Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caroline29
Berichten: 61
Geregistreerd: 05-09-16

Re: Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:46

Ze hebben mij Zoledroninezuur geadviseerd, schijnt zwaarder te zijn dan Tildren en langer te werken, minimaal een jaar. En Tildren minimaal een half jaar. Tildren zou bij mijn paard te weinig te doen.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 20:21

Woensdag zijn de 12 weken voorbij, dan heb ik ook weer een afspraak met de DA. Kijken wat ze gaan zeggen.

Hij heeft er dagen bij dat hij er echt goed bij staat, maar ook dagen dat ik denk, ah jochie...

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:32

:(:) Y;( we duimen

Tancreda4

Berichten: 24036
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:20

Duimen draaien, hopelijk zie je verbetering. Ik snap de keuze wle. Uitstel van executie zeker, maar als ze nog zo jong zijn en je er zo gek mee bent, en ze kunnen hiermee nog een tijdje pijnvrij mee, waarom niet ?
Ik ben benieuwd naar wat de DA gaat zeggen :(:)

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:44

Hier draaien de duimen ook Ania.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 00:20

Een verbetering van 50-60% in het klinisch beeld!!
Hij is van kreupelheid 3/5 naar 1/5 gegaan.
De DA was (gematigd) positief en zag het zitten om door te gaan met de behandeling. Zeker omdat het medicijn nog zeker 9 maanden doorwerkt.

We mogen nu gaan starten met revalideren, oftewel 6-8 weken stappen stappen stappen stappenen... stappen. Beginnen met 20 minuten eindigen met 50-60 minuten. De locomotie moet nu weer gestimuleerd worden.

Na een maand of 3 mogen we weer terug en gaan we röntgenfoto's maken om te zien of het bottechnisch ook is veranderd.

Ik had eerlijk gezegd dit goede nieuws niet verwacht en was al helemaal ingesteld om afscheid te gaan nemen van het paard. We zijn er allemaal ondersteboven van :D

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:48

*\o/* :):) *\o/* :):) *\o/* :):) *\o/* :):) *\o/*

Caroline29
Berichten: 61
Geregistreerd: 05-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:23

Fijn! Gelukkig heeft het medicijn aangeslagen, veel succes met revalideren! Mijn paard heeft het middel ook gehad, dus vandaar dat ik het topic met belangstelling volg ...

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:58

Kom dit topic nu tegen en ga het zeker volgen. Goed dat je, je paard een kans geeft en best al een flinke vooruitgang. Super!! Succes met stappen

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 10:46

Dank allen voor jullie steun, meeleven en interesse!
Inmiddels ook de Back On Track hakbeschermer aangeschaft, de DA gaf ook aan "Baat het niet dat schaadt het niet". Het houdt zijn gewrichten warm en zou een goede werking moeten hebben op zijn spat (volgens het product)

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 15:04

20 minuten stappen doen we zonder problemen, paard loopt goed door en toont zich niet onregelmatiger dan voorheen. Dus heel positief.
Dus nu uitbreiden naar 25-30 minuten!

De BOT beschermer doet naar mijn idee ook goed zijn werk. Paard lijkt soepeler na gebruik.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 11:33

Stappen gaat goed, lopen nu 30 minuten en zijn lichte onregelmatigheid wordt niet erger. Nu ook 2 keer op gezeten maar er zit dan erg veel spanning in zijn lijf.
We gaan gestaag door!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:38

Duim dat je inzet beloont wordt hoor! Hier heb ik 8 maanden 2x per dag met een 11/2 jarige gestapt, geen pretje maar je hebt zeker eer van je werk, dussss hou vol!!!

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:08

Hi TS, ik ben heel erg benieuwd hoe het nu met jou paard gaat?

Caroline29
Berichten: 61
Geregistreerd: 05-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:47

Ik ben ook wel heel benieuwd. Mijn paard is over drie maanden aan tweede behandeling met zoledroninezuur toe..

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:52

Jannas schreef:
Ik ben ook wel heel benieuwd. Mijn paard is over drie maanden aan tweede behandeling met zoledroninezuur toe..


Hoe doet jou paard het op de eerste behandeling? En waarvoor is de behandeling geweest?

Caroline29
Berichten: 61
Geregistreerd: 05-09-16

Re: Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:20

Voor een rugblessure. Het middel werkt wel, minder pijn en de gangen zijn verbeterd. Maar het is ook geen wondermiddel; de rug is en blijft gevoelig punt. Het is ook duur hoor en zijn het jaarlijks terugkerende kosten + die van de chiropractor. Ik sta er nu bijna weer voor en ik moet zeggen dat ik er iedere keer goed over na moet denken ...

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:56

Jannas schreef:
Voor een rugblessure. Het middel werkt wel, minder pijn en de gangen zijn verbeterd. Maar het is ook geen wondermiddel; de rug is en blijft gevoelig punt. Het is ook duur hoor en zijn het jaarlijks terugkerende kosten + die van de chiropractor. Ik sta er nu bijna weer voor en ik moet zeggen dat ik er iedere keer goed over na moet denken ...


Mijn dierenarts wil het misschien gaan doen ivm een hele grote actieve schiefel die al 4.5 maand aan het rommelen is. Hij zei dat mocht hij denken dat het helpt het voor 1x zou zijn. Snap wel dat het iedere keer een moeilijke keus is...

Caroline29
Berichten: 61
Geregistreerd: 05-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:44

In mijn geval gaat het om een cyste in een wervel die na ongeveer 1 jaar weer actief wordt (ontstekingen en pijn). De cyste zit natuurlijk precies onder het zadel (aan de achterkant). Het middel heeft zeker gewerkt bij mijn paard, cyste was inactief, en ik kon weer rijden. Maar de dierenarts geeft geen garantie dat het volgende keer weer werkt. Wel fijn dat het bij jou maar 1 keer hoeft. Ik vond het zelf wel de moeite waard, maar dat moet een ieder voor zich bepalen.

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:51

Jannas schreef:
In mijn geval gaat het om een cyste in een wervel die na ongeveer 1 jaar weer actief wordt (ontstekingen en pijn). De cyste zit natuurlijk precies onder het zadel (aan de achterkant). Het middel heeft zeker gewerkt bij mijn paard, cyste was inactief, en ik kon weer rijden. Maar de dierenarts geeft geen garantie dat het volgende keer weer werkt. Wel fijn dat het bij jou maar 1 keer hoeft. Ik vond het zelf wel de moeite waard, maar dat moet een ieder voor zich bepalen.


Heel erg bedankt voor je ervaring ik zal het meenemen als ik de dierenarts weer spreek! Wat ongelovelijk naar bij jou naar bij jou paard... Heel veel sterkte met welke keuze je ook maakt.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 23:33

Dankjewel voor jullie interesse!

Korte update:
Paard heeft tot een week of 4 geleden geen terugval getoond en eigenlijk alleen maar vooruitgang. Toen kwam er een nieuw paard waarbij de kudde onrustig was en ik van meerderen te horen kreeg dat veel paarden erg gek hebben gedaan. Toen liep hij helaas 2-3 dagen onregelmatig. Ben er behoorlijk ziek van geweest en zit er nog steeds mee, houdt het in dat bij belasting hij pijn gaat krijgen? Wel een vraag die ik aan de DA moet stellen.

Zondag een uur met hem gewandeld (nog steeds alleen stappen volgens de opbouwschema van de DA) en hij heeft geen pas kreupel gelopen, gaf regelmatig aan dat hij wou draven zelfs. Begint zich te vervelen. Vandaag ook geen onregelmatigheid aan hem gemerkt na onze lange wandeling van zondag.

15 maart hoop ik bij de DA terecht te kunnen voor röntgenfoto's dan zal ik een update plaatsen.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 17:40

Woensdag 15 maart afspraak voor röntgenfoto's

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 05:12

Veel succes!!

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 19:41

Weer vooruitgang. Klinisch beeld was verbeterd en na een tijdje bewegen zag je niks meer.
Rontgenfoto's bevestigden het klinische beeld. Spatontwikkeling is gestopt en de botten zijn mooi samen aan het groeien.

Ik mag nu weer onder het zadel gaan opbouwen en voorlopig zijn we klaar met behandelen.
Hij zal uiteraard altijd wat blijven tonen en ik heb geen garantie dat ik er 5/10 jaar mee kan blijven rijden. Maar ik ben heel erg blij met de vooruitgang. 1e dierenarts wou hem zowat ter plekke afmaken.
Blij met het besluit om te gaan behandelen en ontzettend blij met het resultaat.

:D

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Ervaringen met zoledroninezuur inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:11

*\o/* Super nieuws, kan me voorstellen dat je heel blij bent, lekker rustig opbouwen en genieten.