Hoe slecht is modder voor de benen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:54

Continu in de blub staan lijkt me niet fijn voor het paard. En hij wil toch ook droog kunnen liggen als hij slaapt?

Als je paard buiten loopt of als je hem in de blub rijdt, dan zou ik daarna de benen of afspoelen (zonder borstel erbij) of zo laten opdrogen en daarna de prut eraf borstelen. Maar de benen afborstelen met de natte prut er nog op is niet zo fijn en kan de oorzaak zijn voor kleine wondjes en irritaties.

En Sonjabelgium, is er geen mogelijkheid om het paard in een containerbox te zetten? Ongeacht toestemming van de gemeente, ik zou er persoonlijk een portable box neer laten zetten....

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:51

precies... Continu in de blub is helemaal niks

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:50

Cassidy schreef:
En Sonjabelgium, is er geen mogelijkheid om het paard in een containerbox te zetten? Ongeacht toestemming van de gemeente, ik zou er persoonlijk een portable box neer laten zetten....


Jammer genoeg niet, néé. Hier moet je ook een vergunning hebben voor die dingen. Het enige wat wel zou kunnen is een trailer of een veevrachtwagen plaatsen wat we niet hebben . Denk dat het voor hem het beste is gezien de omstandigheden om hem een fijne thuis te gunnen. Ik ben er verdomme zo kwaad om Boos!. Ik begrijp best dat er regels moeten zijn, alleen is het belachelijk dat het land vol staat met illegale toestanden die gedoogd worden en iemand die het netjes aan gaat vragen krijgt een NJET en kan je er op rekenen dat je controle gaat krijgen of je het alsnog niet zal doen Boos!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:09

Tja...op dat moment ging mijn paard toch voor hoor, en in de winter helemaal. Ik heb in Belgie van die witte plastikken paardenstallen gezien langs de weg (zou even aan mijn moeder moeten vragen waar die stonden) , dan kan je paard in ieder geval schuilen. Paar tegels op de grond en flink stro erover, en hij staat droog.

Oh, en Sonjabelgium, mijn ouders weten er alles van: als je officieel vraagt krijg je nee. Ik zou niet vragen maar gewoon doen. Een portable container is snel geplaatst en ook snel weer weggehaald. Het is niet zo als met het illegaal bouwen van huizen dat je compleet aan de grond zit als je je illegaal gebouwde huis weer af mag breken...

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:06

Cassidy schreef:
Continu in de blub staan lijkt me niet fijn voor het paard. En hij wil toch ook droog kunnen liggen als hij slaapt?


haha, als de mijne gaat liggen doet ze dat juist in een plas. Maar ze slaapt niet in de wei ofzo, dus ze staat wel een keer droog, de hele nacht nl.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:55

Morrie heeft gisteren ook een modderbad genomen Boos! ging liggen rollen in de grootste plas blubber, als ie er doorheen moet lopen, gaat ie lopen mutsen, dat is dus nu ook afgelopen

Ik hoop dat ie vannacht binnen goed is opgedroogd en dat de blubber eraf is gevallen, anders moet ik hem afbikken...... Scheve mond

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:25

We hebben beslist hem een goede thuis te zoeken. Hij verdiend niet elke jaar weer met de blub geconfronteerd te worden ... Nu staat ie weer in het dorp (zijn vanavond ermee naar ginder gewandeld) en heeft ie een grotere weide om aan de gort te lopen Knipoog. Vraag me af hoelang het zal duren eer ik weer gezeik zal hebben van zieleknijpertjes omdat ie daar niet kan schuilen Lips are sealed

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 03:27

koopwaar mag je tentoonstellen, als je nu eens een container bij huis zette met een bordje te koop eraan? is dat geen optie voor je fjord?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 11:37

Geen idee of dit mag eigenlijk. Fjordje zou wel voor de deur staan dan de hele tijd Haha!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:10

Cassidy schreef:
Ik heb in Belgie van die witte plastikken paardenstallen gezien langs de weg (zou even aan mijn moeder moeten vragen waar die stonden) , dan kan je paard in ieder geval schuilen. Paar tegels op de grond en flink stro erover, en hij staat droog.

Die dingen zijn een uitkomst! De ezel bij ons op stal heeft er ook 1 in de wei en hij staat daar geregeld in als het regent of hard waait. De buurman gebruikt die dingen voor zijn kalveren ... je hebt ze in allerlei maten, dus misschien ook wel in maat "Fjord".

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 16:49

Continu in de blup kan mok en rotstraal veroorzaken.
Maar dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn, mijn pony staat overdag in de blup en snachts op stal.
Dit lijkt me geen probleem, tenminste mijn pony heeft er absoluut geen last van, gewoon in de goed in de gaten houden of hij er niks van krijgt, zonde van al die uurtjes binnenstaan als hij ook buiten kan spelen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:37

Wat ik me wel eens afvraag als ik paarden in de blub zie lopen is of het niet slecht is voor de pezen/banden/spieren. Ze worden toch aardig vastgezogen als de blub echt diep is en dat lijkt me bij een snelle beweging niet echt lekker. Wie heeft hier ervaring mee?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:25

Die pastiek container/boxen zijn ENORM duur Bloos! Die heb ik ooit naar gevraagd en vallen echt zeer duur uit en zijn niet geschikt als je pony geen rustig type is.