Knoflook als supplement slecht? Bloedarmoede?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:46

Citaat:
ik gebruik etherische olie van knoflook


dat heb ik vorig jaar ook gedaan, maar mijn stagenoten waren er niet blij mee..... het flesje zat in een afgesloten weckfles gevuld met vette watten, maar de hele stal meurde ernaar.... Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:49

Als je paard in goede conditie is en verder in gezonde omstandigheden verkeert, dan is juist dagelijks voeren van knoflook niet wenselijk. Gebruik het alleen wanneer het nodig is, het is beter om het in periodes te geven, zodat het lichaam er na zo'n periode weer door geprikkeld wordt.

Werkingen van knoflook zijn: bloedzuiverend, ontsmettend, haargroei en hoefgroei bevordering, botversterkend en het bevordert de conditie etc.

Of het voor bloedarmoede zorgt weet ik niet, maar teveel van iets is natuurlijk altijd slecht.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:52

smurf schreef:
Citaat:
ik gebruik etherische olie van knoflook


dat heb ik vorig jaar ook gedaan, maar mijn stagenoten waren er niet blij mee..... het flesje zat in een afgesloten weckfles gevuld met vette watten, maar de hele stal meurde ernaar.... Haha!


Hihi ja dat heeft een behoorlijk sterke geur Haha!
Daarom kan je hem ook beter buiten bewaren Tong uitsteken
Je kan ook het flesje in aluminium folie wikkelen, en dan een andere sterke olie zoals citroen of lemongrass aan de binnenkant van de folie smeren, dan in een weckfles doen en dan ook nog eens die andere olie aan de buitenkant smeren Haha!