Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Gezien de positieve uitkomst lijkt het de moeite waard om in de toekomst een uitgebreidere, mogelijk internationale, studie op te zetten.
Rofah schreef:De kans dat ik nu iets vreselijk doms ga zeggen is groot, ik heb weinig kennis over de hoef en HB en heb geen wetenschappelijke studie er op zitten.
Waarom wordt er gekeken naar hoe het (eventuele) gevolg op te lossen, de kanteling, en niet naar een oplossing voor de oorzaak, de verbinding?
Rofah schreef:De kans dat ik nu iets vreselijk doms ga zeggen is groot, ik heb weinig kennis over de hoef en HB en heb geen wetenschappelijke studie er op zitten.
Waarom wordt er gekeken naar hoe het (eventuele) gevolg op te lossen, de kanteling, en niet naar een oplossing voor de oorzaak, de verbinding?
Zoals ik al aangaf ik ben een complete leek maar dat lijkt mij een effectievere manier om HB te genezen?
Rofah schreef:De aanleiding hoeft niet persé bekend te zijn om de oorzaak van de kanteling aan te pakken.
Iig zou ik er voor kiezen om de verbinding te bestuderen ipv een pees die daar (wellicht in eerste instantie?) niets mee te doen heeft.
Er is inmiddels duidelijk dat er drie redenen tot aanleiding zorgen; stofwisseling, ziekte (waarbij gifstoffen in het bloed zitten) en overbelasting.
Als daar concrete dingen uit onderzoek maar voren komen zal het onderzoek naar de oplossing een stuk dichterbij zijn maar neemt niet weg dat het ook dan uitkomt op de verbinding die weer gezond moet worden.
geerke schreef:Rofah schreef:De kans dat ik nu iets vreselijk doms ga zeggen is groot, ik heb weinig kennis over de hoef en HB en heb geen wetenschappelijke studie er op zitten.
Zoals ik al aangaf ik ben een complete leek maar dat lijkt mij een effectievere manier om HB te genezen?
heel vaak is de oorzaak van hoefbevangenheid niet eens bekend.Het niet altijd die jaren te dikke shetlander die bevangen raakt...meestal ligt het iets ingewikkelder
geerke schreef:Rofah schreef:De aanleiding hoeft niet persé bekend te zijn om de oorzaak van de kanteling aan te pakken.
Iig zou ik er voor kiezen om de verbinding te bestuderen ipv een pees die daar (wellicht in eerste instantie?) niets mee te doen heeft.
Er is inmiddels duidelijk dat er drie redenen tot aanleiding zorgen; stofwisseling, ziekte (waarbij gifstoffen in het bloed zitten) en overbelasting.
Als daar concrete dingen uit onderzoek maar voren komen zal het onderzoek naar de oplossing een stuk dichterbij zijn maar neemt niet weg dat het ook dan uitkomt op de verbinding die weer gezond moet worden.
je weet wat er gebeurt met de diepe buigpees bij een hoefbeen kanteling?Die zit namelijk aan de derde phalange vast.
mysa schreef:Even niet specifiek over botox maar ik hoor van mijn da dat ze afgelopen winter een onevenredig groot aantal patiënten had die helemaal niet op gras hadden gestaan.