Primeval, Joint Supplement of ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Primeval, Joint Supplement of ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 18:31

Omdat Fitz niet helemaal lekker soepel aanvoelt de laatste weken, dacht ik er over om hem een supplement te gaan geven.
Primeval werd geadviseerd door de fysio, maar na wat topics erover gelezen te hebben vond ik toch niet iedereen zo positief. Bovendien is het best aan de prijs.

Wat zou ik het beste kunnen voeren om hem wat soepeler te krijgen?
Waar kan ik bv. die Joint Supplement kopen of bestellen (Emmeloord is me wat te ver weg)?

Zijn die supplementen dopingvrij en met de huidige wetgeving: hebben ze nog invloed op menselijke consumptie (zoals dat zo mooi heet tegenwoordig) ?

Kortom, ervaringen en antwoorden gevraagd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:44

Ik heb gehoord dat MarijeR met een supplement bezig was die soortgelijke resultaten boekt als JS of Primeval, alleen was dat een stuk goedkoper.
Ik zou haar eens pb-en.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:21

Ik gebruik voor Laiser Muscle Base van Cavalor.

Jeannette Haazen had dat aangeraden aan een leerling van haar. Die leerling van haar is een hele goede bekende van mij. Zij gebruikte het bij haar paard en daar was het verschil zo goed te zien, dat ze het mij ook aanraadde voor Laiser.

En ik moet zeggen. Het werkt super. Laiser beweegt veel makkelijker. Hij is veel soepeler in zijn lijf geworden.
Afgelopen zomer heeft hij het een paar weekjes niet gehad en ik merkte meteen verschil. Alles ging veel moeizamer en wat bleek hij had het niet gehad ivm het voeren. Dat was in de wei moeilijker dan op stal en daardoor kreeg hij zijn supplement niet. Toen we dat merkten zij we meteen weer begonnen en nu is hij weer helemaal de oude.

Als je meer wilt weten erover, kijk dan eens even op deze site:
muscle base
Laatst bijgewerkt door Mickey op 07-01-04 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:27

Ik geef Odin tot nu toe ook nog Primeval, maar het is inderdaad stevig aan de prijs.
Ik ga binnenkort overstappen op Cortaflex, er zijn verschillende bokkers die dit met zeer gunstig resultaat aan hun paard geven, misschien kunnen zij er wat meer over vertellen? Ik heb via een zoekopdracht wat meer info erover kunnen vinden. Misschien is dat ook wat voor Fitz?

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:29

Ik geef sinds maart 2003 cortaflex aan een nu 18-jarige merrie met lichte artrose. De eerste 3 maanden merkte ik er niets van, maar daarna begon ze echt een stuk soepeler te lopen, ze is nooit meer stijf aan het begin van een training, en ze maakt echt ruimere passen. Ik blijf hier absoluut mee doorgaan, het verschil is echt opmerkelijk.

Extremely rare and Beyond Compare

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:32

Ik geef pure glucosamine en chondroitine van de apotheek, omdat er vaak bij de bekende middelen niet opstaat hoeveel er precies in zit. Op deze manier kan ik het zelf doseren!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:38

Fitz ik denk dat jhe eerst moet weten waar de stijfheid vandaan komt; heeft hij iets nodig voor stijve gewrichten of voor stijve spieren?
Ik geef Fab al een jaar of twee E-plus van Pavo bij, maar dat is meer voor de spieren.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:59

ik geef Equiflexion Plus van de paardendrogist. het ziet er precies zo uit als dat spul dat ze in Emmeloord geven en is ook erg duur (55 euro per 300 gram), maar het helpt geweldig!

Pure glucosamine is in Nederland vast niet vrij te koop bij de apotheek, ik zal eens informeren, een kennis van me is apotheker

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 08:25

Glucosamine, chondroitine, m.s.m, vitamineC.

Dit werkt voor en spieren en gewrichten, je kunt het zelf samenstellen door het los te geven (kan je halen bij een reformwinkel of bij een kruitvat) zorg dan wel dat je de Vitamine C esther hebt.
Maar je kan deze ingredienten ook al samengesteld kopen hoor, er zijn legio producten.

Ik heb ook wel eens de Mobility Mix dan Dodson en Horrell gegeven, dan heb je kant en klaar.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:19

Mijn paard krijgt sinds ruim 2,5 jaar cortaflex. Hiervoor heb ik oa primeval, artrosegranulaat, navilam o, equiflexion geprobeerd en dit gaf geen goed resultaat Boos! . Ik was de wanhoop nabij (en vele guldens lichter) en toen hoorde ik van de cortaflex Schijnheilig Verward . Ik had zoiets dit is het enige wat ik nog kan proberen en hoop dat dit wel werkt. Hij had echt veel last, want liep op 3 benen als hij de stal uit kwam. Na 9 tot 10 weken cortaflex was hij goed en is dat gebleven OK dan! . Het duurde dus wel een tijdje voordat hij er optimaal mee liep. Volgens 2 dierenartsen trouwens een wonder want volgens hen zou niets meer helpen en was de slager de enige optie. Je had hun gezicht eens moeten zien toen ze hoorden dat ik bijv. afgelopen zomer vet winst in het L2 haalde op de keiharde grasbodem. Was niets aan hem te zien, terwijl je toch een hoop paarden gevoelig zag lopen. Pling *LOL*
Dit najaar ben ik ivm een andere blessure bij Van Schie in Wassenaar geweest. Toen is er van zijn been een foto genomen en hij vroeg direct wat hij hem gaf. Hij liep immers best goed op de buigproef maar als hij de foto zag (cijfer 3-4) was dit toch echt onmogelijk Schijnheilig . Ik vertelde hem van de cortaflex en hij adviseerde me om vooral nooit te stoppen bij dit paard, omdat het echt ongelooflijk goed werkte. Dat vond ik leuk om te horen... *LOL*
Dit is het verhaal van mijn paard en zo ken ik er nog 4 (hoefkatrolonsteking, erge artrose, totaal afgekeurd en spat)
Met een paar bokkers hebben we wat uitgevogeld en een grote voorraad aangekocht, waardoor de maandkosten binnen de perken blijven (scheelt best veel). Voor info. kan je PB-en.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:05

Fitzroy: bij van der Pigge in Haarlem hebben ze goede spullen. Zo ook glucosaminecomplex. Ze kunnen je daar ook van goed advies voorzien etc. Misschien de moeite waard om eens een kijkje te nemen. Ze hebben ook eenwebsite: www.vanderpigge.nl klik dan op de link 'dierendrogist'. Ik ben er een aantal keer geweest, en ben er zeer over te spreken.

...

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:09

Ik heb mijn paard sinds kort op primeval staan. Mijn paard heeft spat en liep echt heel slecht. iedereen had hem opgegeven. Maar hij loopt weer. Ik ben er erg tevreden over.

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:19

esther82 schreef:
Fitzroy: bij van der Pigge in Haarlem hebben ze goede spullen. Zo ook glucosaminecomplex. Ze kunnen je daar ook van goed advies voorzien etc. Misschien de moeite waard om eens een kijkje te nemen. Ze hebben ook eenwebsite: www.vanderpigge.nl klik dan op de link 'dierendrogist'. Ik ben er een aantal keer geweest, en ben er zeer over te spreken.



Ja idd, daar liet ik ook heel veel maken, hij maak namelijk ook supplementen aangepast voor jouw paard, tenminste dat deed hij altijd.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:28

Klopt Cloris dat doet hij nog steeds. Perfecte service, waar vind je die nog? Lachen

...

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:21

Bon heeft een tijdje aan de primeval gezeten. Toen ze er een maandje aan zat zag ik wel iets verbetering (maar of dat nou door de primeval kwam)
Nu ze het niet meer krijgt blijft ze hetzelfde.
Ik geloof best dat primeval kan helpen, maar op Bon heeft het niet zo heel veel uitwerking.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:29

Wij voeren Primeval. Prijs valt wel mee, je hoeft nl uiteindelijk niet zo heel erg veel te voeren en je doet er best lang mee (onderhoudsdosis dan, onze paarden mankeren in principe niks aan de gewrichten, het is ter voorkoming van). Daarnaast krijgen ze ook een onderhoudsdosis Equiflexion en ze doen het prima. Polleke hebben we nu al 4 jaar (al die jaren op supplementen) en laatst is een foto gemaakt waarop 0,0 slijtage te zien was tov de aankoopkeuring. En hij is behoorlijk getraind (klasse 3 endurance gelopen inmiddels), heeft dus flink wat kilometers in de benen. Hopen maar dat het zo blijft Knipoog

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:57

Magic staat nu ook vanaf juli op Primeval. Wij zijn er erg tevreden over. Idd met name in het begin als je nog wat meer moet geven is het wat duurder. Maar zoals Laui! al zei, is de onderhoudsdosis een stuk minder.

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:44

Bij Shadow was spat geconstateerd,en is heeft hiervoor Joint saver gekregen van de D.A.
Hij loopt weer helemaal goed.
Het is ook duur.113 euro voor een pot maar je doet er wel twee maanden mee.

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:19

Ik heb nog ongeveer 750 gram primeval liggen wat houdbaar is tot 2005.
Wil je dit proberen kan je het zo van me krijgen. moet je alleen wel ff zelf ophalen maar vanuit de bollenstreek is dat niet zo ver.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:45

De werking van dit soort supplementen is altijd nogal dubieus IMO. aan de andere kant: baat het niet dan schaadt het niet (of dat hoop je dan tenminste)

Weet je zeker dat het geen spierprobleem is? Heb je wel eens bloed laten trekken om de verzuring te meten?

Met gewrichtspoeiers (de zgn piaffepoeiers Haha!) heb ik tot nu toe nog de beste ervaring met een heel lage dosering acetylsalicylzuur (= doodgewone aspirine) dat werkt uiteraard heel licht pijnstillend, en is daarnaast een bloedverdunner, dus heeft nog enige vorm van invloed op de doorbloeding rond je gewrichten.

Ik vind het altijd een beetje onzin en zonde van je geld om maar in het wilde weg met supplementen te gaan gooien. In het geval van Fitz zou ik zelf het eerst zoeken in een beetje extra vitamine E en evt B. En even een bloedonderzoekje laten doen.

Daarnaast eens kritisch naar je training en andere omstandigheden kijken. Je zegt dat dit iets van de laatste weken is: wat is er dan veranderd de laatste weken waardoor hij nu het supplement nodig zou hebben?

succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jeska2, M_Vainqueur, Pova, Solmyrkvi en 32 bezoekers