Verharen en schuren, wat doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Verharen en schuren, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 10:59

Mn paard staat al sinds september met een 300 grams deken op, nu is ie sinds 2 weken ongeveer (toen t juist kouder werd) begonnen met verharen.. En ook met zn staart schuren, niet elke dag, maar ik denk dat ie gaat schuren doordat ie jeuk heeft van de losse haren onder zn deken.
T viel afgelopen tijd nog mee met schuren en ik smeerde er af en toe Hydrocortiderm op, gister had ie ineens 2 kale plekken bovenop zn staart met korstjes..
Ik weet nu dus niet wat ik moet doen, hij wordt 2 x per dag gepoetst en ik smeer dan als ie geschuurd heeft hydrocortiderm erop. Maar heb niet echt t idee dat dat helpt. Ik snap ook niet waarom ie ineens aan t verharen is, maar goed dat zijn wel meer paarden hoorde ik.
Zou t helpen als ik een 120 grams deken opdoe? Ik vind dat zo weinig, dan krijgt ie straks weer zo'n teddyvacht, zn vacht is nu juist minder dik dan vorig jaar en daar was ik zo blij mee.
Weet iemand een middeltje wat echt helpt tegen schuren? Heeft iemand ervaring met Sweet Itch? Of zou ie blijven schuren zolang hij blijft verharen?

(hij is trouwens gewoon goed ontwormt, heeft vorige week nog een wormenkuur gehad en hij heeft ook niet ineens ander eten waardoor hij is gaan schuren ofzo, in de zomer schuurt ie ook af en toe wel als er veel vliegjes zitten, maar niet zo erg dat ie zn staart kaal schuurt)


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:14

Als je het schuren echt vervelend vind, en je paard er ook niet beter op word kun je hem scheren en dan als nog een dikke deken op doen.

Ik denk dat een middeltje bij verharen niet kan helpen. De oorzaak ligt hij bij de haren en niet bij een droge of juist vette huid of noem maar op.

Wat je ook nog kunt doen is hem borstelen met zo'n blok (hebben die een naam?)
Dat lijkt op piepschuim (zwart) alleen is het hard.
Als je daarmee gaat poetsen neemt het blok ontzettend veel oude haren uit.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:07

ik zou een kuur sedochol doen Knipoog
ik doe da normaal in de lente en de herfst.

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 20:22

Nooit van gehoord, wat is dat?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Equinight, Facebook, Nescio18, sSanne, tengeltje11, XxxAnouk98 en 26 bezoekers