DL 3: Staart afgebonden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:12

die nagels kun je zo even met een hamer terugslaan, als ik tenminste goed begrijp wat het probleem is!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 21:45

Nou die zijn nogal kort, dus als ik die terug sla dan zou t ijzer los gaan. Ik vraag in janurari aan de mid wel of ie dr wa aan kan doen.

Tamara

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:33

Ik heb je eerdere topic wel gevolgd, maar niet gereageerd. Bloos Ik vind het er echt goed uitzien! En tja... wit haar is beter dan kaal, toch?

Citaat:
Ik denk dat ik nu ook weet waarom die wondjes er komen. Ik vermoed de nagels van haar ijzer (op de bovenkant). Dat ze dr eigen raak tikt. Maja met rijden rijden kan ik dan wel springschoenen gaan gebruiken, maar op stal??

Iemand een id?!


Een paard bij ons heeft de neiging om zijn ijzers af te trappen (toontreder) en heeft dus altijd springschoenen om, ook op stal. Dit werkt perfect, mss een idee voor jouw paardje? Belangrijk is wel dat je van die neopreen springschoenen neemt, die zijn lekker zacht & schuren dus ook niet.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 13:59

Ik heb totaal geen ervaring met springschoenen, maar heb je misschien een foto-tje ervan? En kan dat echt geen kwaad op stal?
Ik heb namelijk altijd zoiets van: hoe meer je m inpakt, hoe gevoeliger ze worden...

Groetjes Tamara

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:36

Ik heb even wat foto's voor je opgezocht van neoprene springschoenen. Deze springschoenen zijn idd het fijnst. Zelf gebruik ik ook atlijd Neopreen met rijden, tijdens de SGW's hou ik het vaak toch op de rubberen deze vind ik wat sterker, maar schuren veel sneller...

Dit zijn action's: (heb ik zelf ook, zijn erg fijn, wel duur..)
Afbeelding

Neopreen springschoenen van Eskadron schijnen ook erg fijn te zijn, de goedkoopste uitvoering is dacht ik 16 euro.

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 19:50

zow dat ziet er gelukkig al weer wat beter uit zeg!! gelukkig maar

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:45

Dat soort springschoenen bedoel ik idd. Kunnen op stal echt geen kwaad, en het is maar voor tijdelijk toch? Tot de hoefsmid weer komt? In die korte tijd maak je echt geen watje van um hoor Tong uitsteken Knipoog Haha! En als je ze te duur vind, kun je ze mss tijdelijk van iemand lenen?(?)

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 14:51

Ik moet begin januari naar de smid, dus ik zal eens vragen. Welke maat springschoenen heb ik dan nodig?

Het rijden gaat steeds beter ondanks haar af en toe gekke gestoorde ren en spring/bok bui.

Ik mag het nu alleen nog wassen als het viezigheid uitkomt en verder nu alleen nog 1x per dag sprayen met zilverspray.

De eigenaaresse van mn stal geeft cursussen (over vanalles) en die heeft nou alle foto's gevraagt, hihi.
Savannah wordt nog beroemd....

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 22:46

Dacht dat het voorbeenprobleem bijna over was; ze liep vandaag duidelijk met pijn kreupel. Ik voelde wel wat, maar ze was zo druk dat ik niet goed kon voelen. Bijstaander (rijd m1) dacht dat ze rechtsachter niet goed liep.
Pijn in rug denk ik....

Meteen DA gebeld en komt morgen langs......

Lijkt wel als t ongeluk mij achtervolgd...eerst Radja en nu Savannah.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:45

jemig wat ee pech allemaal zeg. volg je hele verhaal al een tijd. Ik kan me zo voorstellen dat je paardje doordat ze lang heeft stilgestaan door al die gekke bokkesprongen iets heeft geforseerd. zal vast wel meevallen.

zet em op.
veel sterkte

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 11:34

De DA komt vandaag tussen half 2 en half 3. Het is een beetje onduidelijke tijd, maar dat komt omdat ik hem graag wil (arthur asveld) en hij s'ochtends visites heeft.

Arthur is namelijk een hele kalme man en is gewoon heel eerlijk. Hij studeert nog steeds en heeft het volgende al onder de knie: peesproblemen, gewrichtproblemen, rugproblemen en hij kan kraken, maseren en accupuntuur.
En deze dingen hebben denk wel iets te maken met Savannah.
Ze is in maart over de kop geslagen bij haar vorige eigenaar (proffesionele inrijdster *uch*uch*). Ze lieten haar met lage bijzets springen.
Misschien heeft ze daarvan nu last omdat ik haar nu laag en rond probeeer te rijden inplaats van laag met dr neusje eruit (van dr eigen loopt ze gewoon met de neus in de lucht, dus alles rijd ik laag).

Maarja we zien wel.

Tamara

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:47

mmm dat kreupel lopen met rijden ....
ik wil je niet bang maken oid,maar kan het niet zijn dat er via de staart een infectie op het ruggemerg is geslagen?
ik werk nl met varkens, en als een varken aan zijn staart is gebeten, dan word zo'n varken apart geslacht omdat heel her ruggemerg is aangetast en ook grote delen van het varken dus !
waarschijnlijk zal dat bij jou niet het geval zijn , ik neem aan dat ie voldoende antibioticum heeft gehad !
wat ook kan zijn natuurlijk, een paard gebruikt zijn staart voor het evenwicht, en zijn staart doet hem nu natuurlijk nog zeer, waardoor hij onregelmatig kan zijn gaan lopen
ik wens je iig heel veel sterkte!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:20

ik heb je andere topics gevolgd, en het ziet er nu goed uit vergeleken met hoe het was. ook fijn dat er weer haar gaat groeien, en ook prettig voor je paard

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 17:45

De DA is geweest en ze zat vast op paar plekken en had/heeft pijnlijk plekken. Ik zal even een foto plaatsen voor het idee.

Ze is gekraakt en accupunctuur en moet over 4 weken weer terug voor controle.
vandaag: In Stapmolen.
Morgen en nieuwjaarsdag: Licht longeerwerk.
Daarna: weer opbouwen eerst via longeren en daarna weer rijden.

Tamara

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 17:52

De gele punten staan voor de accupuntcuur en de rode voor het kraken. Natuurlijk zijn netals de hals, beide kanten gekraakt.

Afbeelding