[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:03

pmarena schreef:
Ik heb het idee dat ik van de week de stekker er misschien uit ga bij Mareentje.... ze eet de laatste dagen slecht. Het staat haar niet aan dat ze die pil steeds tegenkomt. Ze wordt mager. Ze is minstens 30 inmiddels.

Ik geloof dat ik liever niet teveel aftakeling af ga wachten....

Maar ik zit dan wel met een mini die overblijft.... waar ga ik die dan weer laten....



Ow bah lastig dilemma! Maar idd al op leeftijd en niet willen eten is lastig. Sterkte!

Sanet

Berichten: 7959
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:54

Oh wat verdrietig. Ergens is het einde natuurlijk, maar toch is het verdrietig als dat ineens heel dichtbij komt. Wat ingewikkeld ook met de mini, ik begrijp daaruit dat je niet weer een nieuw paard wilt?

Karin_deB

Berichten: 8254
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:55

pmarena schreef:
Ik heb het idee dat ik van de week de stekker er misschien uit ga bij Mareentje.... ze eet de laatste dagen slecht. Het staat haar niet aan dat ze die pil steeds tegenkomt. Ze wordt mager. Ze is minstens 30 inmiddels.

Ik geloof dat ik liever niet teveel aftakeling af ga wachten....

Maar ik zit dan wel met een mini die overblijft.... waar ga ik die dan weer laten....


Wat verdrietig!
Wie weet komt ze nog uit deze dip, maar anders ken jij je paard het beste :(:)
Sterkte iig met de beslissing!

Wat betreft je mini: tijdelijke leenpony? Of tijdelijk bij iemand anders stallen?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:58

Ach nee, wat een zware beslissing...zou je het niet eventjes nog aankijken?
Mijn oudste (inmiddels al 35) heeft ook regelmatig een dip om er dan weer jaren jonger uit te komen...heb ook al een paar keer op het punt gestaan en ben dan toch weer zo blij als hij weer opkrabbelt <3

Zou je er geen pony meer bij willen?
Voor je zoon misschien?

En anders is zo'n kleintje zo herplaatst, joh :(:)

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:33

Hoe geef je de pil, Pmarena? Hij schijnt inderdaad echt vies te zijn.
Ik stopte ze jarenlang in een lege gelatine capsule. Wij geven kwart pilletjes, dus koop ik kleine capsules en daar stop ik ze dan in. Zo tussen de brokjes en de Glucose Support in, merken ze niks van.

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 00:42

Rena is nooit een vreetzakje geweest, altijd kieskeurig. Ik heb de pil op allerlei manieren gegeven en ook al een hele poos in een capsule. Maarja ze bijt hem zeker toch net kapot, dat ze het toch proeft... Ze vertrouwt eten daardoor niet zo meer.

Maar ze heeft haar eten van gisteren niet op en vandaag ook niet. Ze wil geen slobber. Geen brokjes. Geen geweekte brokjes. Geen bietenpulp. Geen Senior Lucerne. Geen grasbrok, geen maïssnippers. Geen muesli. Geen hooi. Helemaal niks. Zelfs geen appel.....

Ik weet ook niet zeker hoeveel ze de laatste dagen eigenlijk heeft gegeten want die mini kan natuurlijk ook wel zich in bochten wringen om toch het 1 en ander te pakken te krijgen. Ik heb haar wel wat zien grazen vandaag maar hoe veel dat voorstelt weet ik ook niet.

Ze heeft de laatste week wel echt een jas uitgedaan...en stond net rustig, maar wel met opgetrokken flanken. Ik had nog een kilootje winterpeen dat ik in stukjes heb gesneden, die at ze wonderlijk genoeg wel op. Maar wilde niks anders helaas...... ik hoor wel darmgeluiden gelukkig.

Morgenochtend vroeg laat ik haar direct op een goed groene wei in de hoop dat ze nog wat gaat grazen. Zo niet dan bel ik de DA om te vragen of ze langs willen komen en er een eind aan te maken want ik wil niet dat het in een berg stress en spoed eindigt.......

Dieren die niet willen eten en dan toch doormodderen daar heb ik slechte ervaringen mee, dat wil ik eigenlijk niet meer. En bij een pony van 30-33 jaar is het eigenlijk een vrij makkelijke keuze dat dit dan nog een waardig eind kan zijn en we niet gaan doortobben, dat verdient ze niet :(:)

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 07:45

Och och arm diertje idd. Ik snap je hoor :(:)

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:44

Ze wilde vanochtend gelukkig wel een beetje grazen. En een peen. Verder niets. Het lijkt er op dat ze niet gemest heeft vannacht en dat dat ook niet lukt. Ze is iets onrustig en staat met opgetrokken flanken. Heeft een oedeempje onder haar buik. Dat heeft ze wel vaker, ook toen ze jong was.

Ik heb heel sterk het gevoel dat het alleen maar zal verslechteren.
Strakjes komt de DA haar inslapen....

Karin_deB

Berichten: 8254
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:48

Heel veel sterkte :(:)

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:57

Sterkte Pmarena! Klinkt als de juiste keuze, maar dat maakt het nog niet makkelijk.

Skessa_
Berichten: 10636
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:23

Klinkt alsof ze wat buikpijn heeft, misschien een verstopping.

Heel veel sterkte gewenst! Y;(

_yvonne

Berichten: 2904
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:32

Veel sterkte pmarena, moedig besluit :(:)

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:42

Heel veel sterkte

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:10

Veel sterkte pmarena. Afscheid komt altijd te vroeg maar je bespaart haar wel een lijdensweg op deze gezegende leeftijd.

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:18

Nou, ze ligt onder een zeiltje aan de weg. DA was het er helemaal mee eens.... vond ook dat haar ogen diep lagen.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:21

Grote knuffel van mij

Sanet

Berichten: 7959
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:25

Heel veel sterkte ook vanaf hier

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:30

Ach meid, wat triest...ondanks dat het ongetwijfeld de juiste beslissing voor haar is, zal je wel heel verdrietig zijn...jullie waren al zo lang samen!

Hoe is de mini eronder?

:knuffel:

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:34

Sterkte. Ik heb altijd veel bewondering voor deze beslissing Hoop voor mezelf dat ik die ook weloverwogen kan maken.......ooit

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:47

Bedankt! De mini is niet zo'n ster in alleen zijn. Maar doet het boven verwachting goed eigenlijk. Ik ben naarstig allerlei lijntjes aan het uitgooien..... wil het beestje graag z.s.m. aan een nieuw maatje gekoppeld hebben en hoop heel erg hard dat er ergens iemand is die haar met alle liefde op zou willen nemen op een heel fijn plekje waar ook een of meerdere andere kleintjes zijn en ze wat liefde en aandacht krijgt. Ik sta voor allerlei opties open. Wil vooral dat er niet mee gesleept gaat worden.... ik vind zeg maar uitlenen en terugnemen als ze om welke reden dan ook ooit weer weg moet, ook wel een optie..... of wat dan ook, als ze maar op een heel liefdevol, fijn plekje terechtkomt. Het is een heel sociaal diertje.

Mocht iemand iets weten dan hou ik me aanbevolen :+:

Het is echt een lieverd.... nog een eerste premie NMPRS ook.....


Afbeelding

BelgenGek

Berichten: 2247
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:48

Wat verdrietig,heel veel sterkte

Getup

Berichten: 8282
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 17:56

Hé, sterkte Pmarena

LouLi
Berichten: 350
Geregistreerd: 23-03-04

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:49

Veel sterkte Pmarena, altijd een moeilijke beslissing :knuffel:

LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:58

Veel sterkte, dapper besluit.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:58

Hoe is het inmiddels met jullie?
Beetje van de schrik bekomen?

Mini ziet er wel als een gezellig propje uit, die premies zeggen mij persoonlijk nooit zoveel eerlijk gezegd...
Als je niks voor haar kunt vinden mag ze wel hier komen logeren, ik heb een shetlandgroepje van twee merries en twee ruintjes, wel al beetje een oudere jongerengroep van tussen de 20 en 29, weet niet hoe oud zij is?

Al denk ik wel dat het niet moeilijk zal zijn om er maatje bij te vinden, er zijn er zoveel die een fijn plekje zoeken... -O-