castreren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:17

Ik vind thuis gevaarlijk, het is en blijft een operatie en een complicatie zit in een klein hoekje.
Ik zou eerder voor veiligheid kiezen en in een kliniek is alles en iedereen bij de hand als het mis gaat.
En er zijn ook mensen die niet zo'n hygienische box hebben, en voor hun is het ook veiliger om het paard na de castratie een paar dagen ter observatie in de kliniek te laten staan tot de wonden al wat geheeld zijn en risico's op bloedingen of uittreden van de darmen uitgesloten is...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:23

Bij ons zijn twee paarden in de zomer in het land gecastreerd. Verdoving, castreren en weer bijkomen. Wel drie keer per dag naar de wonden kijken, maar verder lekker buiten blijven! Het is met alletwee goed gekomen! Gewoon in een goed land laten gebeuren (niet met modderpoelen, veel onkruid o.i.d.) En zuurstof is helende voor de wonden! En waar heb je de meest frisse lucht dan buiten?

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:29

mijn shet is op zn 3e gecastreerd.. het is in zn wei gebeurt..

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 04:16

Ik zit nog te twijfelen of ik prince laat castreren of niet.. waarschijnlijk wel en dan gaat hij als hij 1 jaar is. Onze dierenarts zei dat dat zo n beetje de beste leeftijd is...

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:19

Dat ik vind niet dat je op de leeftijd moet letten om te kijken waarneer jij je veulen wil castreren kijk gewoon eerst hoe de hengst is...kijk hoe erg de hengsten streken zijn en kijk hoe erg hij bezig is met gemeen doen en dat soort dingen....dat als het hengstje zich goed gedraagt en laat niks merken zou ik zeggen wwaarom zal je hem laten castreren terwijl het niet hoeft.

Dus ik zou geen leeftijd noemen omdat het bij iedere hengst anders is.
Als je toch je hengst wil laten castreren is de leeftijd 1 of 1½ een mooie leeftijd...