[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:12

Het in de mond spuiten gaat erom dat het slijmvlies de druppels op kan nemen. Wanneer een paard net gegeten heeft zit er allemaal eten op dat slijmvlies en kan het dus minder goed de druppels opnemen. Je kunt het ook wel op een klein stukje brood geven dat blijf niet zo aan de slijmvliezen plakken. Mijn paarden hebben bijna onbeperkt hooi, dus een half uur voor of na het eten zit er hier ook niet in. Hooi blijft ook niet zo aan de slijmvliezen hangen dus is volgens mijn Natuurgeneeskundige geen probleem, ik zou het alleen niet vlak na Bix geven want dat blijft wel plakken

ellepel

Berichten: 47428
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:43

Via deze site
https://wietolie.nl/cbd-olie-proefflesje/
Kun je een proefflesje van 2ml krijgen voor verzendkosten van 1 euro.
Wel handig als je het wil proberen.


Dat half uur voor og na eten gaat dacht ik meer om krachtvoer?
Ik doe druppels altijd op een broodje en pillen in een handje muesli.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:45

Ik geef het gewoon over haar voer.
Snap dat het via het mondslijmvlies sneller wordt opgenomen maar het komt toch in het lichaam?
Lijkt mij tenminste.
Ik ben niet in de gelegenheid het anders te geven

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:31

Er is verschil tussen CBD olie raw en puur.
Ik heb hieronder de verschillen gekopieerd.

Bij deze de gebruiksaanwijzing voor de CBD olie van de Action: Het is CBD raw olie.

https://wietolie.nl/gebruiksaanwijzing/
Ik heb ook nog even gezocht op de CBD olie die ik van Hooy eerder gebruikte en dat was ook de raw versie.

CBD-olie raw


Dit type CBD-olie wordt ook wel ‘rauwe cbd-olie’ of ‘ruwe cbd-olie’ genoemd. Tijdens de productie van CBD-olie raw wordt er geen gebruik gemaakt van verhitting om de olie zuiverder te maken (hetgeen bij CBD-olie ‘puur’ wel het geval is).

https://wietolie.nl/cbd-olie-raw/#Extra ... olie%20raw
Extra informatie

Op voorhand kan niet worden gezegd of u meer baat kan hebben bij de CBD-olie ‘raw’ of CBD-olie ‘puur’. Het devies luidt: uitproberen.

Welk CBD-percentage?
Ieder mens/dier zal anders reageren op de CBD-olie. Ons advies is:

2,1% – 2,5%: kinderen en huisdieren
2,5% – 18%: volwassenen

Zoals u ziet is de range bij volwassenen erg breed. Als u nog nooit CBD-olie hebt gebruikt, dan kunt u het beste kiezen voor een CBD-olie met een lager percentage (5-10%). Later kan altijd nog gekozen worden voor een olie met een hoger CBD-percentage.

CBD-olie raw bevat meer inhoudsstoffen
Tijdens het productieproces wordt het extract niet verder bewerkt, vandaar de naam ‘rauwe’ of ‘ruwe’ CBD-olie. Daardoor blijven er meer inhoudsstoffen uit de hennepplant in het extract bewaard. Denk aan inhoudsstoffen als: flavonoïden, terpenen, fenolen en cannabinoïden (CBG, CBN en CBC). Deze inhoudsstoffen kunnen een positieve bijdrage geven aan de werking, dit kan echter variëren van persoon tot persoon.
Rauwe CBD-olie

CBD-olie raw, ook wel: ruwe/rauwe CBD-olie genoemd.

De smaak van CBD-olie raw
‘Rechtstreeks van het plantje in het pipetflesje’… de CBD-olie raw is minder zuiver dan de pure CBD-olie. Doordat er meer inhoudsstoffen bewaard zijn gebleven is de CBD-olie raw donkerder van kleur en heeft een bittere nasmaak.

De prijs van CBD-olie raw
Het zal u wellicht zijn opgevallen dat de CBD-olie raw goedkoper is dan de CBD-olie puur. Dit komt door de wijze van productie. CBD-olie raw wordt – zoals eerder gezegd – minder bewerkt dan pure CBD-olie. Dit resulteert in een lagere prijs voor CBD-olie raw.

Gebruiksaanwijzing CBD-olie
Voor het gebruik van CBD-olie kunt u de volgende pagina raadplegen: CBD-gebruiksaanwijzing.

Welke CBD-olie raw?
Heeft u een vraag, of hulp nodig bij het kiezen van een CBD-olie ‘raw’? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Overzicht verschillen tussen CBD-olie raw en CBD-olie puur
Type CBD-olie Raw Puur
CO2-extractie (koud) x
CO2-extractie (verhit) x
Gedecarboxileerd x
Niet gedecarboxileerd x
Full spectrum plantextract x
Alle cannabinoïden, zuurvormen en terpenen x
Alleen cannabinoïden x
Bittere smaak x
Zachte nootachtige smaak x
Verhouding 1:1 CBD:CBD-A
Mooie dunne CBD-olie x x
Analyses online beschikbaar x x

Nyaleti

Berichten: 6308
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:11

Aangezien mijn pony elk seizoen toch wel een deken sloopt, ben ik alvast aan het rondkijken voor de volgende :+ heb nu 2 jaar de rambo sweet itch gehad maar er zijn eindelijk andere, goede en betaalbare dekens op de markt. Ik denk dat ik voor die van shires ga, vooral de lange nek lijkt mij fijn want de oortjes blijven nooit zitten waardoor hij toch bij zijn oren schuurt.
Grootste probleem is dat hij vooral op zn buik schuurt. Die van Rambo past dus niet dicht (hij is ook wel wat dik) dus heb ik een losse flap er omheen zitten. Maar vind dat erg lelijk en het zit ook gewoon niet goed.

nu kwam ik deze tegen, met een andere soort buikflap dan bij de andere dekens. misschien dat deze wel past. heeft iemand ervaring met deze? en hoe zit hij precies bij de oren? ziet er wat vreemd uit.
https://www.agradi.nl/bucas-eczeemdeken ... -zebra.htm

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:55

casperzazoe schreef:
Aangezien mijn pony elk seizoen toch wel een deken sloopt, ben ik alvast aan het rondkijken voor de volgende :+ heb nu 2 jaar de rambo sweet itch gehad maar er zijn eindelijk andere, goede en betaalbare dekens op de markt. Ik denk dat ik voor die van shires ga, vooral de lange nek lijkt mij fijn want de oortjes blijven nooit zitten waardoor hij toch bij zijn oren schuurt.
Grootste probleem is dat hij vooral op zn buik schuurt. Die van Rambo past dus niet dicht (hij is ook wel wat dik) dus heb ik een losse flap er omheen zitten. Maar vind dat erg lelijk en het zit ook gewoon niet goed.

nu kwam ik deze tegen, met een andere soort buikflap dan bij de andere dekens. misschien dat deze wel past. heeft iemand ervaring met deze? en hoe zit hij precies bij de oren? ziet er wat vreemd uit.
https://www.agradi.nl/bucas-eczeemdeken ... -zebra.htm

Welke maat heb je nodig? Ik heb nog een Sweet itch liggen die wat schade heeft aan de voorkant maar daardoor voor klein prijsje weg mag. Misschien iets voor als reserve deken?

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:26

Die Bucas lijkt mij qua buik bescherming juist niets.

Nieuwe model van Rsih ook niet passend qua buik?
Die bolle van mij heeft zelfs ruimte over.

Kramer heeft ook eczeem dekens in het assortiment.

Nyaleti

Berichten: 6308
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:34

MarliesV schreef:
Die Bucas lijkt mij qua buik bescherming juist niets.

Nieuwe model van Rsih ook niet passend qua buik?
Die bolle van mij heeft zelfs ruimte over.

Kramer heeft ook eczeem dekens in het assortiment.



Bedoel je de Vamoose of de Silver? Is wel een goede om te onthouden dat dat model goed zit bij de van jou!

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:54

Ik kom even binnenvallen met een vraag :) Ik moet een nieuw vliegenmasker voor dit seizoen maar nu heb ik er moeite mee om een fijne te vinden. Hij moet in ieder geval ook oren eraan hebben en natuurlijk beschermen tegen de mugjes. Ik zie er veel die een opening hebben voor de voorpluk maar dat wil ik dus niet :=

Ze is een e-pony en verwacht dus dat ze maat cob heeft. Afgelopen seizoen degene opgehad die bij de rambo sweet itch geleverd zit maar deze zit toch niet helemaal fijn en is aan de grote kant. Welke vliegenmaskers gebruiken jullie? :)

LaPluche

Berichten: 1998
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:56

Hier ook een eczemer, staat sinds vandaag onder de deken, ik zag veel vliegend spul vanochtend. -O-

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:56

Ik had een fijne van QHP. Met oren en zonder voorpluk-gat :D

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:17

Ik zag dat de Field Relief max in de aanbieding was bij de paardendrogist, iemand daar ervaringen mee?

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:51

De gewone field relief is top, zelf ook ah twijfelen om die met oren te nemen. Had zelf bij de gewone een stuk oud t-shirt over de maantop gemaakt.

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:06

Is het nog zinvol om over een dikke veertien dagen nog te beginnen met een ontgiftingskuur? Paardlief staat tot dan nog onder behandeling van de veearts voor iets anders. Dus nu gaat het weinig nut hebben om te starten. Maar dan is het al ‘laat’ in het seizoen. Heeft dat nog zin dan?

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:21

Voor diegene die met cbd olie beginnen, toch even een kleine waarschuwing. Veel wat op internet staat is onjuist en veel wat verkocht wordt moet je je paard niet willen geven. Zeker niet met thc. Dit bijv vanwege de niet-gewaarborgde kwaliteit én dat je je paard een middel geeft waar hij high van wordt. Bij humaan gebruik kan je bij een teveel het voelen en hierop reageren, voor je paard kan je dit niet voelen.
Ook kunnen er vervelende gevolgen zijn met andere medicatie (bijv prednison) of mag dit niet altijd samen. Dit heeft te maken met de verwerking ervan welke kan zorgen dat je een overdoseringseffect krijgt.

Ik heb mijn kat gewone cbd gegeven onder begeleiding van een dierenartsassistente. Die exact weet welke medicatie de kat al kreeg en hoe t afgebouwd moet worden. Zij geeft ook lezingen in Utrecht en maakt de cbd zelf.
Het geheim vab cbd is oa het langzaam opbouwen, wil je goeie resultaten krijgen.

Ik ben niet degene die alle ins en outs weet, ik geef dit bewust onder begeleiding. Ik zou er dus niet zomaar zelf mee gaan aanrommelen.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:47

Love_Mirra schreef:
Is het nog zinvol om over een dikke veertien dagen nog te beginnen met een ontgiftingskuur? Paardlief staat tot dan nog onder behandeling van de veearts voor iets anders. Dus nu gaat het weinig nut hebben om te starten. Maar dan is het al ‘laat’ in het seizoen. Heeft dat nog zin dan?


Brandnetels werken ook prima als opschoonkuur. Met name lever en nieren maar ook het lymfesysteem hebben er baat bij. Zoek maar 's op engelstalige sites met woorden als nettle of sting nettle healthy for horses. Ik kwam in elk geval legio artikelen tegen over hoe goed het zelfs werkt bij insulineresistentie en bij paarden met hoefbevangenheid. De plant heeft ook een gunstige werking bij zomereczeem!

Je hoeft de brandnetels niet eens helemaal te drogen. Afknippen, de stengels wat in stukjes knippen en een dagje laten liggen. Dan is de prik er af :)

Minimaal 30 gr. per dag tot een kop vol is heel goed qua dosering en de paarden zijn er dol op.

Ik geef de brandnetels hier nu een week. Ik las laatst op Bokt van iemand die het haar paard gaf omdat het zo goed werkte tegen stalbenen. Eén van mijn oude merries heeft daar bij beide achterbenen ook last van. Of liever gezegd had want de stalbenen zijn de laatste dagen compleet over :)

TanteFlavie

Berichten: 783
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:50

Ik "maai" de brandnetels in de weide, laat ze liggen en.. mijn paardjes eten ze "naar behoefte" op. Een op rust gestelde dierenarts had me ooit die tip gegeven én een vriendin herboriste.
Op die manier eten ze die enkel als ze er behoefte aan hebben.

Anoniem

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:14

Kleefkruid heeft ongeveer de zelfde werking. Drijft ook vocht af dus top bij stalbenen en het zuivert ook het bloed

MaritGalinda

Berichten: 371
Geregistreerd: 08-03-11

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:10

Hoi hoi,
Mijn shetlander krijgt jeuk van het gras omdat het te rijk is. Hierdoor reageert ze heftig op de mugjes en een eczeemdeken helpt haar wel.
Toch wil ik ook gaan kijken naar de alternatieven qua voer. Ik zat te denken aan cbd olie of C4H.
Wat zouden jullie aanbevelen?

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:11

Ik zit een beetje in een dubio. Mijn Shetlander staat sinds een aantal dagen weer onder de deken. Vlogen weer allerlei mugjes rond. Nu is het weer prima en kan de deken prima om. De weersverwachting voor volgende week is minder. Kans op regen en weer wat koudere temperaturen. Ik vind het lastig wat te doen. Ze heeft een schuilhokje en onbeperkt hooi in een slowfeeder en staat op het zand. Ze heeft nog wel wat wintervacht maar is ook een groot deel al kwijt. Ze staat wel regelmatig in het schuilhokje maar ook wel eens in de regen. Normaal is regen en de deken niet erg, alleen zit ik vooral met die lagere temperaturen. Als de deken wel nat wordt staat ze dus met zo’n natte deken buiten en ben toch bang dat dit wat te koud wordt. Ieder jaar weer aan het twijfelen wat te doen. Deken ophouden? Of toch voor deze paar dagen af? Evt een regendekentje opleggen?
Ik heb haar al jaren en ook al jaren onder een deken maar vind het toch fijn om eens andere visies hierover te horen. :o

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:25

als het vriest verdwijnen de knutten weer, dus dan wordt er hier geen deken op gedaan. Die van mij draagt nu dus nog geen deken (andere zware eczemer ook niet) en ik kijk het per dag even af of het goed gaat.

ellepel

Berichten: 47428
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:36

Regendeken er op doen.
Doe ik ook, die van mij loopt nu zonder,maar is het frisser en regen dan gaat een regen/winter deken op

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:01

harriehoef schreef:
Ik zit een beetje in een dubio. Mijn Shetlander staat sinds een aantal dagen weer onder de deken. Vlogen weer allerlei mugjes rond. Nu is het weer prima en kan de deken prima om. De weersverwachting voor volgende week is minder. Kans op regen en weer wat koudere temperaturen. Ik vind het lastig wat te doen. Ze heeft een schuilhokje en onbeperkt hooi in een slowfeeder en staat op het zand. Ze heeft nog wel wat wintervacht maar is ook een groot deel al kwijt. Ze staat wel regelmatig in het schuilhokje maar ook wel eens in de regen. Normaal is regen en de deken niet erg, alleen zit ik vooral met die lagere temperaturen. Als de deken wel nat wordt staat ze dus met zo’n natte deken buiten en ben toch bang dat dit wat te koud wordt. Ieder jaar weer aan het twijfelen wat te doen. Deken ophouden? Of toch voor deze paar dagen af? Evt een regendekentje opleggen?
Ik heb haar al jaren en ook al jaren onder een deken maar vind het toch fijn om eens andere visies hierover te horen. :o


Ik doe er dan een regendeken over. :D

Ik heb een nieuwe deken voor die van mij. Hij gaat voortaan zwemmen voor het Nederlandse team :')


Afbeelding

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:12

ellepel schreef:
Regendeken er op doen.
Doe ik ook, die van mij loopt nu zonder,maar is het frisser en regen dan gaat een regen/winter deken op


Doe jij dan een Regendeken met of zonder hals?

Als iemand nog tips heeft voor mini eczeemdekens, hoor het graag. Heb nu 1 in maat 115 maar wil graag nog een extra deken. Zijn lastig te vinden in mini maten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:03

MaritGalinda schreef:
Hoi hoi,
Mijn shetlander krijgt jeuk van het gras omdat het te rijk is. Hierdoor reageert ze heftig op de mugjes en een eczeemdeken helpt haar wel.
Toch wil ik ook gaan kijken naar de alternatieven qua voer. Ik zat te denken aan cbd olie of C4H.
Wat zouden jullie aanbevelen?


Gewoon niet meer in het gras, doen we hier ook. Voor paarden zijn de meeste weilanden helemaal niet gezond,, maar bij het ene paard zie je de nadelige gevolgen van gras gewoon niet Eerst goed basis voer samenstellen en dan pas kijken naar aanvullende supplementen. Al die extras belasten het lichaam ook weer waardoor de weerstand achteruit gaat en ze weer meer jeuk krijgen. Suiker rijke voeding heeft veel meer vervelende gevolgen die je niet gelijk ziet. Ook beter voor je portemonnee om niet allemaal potjes te kopen