[VOLG] paard op de sukkel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:56

Ik heb, voor de verandering, fijn nieuws! We zijn zonet bij de voetbalclub achter ons geweest en ik mag de wei alsnog huren! *\%/* *\%/* *\%/*
Zodra alles afgespannen is, krijgt Bacardi meer ruimte, vind het zo fijn voor hem. En we gaan Quickstep naar huis halen. Binnen een maandje of 2 (3 als het wat tegen zit), staan al mijn jongens samen. <3 <3
Volgende week heb ik nacht, dat wordt bokt doorspitten naar tips om alles vlot te laten verlopen!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:17

Wat goed!!! Weet je al hoe je het gaat doen? 2 veulens samen en bacardi met shet samen?

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:08

Wat fijn dat het toch kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 02:14

barbar schreef:
Wat goed!!! Weet je al hoe je het gaat doen? 2 veulens samen en bacardi met shet samen?



Dat ander veulen komt niet mee, dus gaan de 3 jongens van mij aan mekaar moeten wennen. Ik heb begin oktober 1,5 week vakantie en zou dan de jongens aan mekaar willen laten wennen. De eerste dagen zal Quickstep appart moeten staan, met contact over de draad en als dat goed gaat, mogen ze samen.

Best wel eng, het idee om Bacardi en Macho op gras te hebben. Maar het gras is mega lang en echt oud, denk dat het al 2 jaar doorgeschoten is en ik laat het zo lang staan. Denk dat ik ga beginnen met een half uurtje per dag en zo stilletjes aan op bouw.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:05

Dat is nog eens goed nieuws!
Je mag toch het stuk huren, dat is goed nieuws.
Lijkt me heerlijk om ze allemaal bij elkaar te hebben staan.
Ik zou inderdaad even met een touwtje tussenbeide zetten zodat ze aan elkaar kunnen wennen.
Dan komt het goed, het voordeel is dat Quickstep nog jong is dan gaat het vaak al snel goed.

Anoniem

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:54

Na de vorige manicure, was het vandaag toch even spannend bij de hoefsmid. Zou Bacardi vandaag wel zijn gewicht kunnen dragen, of zou er weer veel verzet zijn? Al bij al ging het redelijk goed, al was hij wel wat stijf. Na de bekap beurt, zegt de smid ineens: links achter staat hij zo raar. Zucht, wat nu weer! 2 dagen terug vond ik Bacardi gek draven, maar ondertussen is alles terug normaal en aan het afslijten van de hoef te zien, is dit volgens hem al langer bezig. Ik volg echt niet meer, maar goed, hij lijkt er geen last van te hebben, dus laten we het maar zo.

En dan kleine Macho, die leek de laatste daagjes wat stijf. Maar ja, de kruidenlikschaal die ik hen gaf, was op 2 dagen leeg en nadat ik met een vergrootglas naar de ingrediƫnten gespeurd had, bleek er druivensuiker in te zitten. 8)7 Niet goed natuurlijk, heb trouwens wel zo vrij geweest om dit te melden aan de webwinkel. Je moet echt enorm je best doen om uit te vissen wat er nu echt in zit, misschien zou het dan toch handiger zijn om duidelijker de ingrediƫnten weer te geven. Maar, ondanks het feit dat de kleine man bol staat, is hij gelukkig niet te dik en is zijn manekam soepel, oef.

Ik kreeg tot slot nog te horen dat ik volgens hem heel goed bezig ben met mijn paarden, fijn om te horen.

Bedenk met net dat ik dit topic beter paarden op de sukkel had genoemd, daar Macho zo gevoelig is voor heofbevangenheid. Er was nu trouwens maar 1 voetje gevoelig en daar heeft de smid extra aandacht aan gegeven.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:44

Ik weet alles er van af van hb.
Joey is daar echt gevoelig voor suikers.
Op 2 jarige leeftijd licht hb geweest en sindsdien moet ik echt opletten, geen wortels, appels, krachtvoer enz. Alles pluis ik uit hoeveel en wat erin zit. Gras is taboe, hij krijgt strookjes erbij iedere dag . Wanneer hij iets teveel heeft gekregen van een strook dan heeft hij gelijk pulsatie.

Blij dat de hoefsmid ze er wel goed vond uitzien.
Het gaat in een rustige lijn beter *\o/*

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:14

Lester is ook 2 keer zwaar HB geweest, sindsdien had ik hem op graszaadhooi met een brok wat laag was in her suiker/zetmeel gehalte, kreeg hij geen wortels, appels of brood meer en had hij in het voorjaar op het land een grasmasker om.

Anoniem

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:23

Toen de dierenarts woensdag bij Quickstep bloed kwam trekken (lang verhaal, ander topic), liet ik haar een filmpje van Bacardi zien. Na de laatste bekapbeurt kreeg ik mijn nieuw hooi en omdat ik de bol niet op zijn plek kreeg, had ik hem aan stal staan. Tuurlijk geen gat geknipt op de hoogte van Macho, dus die moest het met restjes van Bacardi doen, een taak dat hij echt wel op zich nam. Gevolg: een schattig filmpje waarin Bacardi zijn kleine vriendje van plukjes hooi voorziet. Alleen heb ik ook nog iets anders gevangen, nl een bult die je bij bepaalde beweging bij Bacardi ziet en wel aan de kant waar hij bij de hoefsmid soms geen gewicht wil op zetten of stijf is.

Dus DA ziet dat filmpje, ziet de bult ook en zegt spontaan dat het op de plek zit waar de pezen van de trapezius lopen of dat het iets aan die spier zelf is, zucht. Hij loopt in ieder geval niet onzuiver, dus verder onderzoek is niet nodig, al is het wel een domper op mijn plannen. Omdat hij het zo goed deed, wilde ik misschien toch opnieuw rijden op de wei. Gewoon wat rustige oefeningen in stap om hem soepel te houden. Tja, dat gaat mooi niet door nu, hij blijft op pensioen en mag gaan dienen als proefkonijn en leermeester voor Quickstep.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:25

Oei net nu het beter leek te gaan.
Is er wel kans op dat het met rust over een paar maanden weg is of blijft dit zo en verergerd het?

Ik had het van Quickstep gelezen. Je hebt toch rare mensen rondlopen _-:( .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:02

joey2010 schreef:
Oei net nu het beter leek te gaan.
Is er wel kans op dat het met rust over een paar maanden weg is of blijft dit zo en verergerd het?

Ik had het van Quickstep gelezen. Je hebt toch rare mensen rondlopen _-:( .



Hij heeft er geen last van zo lang hij de gewone dagdagelijkse routine heeft, dus wachten we voorlopig af. Ik vermoed eerlijk gezegd dat er gewoon een nieuw vetgezwel is, omdat het een harde massa is. Ach ja, zo lang hij maar pijnvrij is. Als ik bel voor de uitslag van Quickstep, dan maak ik een afspraak voor Bacardi.

Tja, mijn medehuurster, zucht, ik heb blijkbaar totaal geen mensenkennis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:02

Vandaag nog maar wat foto's van de 2 sukkeltjes genomen. Bacardi is een zomerglimworm, maar als je goed kijkt zie je de bult op zijn schouder wel. Meneer heeft er in ieder geval geen last van en geniet van het zonnetje.
Afbeelding
Op deze foto zie je het bultje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:41

Hij glimt inderdaad heel mooi en heel veel appeltjes.
Hij oogt goed in zijn velletje te zitten.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:18

Hoe is het met de warmte gegaan met Bacardi? Is de oedeem flink toegenomen of stabiel gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:32

joey2010 schreef:
Hoe is het met de warmte gegaan met Bacardi? Is de oedeem flink toegenomen of stabiel gebleven.



De eerste dagen, toen we aan de wei aan het werken waren, ben ik enorm ongerust geweest. Je zag hem toen echt opzwellen. Het was gelukkig niet zo ernstig als eind juni, dus heb ik de DA niet gebeld. Sinds woensdag geef ik hem zijn druppels 's morgens ipv 's avonds en sindsdien gaat het een pak beter met hem. De eerste dag op de wei heeft hij veel gelopen, denk dat hij daar ook wel geniet van gehad heeft. Maar ik zal wel blij zijn als het een beetje koeler is.

Eergisteren stond ik toevallig vlak bij hem toen hij moest plassen, samen met mijn bejaarde overbuur. Ik vond zijn plas nogal donker, het laatste beetje moest hij er kreunend uitpersen (heb al veel langer die indruk, maar meestal sta ik te ver af om hem fatsoenlijk te observeren) en het laatste beetje leek ook wat gruis te bevatten. De internist in de kliniek gaat dan toch gelijk krijgen dat er iets niet pluis is met zijn nieren.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:23

Oei, ik had gehoopt dat hij geen last zou hebben.
Donkere urine klinkt inderdaad naar nier problemen. Kunnen ze hem hiermee ondersteunen met een of ander medicijn.
Het gaat gelukkig weer koeler worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:15

joey2010 schreef:
Oei, ik had gehoopt dat hij geen last zou hebben.
Donkere urine klinkt inderdaad naar nier problemen. Kunnen ze hem hiermee ondersteunen met een of ander medicijn.
Het gaat gelukkig weer koeler worden.



Hij krijgt nog altijd zijn detox comp van medpets en die ondersteunen lever en nieren.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:04

Oke fijn dat hij ondersteuning krijgt, maar hij lijkt er jammer genoeg niet genoeg op te reageren omdat hij donkere urine heeft.
Ik zou met de da overleggen of je nog iets anders zou kunnen proberen.
Ik kan je helaas geen advies geven hierin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:20

joey2010 schreef:
Oke fijn dat hij ondersteuning krijgt, maar hij lijkt er jammer genoeg niet genoeg op te reageren omdat hij donkere urine heeft.
Ik zou met de da overleggen of je nog iets anders zou kunnen proberen.
Ik kan je helaas geen advies geven hierin.



Ik heb een pb gehad met nuttige tips waar ik zeker wat mee ga doen. Morgen pluis ik alles even grondig uit en dan kan ik het nodige bestellen. Zonder die druppels is hij er wel nog slechter aan toe hoor, toen hij eind juni de DA nodig had, was tijdens een periode dat ik ze gestopt had omdat ik hem een echina kuur wilde geven. Heb daarnet trouwens foto's van de koker gemaakt en het is al erger geweest, dus ik ben er voorlopig redelijk gerust in.


Afbeelding

Afbeelding

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 06:58

Kijk dat is fijn dat je pb hebt gehad met tips, nu kun je gaan kijken waar hij het beste op reageert.

Nou de koker valt best mee inderdaad want je hebt al eerdere foto's geplaatst en daar was het vele malen dikker.

Ik hoop dat de gouden tip erbij zit en je zijn nieren ook wat beter krijgt.


Vooralsnog ziet het er wel beter uit als een paar maanden geleden . Dus de goede weg is ingeslagen ;)

Anoniem

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:51

De postbode stond deze morgen al met mijn pakket kurkuma en mariadistel aan de deur. :wow: Ik heb alleen met de kurkuma overdreven vrees ik. :o Er is een emmer met 2,5 kg toegekomen. Spul is gelukkig goed tot eind 2017.

Bacardi heeft dus zijn eerste dosis al binnen. Het is wel heel moeilijk in te schatten hoeveel ik nu moet geven, bronnen spreken mekaar tegen, maar ik hou het op de laagste dosis aangezien Bacardi vorig jaar zo heftig reageerde op de groene klei. Dus 1 keer per dag een handje kurkuma en 15gr mariadistelzaad (ik vond helaas niet de gedroogde distels zonder andere planten erbij). Het ging in ieder geval goed binnen, was jammer genoeg wel te laat om een foto van zijn gele snoet te nemen.

Afbeelding
Afbeelding

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:12

Je kunt in elk geval de komende tijd vooruit ;) .
Ha ha ik had inderdaad wel eens de gele snoet willen zien :j .

Gelukkig eet hij het goed.
Je kunt altijd nog wat meer gaan geven wanneer je ziet dat hij het er goed op doet.

Ik hoop zo dat je zijn nieren wat beter krijgt.

Anoniem

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:39

+:)+ , deze is voor degene die me via pb de mariadistel/kurkuma tip stuurde :)) . Mijn DA vond het een top idee. Ik heb donderdag mijn dierenarts gesproken en haar even de huidige toestand van Bacardi geschetst. Aangezien hij goed eet, goed op gewicht is en geen tekenen van discomfort vertoont, is een check-up nu niet nodig.

Mijne topper
Afbeelding

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:44

Geweldig dat het nu goed gaat.
Het is inderdaad een beetje zoeken naar datgene wat hem goed doet qua ondersteuning.
Fijne update.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:26

Hij ziet er goed uit!