PAARD!!!!!!!!!! bijna ingeslapen!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

PAARD!!!!!!!!!! bijna ingeslapen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 20:32

hoi.

het 30 jarige paard van onze over buren lag opsterven in zijn stal.

het is al 30 jaar dus alles werkt niet zo goed meer.
het is al vaker gebeurd dat hij in de wei lag en dan niet meer over eind kwam maar op 2-1-04 lag hij in zijn stal.
hun ander paard stond daar vlak bij hoort daar niet te staan, maar omdat hij anders zobizo niet in de benen kwam hebben ze hem daar maar laten lopen.
het was zo zielig hij lag daar maar als hij probeerde op te staan kon hij zijn achterhand er niet meer onder krijgen .
ik liep naar de eigennaar toe die geen behoefde hadden te kijken.
haar man wel en hielp nog een paar keer.
maar het lukkte niet een paard van 500 kilo til je niet zo op.dus ja wat moesten ze nou doen toch maar de dierenarts erbij.
ze hadden er al over gehad als het nog eens zou gebeuren hem in te laten slapen want hij moet wel zelf op kunnen staan.
ze hadden hem een pijn stiller gegeven en omgedraaid zodat hij met hij andere benen onder lag nou was de vraag morgen niet opgestaan inslapen en wel opgestaan dat is erg geluk maar de hoop zat er niet in.
die zelfe avond kwam er bezoek toen ze weg gingen zagen ze dat hij STOND!!!!!!!!!! SUPER.
iedreen blij hij hoegfde niet afgemaakt te worden .
wat een opluchting.
anders hadde ze hem gisteren al afgemaakt maar gelukkig is het nog wel goed gekomen.

sorry maar het moest er even uit

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:57

jeetje zeg ...
gelukkig dat hij weer ging staan voor het te laat was! maar weet je al wat het is geweest? het is natuurlijk al een oud paardje.. Gelukkig dat hij ging staan zeg.. Heel succes ermee verder~!
Groetjes!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:00

zo hey wat een geluk maar ja dat heb je vaak met oude paarden he dan denken ze vaak ja szo kan het beest nie verder en moet het ingeslapen worden maar net wat je ziet dat dat niet altijd nodig is.
maar wel een geluk voor het beestie zou ik zeggen.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:38

zo dat is wel beter hoor. maar ja het is wel al 30??? was het gewoon van ouderdom dat hij moeilijk opstaat of is hij echt ziek???

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:35

mijn paard van 31 heeft ook erge moeite om overeind te komen na bijvoorbeeld rollen enzo. zn achterhand is heel stijf en zwak als hij een keer te fanatiek gerold heeft dan ligt hij soms wel een half uur bij te komen en probeert meerder malen overeind te komen. soms lijkt het dan net of hij het opgeeft maar gelukkig niet. volgens mij schrik je je rot als het echt niet meer lukt. ik zal duimen voor het paard.