[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TanteFlavie

Berichten: 782
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:56

Hier ook zonder deken. Hij begon drie weken geleden te schuren ondanks "bye bye Itch" wat vorig jaar een goed resultaat gaf.
Ik had van de hond nog cbd-olie (waarbij het niet hielp trouwens) en ben dat beginnen opgeven aan Pastich. Hij is gestopt met schuren! Enkel zijn buik "kriebelt" een beetje. Hij wordt wel telkens met antivliegendspulmiddel ingespoten als ik hem geborsteld heb. Er is al heel wat "pels" afgekomen trouwens.

Ikke blij, en een blij paardje! En maar duimen dat het zo blijft... al ben ik nog steeds kritisch

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:40

Ik was het topic kwijt, had hem ontstipt. Mijn fjord geef ik sinds vorig jaar CBD druppels en ik ben in de winter een paard maand gestopt. Ze staat nu nog zonder deken en dat gaat super, ze heeft geen jeuk. Staat 24/7 buiten op een paddock met hooi, voorheen altijd met eczeemdeken. Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat want ik wil kijken of ik de deken af kan laten.

TanteFlavie

Berichten: 782
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:42

Stel je voor, een gelukkig paard zonder deken..... Zou het? Ben erg benieuwd!

Anoniem

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:45

Staat hier overdag zonder deken gaat prima.

Nyaleti

Berichten: 6256
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:59

Hier is het al ellende terwijl het zó goed ging -O- s'avonds rond 17u voor de zekerheid de deken op, helaas zaterdag onverwachts niet thuis dus hele avond blootgestaan en toen toch een paar keer geprikt. Hij heeft nog niet geschuurd maar krabt al op z'n buik, rent rondjes als een gek en gaat binnen staan ipv lekker op de wei. Baal zo erg %)
CBD olie maar eens gaan proberen!

Nyaleti

Berichten: 6256
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:16

casperzazoe schreef:
Hier is het al ellende terwijl het zó goed ging -O- s'avonds rond 17u voor de zekerheid de deken op, helaas zaterdag onverwachts niet thuis dus hele avond blootgestaan en toen toch een paar keer geprikt. Hij heeft nog niet geschuurd maar krabt al op z'n buik, rent rondjes als een gek en gaat binnen staan ipv lekker op de wei. Baal zo erg %)
CBD olie maar eens gaan proberen!


Kan niet meer wijzigen dus dan maar zo. Ga morgen kijken of ze bij onze action de CBD olie hebben. Iemand enig idee waaaar ik die ergens zou moeten vinden? :')
Gaat om een dikke Shetlander van 115cm ongeveer, wat zouden jullie als maximale aanraden? Ga beginnen met 2 daags 1 druppel en dan verder opbouwen als het nodig is.

welmoed__

Berichten: 6567
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:17

casperzazoe schreef:
casperzazoe schreef:
Hier is het al ellende terwijl het zó goed ging -O- s'avonds rond 17u voor de zekerheid de deken op, helaas zaterdag onverwachts niet thuis dus hele avond blootgestaan en toen toch een paar keer geprikt. Hij heeft nog niet geschuurd maar krabt al op z'n buik, rent rondjes als een gek en gaat binnen staan ipv lekker op de wei. Baal zo erg %)
CBD olie maar eens gaan proberen!


Kan niet meer wijzigen dus dan maar zo. Ga morgen kijken of ze bij onze action de CBD olie hebben. Iemand enig idee waaaar ik die ergens zou moeten vinden? :')
Gaat om een dikke Shetlander van 115cm ongeveer, wat zouden jullie als maximale aanraden? Ga beginnen met 2 daags 1 druppel en dan verder opbouwen als het nodig is.


Bij de voedingssupplementen liggen ze.

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:14

Kan iemand mij vertellen wat CBD olie precies is? Heeft het bijwerkingen en wat doet het? Is het schadelijk? Ik heb een merrie die zolang ik ken zomereczeem heeft. Ze staat nu sinds een paar weken weer onder haar eczeemdeken. Ze heeft nooit tot bloedens toe geschuurd. Nu zie ik haar wel altijd veel krabben bij haar navel, heeft iemand hier een tip voor wat de jeuk zou moeten minderen?

Anoniem

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:32

Misschien vliegenspray op haar buik spuiten? En er iets tegen de jeuk op smeren? Mijn paard staat dus zonder deken overdag en heeft geen jeuk, wanneer ze mij heel erg begint te kriebelen wanneer ik haar manen borstel smeer ik er wat efrata gel in, en dan is het de volgende dag weer over. Wanneer ze jeuk op haar buik heeft door de vliegjes kun je er vliegenspray op spuiten, en wanneer de huid al ge-irriteert is kun je deze gel gebruiken

Nyaleti

Berichten: 6256
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:53

_Evelien schreef:
Kan iemand mij vertellen wat CBD olie precies is? Heeft het bijwerkingen en wat doet het? Is het schadelijk? Ik heb een merrie die zolang ik ken zomereczeem heeft. Ze staat nu sinds een paar weken weer onder haar eczeemdeken. Ze heeft nooit tot bloedens toe geschuurd. Nu zie ik haar wel altijd veel krabben bij haar navel, heeft iemand hier een tip voor wat de jeuk zou moeten minderen?


Als je in dit topic zoekt op CBD krijg je ergens halverwege een hele duidelijke uitleg en wat linkjes :)

Die van mij schuurt ook voornamelijk op z'n navel, ik heb er een extra buikflap omheen zitten omdat de deken niet helemaal afsluit en zodat hij niet in de singels kan blijven hangen.

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:25


_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:58

Bedankt voor de reacties. Nee, ze staat nog niet op het gras. Wel krijgt ze goede kwaliteit voordroog hooi, omdat ze astma heeft. Ze mag dus geen droog hooi hebben. Dit kan ik dus helaas niet veranderen. Qua voer krijgt ze nu nog van Horsefood de omega power mix 3. Wil deze week overgaan op de happy summer mix van Horsefood.

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:12

Voordroog kan prima hoor,krijgen ze hier ook.
Maar zit vaak wel iets meer voedingwaarde in,dus staan ze snel wat te dik.
En dan kun je die buikjeuk ook krijgen :j
Weet niet of je dier mooi op gewicht is?

Mijn pony heeft het vroeger wel gedaan,daar hielp toch een detox kuurtje erg goed.
En dan iets als drainage compositum of een andere detox kuur

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:05

Ze is nu momenteel mooi op gewicht, vind ik zelf dan.. een beetje een slechte winter gehad, en nu eindelijk mooi bijgekomen.

Afbeelding

Bedankt voor de tip! :-)

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:59

Ja ze is zo mooi toch,echt niet te dik hoor!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:16

@_Evelien zo'n detox druppels heb ik nog wel liggen voor je denk ik. Kan ik meenemen als ik naar je (leen)zadel kom kijken :)
Detoxen met groene leem (wel zuivere) kan ook, vind ik zelf altijd wel prettig. Bij mijn merrie (geen ZE, wel een suiker-jeuker) merkte ik van de druppels (phytonics) voor mijn gevoel onvoldoende. Veel anderen hebben er wel baat bij, dus heel wisselend per paard hoe het aanslaat vermoedelijk :)

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:48

Mijn paardje heeft ook altijd jeuk in de zomer, maar heb het idee dat het door het gras komt en de suikers die daarin zitten. Hij stond namelijk zijn eerste dagje op het land en zat gelijk te schuren toen hij weer op stal stond terwijl hij dat normaal in de paddock niet had.. Helaas mogen ze bij ons niet eten in de paddock dus zou hij steeds als er mensen op stal zijn buiten gezet moeten worden (ipv heel de dag staan) en kan hij ook niet met vriendjes spelen.. altijd beetje een lastige situatie dus.
Zou CBD hier ook bij kunnen helpen? Of glucobalance ofzo?

Nyaleti

Berichten: 6256
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:57

vigo_is_lief schreef:
Mijn paardje heeft ook altijd jeuk in de zomer, maar heb het idee dat het door het gras komt en de suikers die daarin zitten. Hij stond namelijk zijn eerste dagje op het land en zat gelijk te schuren toen hij weer op stal stond terwijl hij dat normaal in de paddock niet had.. Helaas mogen ze bij ons niet eten in de paddock dus zou hij steeds als er mensen op stal zijn buiten gezet moeten worden (ipv heel de dag staan) en kan hij ook niet met vriendjes spelen.. altijd beetje een lastige situatie dus.
Zou CBD hier ook bij kunnen helpen? Of glucobalance ofzo?


Overleggen met de stal eigenaar welke weide het beste is? In het lange gras of juist net kort gegeten. Hele zomer apart houden zou ik zelf echt niet willen.. ik zou zelf eerder kiezen voor glucobalance in zo'n geval denk ik

wendy1987

Berichten: 6941
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:04

Mijne staat dus bewust wel apart en in paddock. Maar dat kan bij ons gelukkig ook en krijgt daar ook der eten.
Liever zo dan jeuk want dat krijgt ze van gras helaas..

Froukje
Forever young

Berichten: 10843
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:03

Reactie van een Mod gehad dat we over mogen naar een nieuw topic. Iemand zin om een nieuwe te openen? Anders pak ik zo de laptop er even bij om een nieuw topic aan te maken.

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:36

Ga je gang :D :D

Froukje
Forever young

Berichten: 10843
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:08


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70651
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:24