glibberend en strompelend de stal uit wat is dit?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rowy

glibberend en strompelend de stal uit wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 13:44

Hoi allemaal,
Een merrie bij ons op stal, al een hele oude, 26/27 jaar. Loopt al een tijdje heel moeilijk stijf en alles van ouderdom. Je wilt dr ook echt niet zien draven. Verder ging het nog wel redelijk. Ze hoeft niets te doen alleen 1 keer per dag een uurtje in de stapmolen, dan komt ze dr al iets minder stijf uit. Sinds vorige week komt ze van de ene op de andere dag, eerst normaal de stal uit en dan zodra ze buiten de stal is lijkt het wel of ze met alle 4 de benen wegglibberd alles staat stijf, het ziet er uit alsof alle benen aan elkaar gebonden zijn en dat ze dan gaat lopen. Echt heel raar en als ze dan 3 stallen voorbij gestrompelt is is het ineens over! Dan loopt ze weer als normaal. wat kan dit zijn? Het wordt gewoon zielig, ze gaat nou niet meer in de molen maar in de wei. Maar ja eigenlijk wordt ze daar alleen maar stijver van.

Ponyloze bokker!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:50

lijkt me gewoon ouderdom................ denk dat je het beste kan gaan nadenken over de toekomst van het dier en hoe lang je haar nog zo wil laten strompelen

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 13:53

tis niet mijn paard.... Maar ik vind inderdaad ook dan et zo niet echt meer eervol is. Toch vraag ik me af of het echt niet "iets" is. Ik bedoel wat ook jonge paarden kunnen krijgen. Ze kreupelt wel, maar het ziet er echt heel raar uit, kan het eigenlijk niet goed uitleggen.

Ponyloze bokker!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie