Betekent dit iets?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Betekent dit iets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 21:34

Een paard die ik ken kruist vaak haar ene achterbeen over haar andere net of ze het wil ontlasten of denk ik dit maar. ze loopt gewoon normaal ook als je ermee rijdt enzo. ik heb een paard dit nog nooit echt zien doen. weet iemand wat dit zou kunnen betekenen?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:38

kan vanalles zijn, lichte vorm van ataxi misschien?
maar kan ook zijn dat ie zo gewoon lekker staat, wschijnlijk een paard met een slappe achterhand/ slappe knieen misschien?
ook staan ze ooit zo om de rug te ontlasten, maar dan zetten zemeesten het voorbeen schuin tegenover dat achterbeen, oon en stukje naar voren

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:02

ik snap niet helemaal wat je bedoelt, bedoel je nou dat het paard op rust staat met een been en dat hij daarbij niet alleen zn voetje onbelsat heeft, maar zeg maar zn rechterbeen, voor zn linkerbeen langs heeft en dan met het linkerbeen op het rechterbeen leunt,
dit heeft een paardje bij ons op stal namelijk ook en die staat gewoon op die manier in de rust,
om dan dingen als ataxie te gaan roepen vind ikeen beetje ver gaan, sorry, haha waarschijnlijk is dit gewoon heel onschuldig, vanaf de pc kun je het paard en het probleem niet zien

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:27

Ik zit ook te denken aan een lichte vorm van ataxie. Draagt ze de staart een beetje slap?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 21:52

hmm niet dat ik weet. momenteel is ze niet echt gespierd qua achterhand mss dat het daar ook wat aan licht. maar haar staart draagt ze volgens mij gewoon