Otiderm

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sansjo

Otiderm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 21:37

Hallo allemaal,

Ik gebruik sinds een tijdje Otiderm zalf voor de mok bij mijn paard. Nu heeft mijn dierenarts gezegd dat ik eerst de korstjes eraf moet halen voordat ik de zalf erop smeer omdat het anders niet werkt. Nu zei gisteravond een andere dierenarts die toevallig op de manege rondliep dat ik er dus niet vanaf mag halen maar de zalf gewoon op de korstjes moet smeren. Wie heeft er ervaring met Otiderm en welk advies van welke dierenarts kan ik het beste opvolgen?

Tessya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:57

Het lijkt me dat de zalf dwars door de korsten heen niet echt goed opgenomen kan worden. Maar als je de korst er steeds vanaf haalt, geneest het ook weer minder snel.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:45

otiderm??? dat gebruik ik voor de oren van mijn hond!

Wil je vlinders in je buik? Duw dan een rups in je kont!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:39

Ik gebruik ook Otiderm voor de mok bij paarden, werkt geweldig! Zelfs de hartnekkigste mok is er mee weg te halen.
De korstjes van de mok gewoon LATEN ZITTEN! De zalf werkt prima ook als de korstjes er nog zitten!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:46

Jij doet toch ook niet bij een wondje dat je hebt, steeds het korstje eraf als je er een smeerseltje op smeert Knipoog

Otiderm heb ik hierzo ook liggen voor de hond idd.... Naam kwam me al zo bekend voor....

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:02

Otiderm bevat antibiotica en kan daardoor inderdaad heel goed werken bij mok,
pas alleen wel op dat je het dan als een soort kuurtje gebruikt, anders is de kans aanwezig dat je paard in de toekomst niet meer reageert op dit type antibiotica.
De korstjes kan je proberen iets los te wassen met betadineshampoo, maar ga niet zitten pulken, borstelen of wrijven.
Daar maak je de wondjes alleen maar groter mee.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 08:46

Sjuimpje schreef:
Otiderm bevat antibiotica en kan daardoor inderdaad heel goed werken bij mok,
pas alleen wel op dat je het dan als een soort kuurtje gebruikt, anders is de kans aanwezig dat je paard in de toekomst niet meer reageert op dit type antibiotica.
De korstjes kan je proberen iets los te wassen met betadineshampoo, maar ga niet zitten pulken, borstelen of wrijven.
Daar maak je de wondjes alleen maar groter mee.

Zo moet je het inderdaad gebruiken. eerst even wassen met betadine shampoo en dan dunnetjes erop smeren (wel even de benen afdrogen met een schone doek!)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie