapen is wat lastig soms. Afgelopen week voor het eerst sinds lang niet tig keer per nacht wakker. Alleen vannacht 3 uur klaar wakker. Maar sliep ook om half 10 al.

Verder heb ik het vreemd genoeg behoorlijk druk. Ben hard bezig nog meer hier op orde te krijgen en dingen te wijzigen. Maar kan dat nu makkelijker handelen omdat ik niet ook nog de zorg van paarden heb.

En het gevoel van opluchting bij bijvoorbeeld die erge mist van zaterdag, of de hevige storm en nattigheid vorige week. Dat Connor die niet meer hoeft mee te maken, en nu kunnen uitslapen omdat ik geen ijs kapot hoef te slaan om ze drinken te kunnen geven. Dat geeft behoorlijk veel rust.

pmarena

Berichten: 48117
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:19

:(:)

Ga je nog wel naar hem toe of neem je liever wat afstand nu...?
En slapen de honden niet bij je? Misschien dat dat wat meer rust geeft?

Of juist niet natuurlijk, als het een stel rauwdouwers is :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 12:33

Ik ga/wil er af en toe heen, alleen heb ik het zo druk dat de tijd en soms ook de energie me domweg ontbreken. -O- wilde morgen gaan maar daar zal wel weer niks van terecht komen. Hopelijk volgende week dan maar. Vlieg op dit moment van hot naar her. Afgelopen week bijvoorbeeld een tank van de transit helemaal leeg gereden en een logee hond erbij. 900 km gereden in iets meer dan een week en ook de atos was weer leeg. Veel afspraken, ben in huis bezig met dingen opruimen ook.

En de honden snurken hier, :D heb gelijkvloers huis met schuifdeuren dus het tuig kan overal komen. Die zijn af en toe bij ex en heb ik een weekend even niks te doen. Die gebruik ik ook heel grondig. Afgelopen weekend sauna en bioscoop bijvoorbeeld. Was wel even nodig na een beroerd verlopen zaterdag ochtend. %)

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:25

Jemig, je dacht wat rust te krijgen, maar dat lijkt dus ver te zoeken. Wel "fijn" dat Connor dit weer in ieder geval niet meer hoeft mee te maken, dat scheelt toch ook weer stress aan jouw kant.

Heeft Binky Snowdon (de persoon) al helemaal ingepalmd?

Lig je nog steeds in conclaaf met de verzekering of is dat een beetje op de pootjes terecht gekomen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 13:37

Dat loopt nog steeds helaas. Net als twee andere dingen financieel waar ik hard achteraan moet steeds. Ik blijf mensen en bedrijven achter hun broek aanbellen ongeveer. Tel daarbij op de nieuwe huiszoek start wat ook het nodige regel en denk werk vergt. En ik probeer nog een soort priveleven te hebben ook. :+

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:40

nieuw huiszoek? moet je weg van je stekje? Balen zeg.

Financieel gezeik is altijd leuk, zolang ze geld krijgen, reageren ze vaak wel snel, maar omgekeerd......

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 14:06

Niet moet maar weet dat ik over aantal jaar wel een probleem heb en dan afhankelijk ben van anderen waar ik kom te wonen. Ben dat liever voor. Had huisjacht gestopt maar een woning bleef knagen. Daar ben ik twee weken geleden geweest maar daarna hypotheek meneer koste wat tijd die kan ik betalen. En gister kwam er een andere woning in zelfde wijk vrij voor niet huurders kwa koop een heel stuk goedkoper maar ook kleiner. Daar ga ik vanmiddag kijken.

Dan luxe positie maar vergt veel nadenkwerk waar ik al ruim een jaar aan loop te piekeren. Blijf ik achterleunen en wel zien wat de komende jaren brengen met de wetenschap dat als er niks verandert ik hoe dan ook weg moet en in een voor bijstandsnivo passende flat oid gepropt word, tenminste als er een woning dan beschikbaar is waar ik mee uit de voeten kan. Of neem ik de stap toch een woning te kopen waar ik dan kan blijven wonen omdat de lasten laag genoeg zijn. Waarna huidige woning in verkoop moet met alle zorgen en stress van dien.

pmarena

Berichten: 48117
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:39

Hummm klinkt inderdaad i.m.o. alsof je een gedwongen keuze beter voor kan zijn...dan heb je zelf nog wat te kiezen tenminste :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 14:41

Daarom maar dat vergt heel veel nadenk werk en veel piekeren helaas. Omdat weggaan ook de nodige gevolgen hebben.

pmarena

Berichten: 48117
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:04

Zijn altijd lastige zaken... gelukkig kan je er wel helemaal zelf over beslissen wat JIJ het liefste wil...hopelijk is er snel een haalbaar scenario dat als het juiste aanvoelt :j

pmarena

Berichten: 48117
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:08

Overigens zonder me teveel te willen bemoeien hoor, maar begrijp ik goed dat je nu een koopwoning hebt waarvan je twijfelt of je zal gaan verkopen en iets makkelijker betaalbaars zoeken?

Kan je dan niet alvast je woning te koop zetten en mocht zich een koper melden voor een prijs waar je goed mee kan leven, dat je dàn kijkt of je het bod wilt accepteren / er iets anders leuks te koop is?

Je kan de verkoop altijd nog afketsen als je het niet door wilt zetten, maar dan zou je tenminste in de comfortabele positie zitten van geen zorgen meer over verkoop oude huis :)

Met te koop zetten heb je de kans dat je opties vanzelf beter worden en de keuze een stuk makkelijker :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 15:23

Helaas is dat geen optie. Ik zal eerst hier weg moeten zijn met mijn spullen voor het te koop kan komen om meerdere redenen. Na een bod intrekken gaat geld kosten en wat ik zoek is zo specifiek dat er weinig aanbod van is. Doe het liever omgedraait dus en voor hypotheek is eerst verkoop niet nodig gelukkig

pmarena

Berichten: 48117
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:42

Oei ja dat is dan inderdaad een hoofdbreker.... maar deze ga je vast ook uiteindelijk achter je laten :j

Echt wat meer rust in je hoofd gun ik je van ganser harte :)

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:46

en ik niet minder

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:12

Rocamor schreef:
Heeft Binky Snowdon (de persoon) al helemaal ingepalmd?
Beiden ;) Zowel mens als paard kunnen hem steeds meer waarderen! Dinky vond mij in begin maar stom, doordat ik 3x per dag zijn oog moest smeren ivm ontsteking na kleine beschadiging. Maar nu ik hem niet meer zo hoef te pesten, staat hij elk moment dat het hem lukt achter of voor me.
En paard Snowdon is ook tot rust gekomen, ze delen de pret met de veulens nu. Geeft mens snowdon ook weer rust ;)

Helaas voor karuna niet echt de ideale tijd om te verkopen zo in de winter, maar ik weet zeker als er eenmaal iemand komt kijken... dan pakt Dinky die meteen helemaal in.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 00:18

Zoals ik al gezegd had, het is een wereld beest. :j als ie je eenmaal goed kent moet je hem nog net niet operatief verwijderen van je. Het is echt een mensen maar ook een dierenpaard. Hij vindt alles en iedereen leuk zolang hij in zijn waarde gelaten wordt. Maar dacht ik al dat paard Snowdon aan hem kon wennen wel, en nu kunnen ze samen baasje spelen. :D

Maar dacht morgen langs te kunnen maar zoals steeds afgelopen weken -O- , ik zit zowel morgen als vrijdag propvol weer met afspraken. En heb donderdag rust nodig. Misschien dat het weekend gaat lukken maar kan best dat vrijdag blijkt dat zaterdag ook weer vol zit. Dat zit ik in de wao, heb geen paarden te doen meer maar loopt de agenda ongeveer over van de afspraken. :+

Ik kom dus nu pas thuis van een aantal afspraken, ben even na half drie de deur uit gegaan.