Vaag geval, niemand weet het!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11146
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:54

Klukkluk, ik ken jou en Lucas ook van je vorige stal, en ik had eigenlijk niet het idee dat er lichamelijk iets mis was met je paard, maar wel dat de verhouding tussen jullie behoorlijk scheef zat.

Het is een paard met een sterk karakter, en jij kwam (volkomen onbewust waarschijnlijk) altijd een beetje twijfelend over, zelfs als je boos op hem was klonk het niet helemaal overtuigend, en ik denk dat hij daar heel handig misbruik van heeft gemaakt. Een paard heeft dat altijd feilloos door.

Je kan twee dingen doen: of samen met je paard op cursus gaan, of hem inderdaad verkopen en een paard met een iets makkelijker karakter kopen, want zo is er voor jullie allebei weinig aan!

klukkluk

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 01:16

Het klopt wel aardig wat je zegt. In het begin ging het ook goed tussen ons, alleen ben ik door zijn gedrag onzekerder geworden wat weer een sneeuwbaleffect heeft. En dan zit je opeens in een vicieuse cirkel.
De knoop doorhakken is het moeilijkste.
Lichamelijk mankeerde hij ook het een en ander, en dan wordt het heel moeilijk om te zien wanneer hij fysiek last heeft of dat zijn karakter parten speelt.

prompter

Berichten: 11146
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 01:17

Ik wens je heel veel sterkte bij het nemen van een beslissing, het lijkt me heel erg moeilijk!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:36

nou idd, die keuze lijkt mij ook moeilijk, maar nu zit je in een vizueuze (ofzoiets) cirkel .
wat promptertje ook al voorstelde, om samen op cursus te gaan, bij een GOEDE instructeur, die en jouw probleem en het paard zijn probleem kan oplossen
dus een instructeur die jou vertrouwen geeft en je op de juiste manier leert om te gaan met dat betreffende paard
daarom gaf ik fried van stiphout ook al aan, er zijn vast bij jou id buurt wel meerdere van zulke instructeurs
ik bedoel dus instructeurs die niet zozeer hoog rijden qua klasse, nee, die juist met probleempaarden om kunnen gaan, zowel als ze erop zitten als wanneer ze in het midden van de bak staan Knipoog
sterkte !

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:39

Ik heb zelf een paardje met ene lichte vorm van ataxie, en die wil juist alleen maar lopen! Dus denk niet dat dat de oorzaak is. Volgensmij zit het ook gewoon tussen de oren! Is hij eens op de rem gegaan, dat heeft gewerkt, en hij is het gaan uitbreiden! Gewoon een donders slimme en luie knol in mijn ogen...

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:51

Hoi, klinkt als scheve verhouding tussen jou en je paard omdat hij in de wei wel normaal doet tegen andere paarden. Al eerder heeft iemand geopperd dat je eens moet kijken naar de dominantieverhouding en misschien eens met Emiel Voest moet gaan praten. Daar wil ik Parelli nog aan toevoegen, kijk eens op www.parelli.nl en bel eens met Eddy Modde, hij heeft een telefonisch spreekuur op woensdagavond. Of stuur hem een mailtje met je probleem. Als jij weet hoe je moet communiceren met je paard en hem 'kunt lezen' dan zal je zien dat er eea veranderd in zijn gedrag.
succes!

klukkluk

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 16:58

Ben ik weer!

ja hij is slim en lui maar zijn medische conditie speelt ook parten hoor!

Ik weet hoe te communiceren met mijn paard, ik weet hoe hij in elkaar steekt in die 7 jaar, dat is niet het grootste probleem.
Hij doet zo niet alleen tegen mij maar tegen andere ook, hij vertoond heel veel hengstengedrag. Hij wil zijn macht behouden, ook in de wei. Als hij bij een merrie staat hoef je er geen andere ruin bij te zetten want dat pikt hij niet het is dan zijn merrie. Maar hij kan heel goed opschieten met merries en op zich ook met ruinen.

Ik ga binnenkort naar iemand toe die me kan helpen met trainen (en hem ook meteen medisch in de gaten houdt).

Bedankt iedereen voor jullie reacties en hulp, ik vind het heel fijn dat er zoveel reacties zijn gekomen, heeft me wel een beetje op weg geholpen.

En Kowloon, ik geef Luc. nog een kans hoor! Bij mij of bij iemand anders.

Thanks!

murie21
Berichten: 436
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:13

hoi ik vind het een beetje raar verhaal. Ik heb zelf ook een paard wat attactisch is. Als je wat wilt weten daarover hoor ik het wel.