[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47430
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:59

Oh, even googlen levert me inderdaad cbd pellets op,maar ander merk.
Dit
https://www.cibipet.nl/cbd-dieren/cbd-o ... d-pellets/

Ik was al wat aan het kijken,wil het gaan geven.
Druppels leek me al wat moeilijk en dit valt me kwa prijs ook nog mee.
Maar ik wil ze morgen even bellen, kan namelijk geen dosering vinden op de site

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:07


Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:26

Omrekenen wat je kwijt bent met de brok en wat met druppels.
Echte goede olie is nl ook duur

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:35

Die inderdaad Joke! Die van Ellepel zijn een stuk goedkoper zie ik. Druppels had ik anders gegeven op een toastje, zo krijgt hij nu zijn andere druppels ook maar dit lijkt me ook wel makkelijk. Idd even kijken qua prijs de verhoudingen

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:37

Wanneer beginnen jullie met de eczeemdekens? Ik twijfel, deze ween houd ie mooi weer.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:21

Babbelaar20 schreef:
Ik zag vandaag op equitana een CBD brok en was erg benieuwd of hier als ervaring mee is. Het is in dit geval een brok van natura vitalis. Ze hoeven er maar iets van 20/50gr per dag van en ik vroeg me af of iemand hier dit toevallig heeft geprobeerd.
Ik ben voor aankomend seizoen aan het overwegen om wellicht met cbd olie te starten maar vind dit een mooi alternatief. Verder vroeg ik me nog af of de mensen die cbd olie geven voor de jeuk ook andere veranderingen merken. Wordt je paard ook rustiger/vlakker met de druppels/brok?


Ik heb het afgelopen jaar voor het eerst CBD druppels geprobeerd bij onze ruin die al een aantal jaren vooral zijn hoofd tot bloedens toe kapot schuurde.
Dat gebeurde in 2018 dus ook weer. Hij begon in juni weer grote kale plekken te krijgen en toen ben ik met de CBD druppels begonnen. Na 2 weken zag ik al geen nieuwe plekken meer komen.

De rest van de zomer en nazomer kwam het haar weer terug en heeft hij zijn hoofd met rust gelaten.
Half november ben ik met de druppels gestopt omdat hij in de winter niet schuurt. Qua gedrag veranderde hij iets. Hij werd wat meegaander in zijn gedrag. Niet slomer of zo maar eerder alsof hij in zijn koppie e.e.a. beter kon bevatten.

Een voorbeeld. Ik bekap al zo'n 20 jaar mijn eigen paarden zelf. Hem ook. Al vanaf kleins af aan.
Nou had hij voor de mode om geregeld te klieren met zijn achterbenen bij het bekappen. Zodra ik een achterbeen wilde oppakken ging hij ontzettend hangen tegen mij aan of steeds het achterbeen weer lostrekken. Echt kliergedrag. Want ik heb met de andere 3 paarden niet. Die zijn gewoon braaf met bekappen.
Echter met de CBD olie liet hij zich direkt voorbeeldig bekappen. Ik heb zelfs een keer extra naar hem gekeken of ik het juiste paard wel aan het bekappen was :D Maar hij was het toch echt. Ook de keren erna 'onder invloed' van CBD olie geen enkel probleem meer met hem gehad met bekappen.

Kennelijk heeft hij daar zo goed van geleerd dat bekappen nu zonder CBD olie ook geen problemen meer geeft :)

Inge_Zorro

Berichten: 338
Geregistreerd: 10-08-11
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:59

ellepel schreef:
Oh, even googlen levert me inderdaad cbd pellets op,maar ander merk.
Dit
https://www.cibipet.nl/cbd-dieren/cbd-o ... d-pellets/

Ik was al wat aan het kijken,wil het gaan geven.
Druppels leek me al wat moeilijk en dit valt me kwa prijs ook nog mee.
Maar ik wil ze morgen even bellen, kan namelijk geen dosering vinden op de site


Ik ben ook wel benieuwd hoeveel je hiervan voeren moet per dag!

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:22

henny_w schreef:
Babbelaar20 schreef:
Ik zag vandaag op equitana een CBD brok en was erg benieuwd of hier als ervaring mee is. Het is in dit geval een brok van natura vitalis. Ze hoeven er maar iets van 20/50gr per dag van en ik vroeg me af of iemand hier dit toevallig heeft geprobeerd.
Ik ben voor aankomend seizoen aan het overwegen om wellicht met cbd olie te starten maar vind dit een mooi alternatief. Verder vroeg ik me nog af of de mensen die cbd olie geven voor de jeuk ook andere veranderingen merken. Wordt je paard ook rustiger/vlakker met de druppels/brok?


Ik heb het afgelopen jaar voor het eerst CBD druppels geprobeerd bij onze ruin die al een aantal jaren vooral zijn hoofd tot bloedens toe kapot schuurde.
Dat gebeurde in 2018 dus ook weer. Hij begon in juni weer grote kale plekken te krijgen en toen ben ik met de CBD druppels begonnen. Na 2 weken zag ik al geen nieuwe plekken meer komen.

De rest van de zomer en nazomer kwam het haar weer terug en heeft hij zijn hoofd met rust gelaten.
Half november ben ik met de druppels gestopt omdat hij in de winter niet schuurt. Qua gedrag veranderde hij iets. Hij werd wat meegaander in zijn gedrag. Niet slomer of zo maar eerder alsof hij in zijn koppie e.e.a. beter kon bevatten.

Een voorbeeld. Ik bekap al zo'n 20 jaar mijn eigen paarden zelf. Hem ook. Al vanaf kleins af aan.
Nou had hij voor de mode om geregeld te klieren met zijn achterbenen bij het bekappen. Zodra ik een achterbeen wilde oppakken ging hij ontzettend hangen tegen mij aan of steeds het achterbeen weer lostrekken. Echt kliergedrag. Want ik heb met de andere 3 paarden niet. Die zijn gewoon braaf met bekappen.
Echter met de CBD olie liet hij zich direkt voorbeeldig bekappen. Ik heb zelfs een keer extra naar hem gekeken of ik het juiste paard wel aan het bekappen was :D Maar hij was het toch echt. Ook de keren erna 'onder invloed' van CBD olie geen enkel probleem meer met hem gehad met bekappen.

Kennelijk heeft hij daar zo goed van geleerd dat bekappen nu zonder CBD olie ook geen problemen meer geeft :)


Dank voor je reactie! Zou mooi meegenomen zijn als hij naast minder jeuk ook wat rustiger wordt in zn koppie.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:06

henny_w schreef:
Babbelaar20 schreef:
Ik zag vandaag op equitana een CBD brok en was erg benieuwd of hier als ervaring mee is. Het is in dit geval een brok van natura vitalis. Ze hoeven er maar iets van 20/50gr per dag van en ik vroeg me af of iemand hier dit toevallig heeft geprobeerd.
Ik ben voor aankomend seizoen aan het overwegen om wellicht met cbd olie te starten maar vind dit een mooi alternatief. Verder vroeg ik me nog af of de mensen die cbd olie geven voor de jeuk ook andere veranderingen merken. Wordt je paard ook rustiger/vlakker met de druppels/brok?


Ik heb het afgelopen jaar voor het eerst CBD druppels geprobeerd bij onze ruin die al een aantal jaren vooral zijn hoofd tot bloedens toe kapot schuurde.
Dat gebeurde in 2018 dus ook weer. Hij begon in juni weer grote kale plekken te krijgen en toen ben ik met de CBD druppels begonnen. Na 2 weken zag ik al geen nieuwe plekken meer komen.

De rest van de zomer en nazomer kwam het haar weer terug en heeft hij zijn hoofd met rust gelaten.
Half november ben ik met de druppels gestopt omdat hij in de winter niet schuurt. Qua gedrag veranderde hij iets. Hij werd wat meegaander in zijn gedrag. Niet slomer of zo maar eerder alsof hij in zijn koppie e.e.a. beter kon bevatten.

Een voorbeeld. Ik bekap al zo'n 20 jaar mijn eigen paarden zelf. Hem ook. Al vanaf kleins af aan.
Nou had hij voor de mode om geregeld te klieren met zijn achterbenen bij het bekappen. Zodra ik een achterbeen wilde oppakken ging hij ontzettend hangen tegen mij aan of steeds het achterbeen weer lostrekken. Echt kliergedrag. Want ik heb met de andere 3 paarden niet. Die zijn gewoon braaf met bekappen.
Echter met de CBD olie liet hij zich direkt voorbeeldig bekappen. Ik heb zelfs een keer extra naar hem gekeken of ik het juiste paard wel aan het bekappen was :D Maar hij was het toch echt. Ook de keren erna 'onder invloed' van CBD olie geen enkel probleem meer met hem gehad met bekappen.

Kennelijk heeft hij daar zo goed van geleerd dat bekappen nu zonder CBD olie ook geen problemen meer geeft :)


Hoeveel procent geef je en hoeveel druppels en hoe geef je het?
Mijn merrie schuurde ook haarhele hoofd kaal

shadowstar

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-12-14

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 07:29

Ik wil ook graag cbd olie geven aan mijn 2 eczemers, welke gebruiken jullie?

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:47

Ik heb die van de Action. Daarvan krijgt ze twee keer per dag 5 druppels over haar voer.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:57

Ik ben begonnen met de CBD druppels van Jakob Hooy. Die was 5% Deze tip had ik gekregen van een andere Bokker die het had van iemand met verstand van zaken :) Ik gaf daar 2x daags 3 รก 4 druppels van.

Na een paar maanden zag ik dat de Action ook CBD druppels verkocht en heb de herkomst gecheckt. Dat zag er goed uit en ben die gaan voeren. Deze CBD is 3% en daar ben ik iets meer van gaan voeren. 2x daags 5 druppels. Het resultaat bleef hetzelfde. Geen geschuur meer aan het hoofd *\o/*

ellepel

Berichten: 47430
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:48

Haal je dat online? Action hier verkoopt het namelijk niet

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:06

ellepel schreef:
Haal je dat online? Action hier verkoopt het namelijk niet


Bij ons heeft de Action het geregeld een periode in de winkel liggen. Dan neem ik gelijk maar een voorraadje mee :)

shadowstar

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:16

Ze hadden nog 2 liggen bij onze Action, die heb ik gekocht! Bedankt!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:36

Ik zou wel rekening houden met het feit dat de olie van de action niet van hoge kwaliteit is. De echte pure (dure) olie hielp bij mijn paard wel maar die van de action deed niks. Logisch ook wel.

Mijn paard heeft zijn deken na de storm weer opgekregen. Met de harde wind hoefde het niet maar nu al weer 2 dagen op. Er vliegt van alles.

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:10

Ik heb tot mijn plezier en verbazing niks bij ons gespot. Gelukkig maar anders moest hij van zijn winterdeken in een moeite door onder zijn eczeem deken. En ik zou hem nog even gunnen zonder dekens in de modder te rollen. :D

ellepel

Berichten: 47430
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:39

Ja hier ook!
Maar het heeft hier gistermorgen nog gevroren,
dsus denk niet dat de eczeemdeken hier al nodig is

shadowstar

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-12-14

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 07:25

Ik heb vandaag de eczeemdekens weer op gedaan bij die van mij, het word hier 17 graden

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:14

Welke detox gebruiken jullie in het voorjaar?

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:43

Van phytonics

shadowstar

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-12-14

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:33

Ik gebruik die van puur

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:11

Ik heb mijn ruin vandaag onder de deken gezet. Nog geen jeuk, maar ik vertrouwde het niet meer. :+

Hij maakte gelijk gebruik van zijn deken en heeft wel vier keer in de modder gelegen.

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47430
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:24

Haha, lekker in de modder rollen *\o/*
Ik heb de mijne juist even zonder deken.
Ook wel es lekker,hij staat nog onder winterdeken

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:00

Wanneer jullie detoxen, stoppen jullie dan ook tijdelijk met de CBD?
En ik zie dat je bij veel producten het direct in de mond moet spuiten een halfuur voor of na het eten. Ik ben helaas niet in de gelegenheid om dit elke dag 2 keer te doen en de staleigenaresse wil dit niet doen. Ik zoek dus echt iets wat over het voer heen.