[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:17

Die van mij krijgt ook een regendeken er over, heb er 1 met halve hals op de kop kunnen tikken in 1680 denier, voor dik 40 euro. Mooi koopje.
Hiervoor had ik zonder hals.

Afbeelding

Haar masker heeft ze nog niet op, bij eerste tekenen van onrustige oren of een onrustige voorpluk gaat die ook op.

Ik zweer al jaren bij de 'goedkope' van Divoza:
https://www.divoza.com/nl/pagony-fine-vliegenmasker

Blijft hier super, alleen wat lang qua neusflap. Maar goed, die van mij heeft een flink hoofd qua breedte maar wel kort qua lengte. Zij draagt trouwens een cob.

ellepel

Berichten: 47428
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:48

harriehoef schreef:
ellepel schreef:
Regendeken er op doen.
Doe ik ook, die van mij loopt nu zonder,maar is het frisser en regen dan gaat een regen/winter deken op


Doe jij dan een Regendeken met of zonder hals?

Als iemand nog tips heeft voor mini eczeemdekens, hoor het graag. Heb nu 1 in maat 115 maar wil graag nog een extra deken. Zijn lastig te vinden in mini maten. :D


Ik heb 1 met hals, bevalt prima :j

En marit, inderdaad niet op het gras doen.
zeker nu niet,zit,veel te vol met suikers.
Hier echt pas als het gebloeit heeft, dus dat duurt nog heel lang..denk half mei pas.

misty4you
Berichten: 42
Geregistreerd: 14-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 00:22

Iemand hier die de poeder van Summer Itch van Equifyt gebruikt? Wat zyn jullie ervaringen hiermee?

natasja1475
Berichten: 46
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 10:30

Babbelaar20 schreef:
Ik zag vandaag op equitana een CBD brok en was erg benieuwd of hier als ervaring mee is. Het is in dit geval een brok van natura vitalis. Ze hoeven er maar iets van 20/50gr per dag van en ik vroeg me af of iemand hier dit toevallig heeft geprobeerd.
Ik ben voor aankomend seizoen aan het overwegen om wellicht met cbd olie te starten maar vind dit een mooi alternatief. Verder vroeg ik me nog af of de mensen die cbd olie geven voor de jeuk ook andere veranderingen merken. Wordt je paard ook rustiger/vlakker met de druppels/brok?


Late reactie. Ik heb het idee dat mijn Haf door de druppels wat zelfverzekerder is. Hij durft meer, werkt meer mee.

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 10:40

Ahh super! Ik heb de druppels besteld, 20,- per flesje is toch goedkoper dan die zakken... hij staat heerlijk zonder deken buiten, hij heeft wel iets jeuk maar niet extreem dus ik laat het even zo voor die paar dagen.

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:51

Hier van de week even luchten zonder deken, maar al snel stond meneer naar zn buik te schoppen van de kriebelende beestjes en te draaien. Regendeken terug op en meteen weer rust. Dus vliegenjas gaat maar vast mee naar stal vandaag.

car0linee

Berichten: 1322
Geregistreerd: 29-10-05

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:45

Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met lifeforce elite met eczeempaarden? Eczeem gaat bij mijn merrie heel goed. Maar omdat ik denk dat er bij haar van binnen iets niet 100% is toch iets voor in haar lijf erbij. Kijken of dat nog wat problemen op gaat lossen.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:36

car0linee schreef:
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met lifeforce elite met eczeempaarden? Eczeem gaat bij mijn merrie heel goed. Maar omdat ik denk dat er bij haar van binnen iets niet 100% is toch iets voor in haar lijf erbij. Kijken of dat nog wat problemen op gaat lossen.


Waarom last je dan geen bloed prikken? Dan weet je het gewoon zeker.

Ik hoef dit jaar niks aan detox te doen. Lars zijn leverfunctie was top. Als hij weer erge jeuk krijgt ga ik weer wietolie geven.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:15

harriehoef schreef:
ellepel schreef:
Regendeken er op doen.
Doe ik ook, die van mij loopt nu zonder,maar is het frisser en regen dan gaat een regen/winter deken op


Doe jij dan een Regendeken met of zonder hals?

Als iemand nog tips heeft voor mini eczeemdekens, hoor het graag. Heb nu 1 in maat 115 maar wil graag nog een extra deken. Zijn lastig te vinden in mini maten. :D



Regenliner er onder bij de RSIH, werkt ook super!

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:21

Ik heb vandaag in verband met de regen een regendeken over zijn eczeemdeken gedaan.

Het past verrassend goed.

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:24

Ze zijn hier vrijdag weer de wei op gegaan, maar ik heb de deken er nog maar niet opgegooid.

Sowieso moet ik nog even zin maken om de manen te kortwieken en ze zit nog zo vol met winter haar dat ik wel even wacht tot het dikste er uit is.

Gelukkig een stevig windje hier dus weinig tot geen last van steek beesten en als ik het weer mag geloven houd dat ook nog wel een week aan.
Wél een jaarling die al flink aan haar manen zit te plukken zag ik gisteren dus ik ben benieuwd hoe lang de dekens volhouden. Dame heeft namelijk wel zoveel doorzettingsvermogen dat ze zich weinig van vieze smaakjes aan zal trekken vrees ik :')

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:31

Pony hier gaat erg goed :D hij heeft de deken in totaal 3 avonden opgehad en dat was voor de zekerheid, heb hem nog niet zien schuren. Gelukkige geen erge eczemer dus in een goed jaar kan hij overdag een paar uurtjes zonder.
Wil zo graag meer proberen dan enkel z'n deken maar er is zó veel op de markt dat je door de bomen het bos niet meer ziet.. :=

Anoniem

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:56

Ja zelfde probleem. Paard staat hier overdag zonder en dat gaat nog goed, maar als t weer mis gaat geen idee wat ik er dan in moet stoppen...

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:59

Moeten we met 533 pagina's trouwens niet allang een nieuw topic?

Qua middeltjes behalve de deken is het helaas een kwestie van uitproberen wat er werkt voor je paard en wat niet. Zou fijn zijn als er ooit eens een wonder middel wordt uitgevonden wat echt werkt voor alle paarden.

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:15

Hebben jullie paarden al jeuk?

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:17

Rachel_x schreef:
Hebben jullie paarden al jeuk?

Helaas wel |(

Anoniem

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:14

Nee hier nog niet, en hij staat overdag zonder deken, dus misschien gaat het nu hij bij mij thuis staat en ik de controle heb over zn management wel beter :) Soms als ik hem kriebel en hij gaat me heel erg terug kriebelen, heeft hij waarschijnlijk toch een beetje jeuk en smeer ik Efrata dode zeezout spul op zijn manenkam. Dan gaat het gelijk weer beter

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:08

Nee nog niet echt. Niet meer dan het in de winter is geweest.
Vorig jaar kwam de echte jeuk bij haar pas rond mei-juni

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:11

Hier jeuk in een stukje manen. Verder nog niet. Wel sinds kleine 2 weken onder de deken staan.

Vandaag begonnen met Helmosan smeren. Heeft afgelopen jaar super geholpen.

Staat nog zonder vliegenmasker. Toef en voorhoofd zijn nog kriebel vrij, net als de staart.

ellepel

Berichten: 47428
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:35

Froukje schreef:
Moeten we met 533 pagina's trouwens niet allang een nieuw topic?

Qua middeltjes behalve de deken is het helaas een kwestie van uitproberen wat er werkt voor je paard en wat niet. Zou fijn zijn als er ooit eens een wonder middel wordt uitgevonden wat echt werkt voor alle paarden.



Ja dat vraag ik me ook steeds af,zelfs al een keer doorgegeven.

shadowstar

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-12-14

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 06:27

De CBD Olie van de action lijkt zijn effect te hebben, mijn tinker staat nu 3 dagen zonder deken vanwege het weer en probeert niet elke gelegenheid die ze kan vinden meer te schuren

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:53

shadowstar schreef:
De CBD Olie van de action lijkt zijn effect te hebben, mijn tinker staat nu 3 dagen zonder deken vanwege het weer en probeert niet elke gelegenheid die ze kan vinden meer te schuren


Hoeveel geef je hiervan? Ik heb het gekocht maar vind de dosis moeilijk. Heb een pony van 1,40m

shadowstar

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-12-14

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:18

Ik ben met 5 begonnen maar geef nu 6/7 1x per dag over een stukje brood

ellepel

Berichten: 47428
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:00

Normaal gesproken begin je bij mensen met 1 druppel en dan 3x daags onder de tong.
En dan ga je opbouwen tot de gewenste dosering...
Zou het op die manier gaan doen.
Mocht 3x of 2x per dag niet lukken dan kan 1x denk ik ook wel.
maar zou dan eerst 2 druppels doen en even kijken?

Hier nog helemaal niet onder deken of kriebels, is ook nog te vroeg

MissYvette4u

Berichten: 2991
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:45

Hier ook nog zonder deken *\o/* ze is nu vreselijk in de rui en heeft daardoor een beetje jeuk (na een stevige poetsbeurt 'jeukt' ze niet meer)

Ben afgelopen weekend al wel begonnen met de lavendelspray. Ik heb haar de winter het hennepzaad door gegeven, en wil binnenkort met de CBD olie van de Action beginnen. Verder besloten dat ze op haar eigen weidestukje blijft. Dat stukje wei heeft minimaal gras. De rest vh weiland is gewoonweg te vet voor haar, zowel voor haar jeuk als gewicht.
Gisteren heb ik mijn ander paard een vliegenmasker om moeten doen, maar mn eczemer was vliegvrij gelukkig.